BRATISLAVA. Slovenskí zákazníci si po druhýkrát vybrali internetové kníhkupectvo Martinus za svoju najobľúbenejšiu značku.
Ako ďalej vyplýva zo štúdie zákazníckej skúsenosti spoločnosti KPMG na Slovensku, druhé miesto patrí kníhkupectvu Panta Rhei a tretie výrobcovi prírodnej kozmetiky Yves Rocher.
Postavenie v TOP 10 sa podarilo udržať aj značkám IKEA a Kaufland. Podľa aktuálneho prieskumu si zákaznícke hodnotenie za uplynulý rok zlepšilo viac ako 70 % sledovaných značiek.
Medzi sektormi v tohtoročnej štúdii zvíťazilo odvetvie rýchleho občerstvenia. V rámci prvej desiatky rebríčka zákaznícky najobľúbenejších značiek Slovákov sa najvýraznejšie posunul vpred španielsky predajca módy ZARA.
Oproti predchádzajúcemu roku si polepšil o 39 miest na aktuálnu siedmu pozíciu. Personalizácia je podľa prieskumu stabilne najdôležitejším pilierom zákazníckej skúsenosti na Slovensku.
Šéf Martinusu: Ľudia sú frustrovaní, lebo vidia, že iným sa darí lepšie Čítajte"Značky, ktoré ju stavajú do popredia, rozoznávajú históriu, ktorú so zákazníkom zdieľajú, rozumejú jeho konkrétnym potrebám a správajú sa k nemu milo a pozorne.
Ponúkajú len služby, ktoré sú preňho relevantné a zákazník sa cíti poznaný a docenený. Zážitok z nakupovania Slovákom pokazia najmä nepríjemní a nekompetentní zamestnanci," konštatuje štúdia.
Prieskum zákazníckej skúsenosti je štúdia o skúsenostiach slovenských zákazníkov so značkami, ktorých sú klientmi alebo boli s nimi v interakcii za posledného pol roka.
Výpovede sa hodnotili metodikou Šiestich pilierov, ktorú vyvinula spoločnosť KPMG Nunwood. Zber dát sa uskutočnil v druhom kvartáli roku 2019. Svoju skúsenosť so 120 značkami v 10 sektoroch vyjadrilo 2 093 respondentov z celého Slovenska.