Objem inzercie v médiách vlani vzrástol o 60 %

BRATISLAVA 29. januára (SITA) - Slovenský reklamný trh zaznamenal v uplynulom roku výraznú expanziu. Objem inzercie v slovenských médiách dosiahol 12,64 mld. Sk, čo zodpovedá medziročnému nárastu až o 60 %. Pre porovnanie v susednej Českej republike dosia

hol vlani objem inzercie 14,4 mld. CZK, čo predstavuje medziročný rast o 4,2 %. Uplynulý rok na Slovensku charakterizovala tiež výrazná expanzia v preinvestovaní finančných prostriedkov do jednotlivých médií. Až 71-percentný podiel na celkových prostriedkoch vynaložených na inzerciu patril vlani televíznej reklame. Druhým najrozšírenejším nosičom inzercie boli denníky a časopisy s podielom 19,6 %. Reklamy v rádiu sa na inzerčnom trhu podieľali 6-percentným dielom a zvyšok tvorila vonkajšia reklama. Vyplýva to z monitoringu A - Connect, ktorý uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres.

Objem investícií v tlači oproti roku 2000 vzrástol o 46 %. Na inzerciu monitorovaných titulov klienti vynaložili sumu 2,48 mld. Sk, z ktorej 42 % bolo umiestnených v prvej päťke najsilnejších titulov. Vedúce postavenie majú denníky Pravda s podielom 222,8 mil. Sk, Nový Čas s 215,8 mil. Sk a denník Sme s 209,2 mil. Sk. Rastúcu tendenciu zaznamenala v tomto roku aj reklama v rádiách, keď objem inzercie medziročne vzrástol o 60 %. Najlepšiu pozíciu má rádio Okey, ktorého objem inzercie medzi rádiami predstavuje 25 %, čo je približne 183 mil. Sk. Suma 8,97 mld. Sk bola podľa monitoringu v minulom roku vynaložená na televíznu reklamu, pričom podiel TV Markíza na televíznom reklamnom trhu predstavuje 85 %. Podiel oboch kanálov STV klesol na 14 %. TV Luna, ktorá v auguste ukončila svoje vysielanie, disponovala 1 % inzercie.

Najväčším minuloročným inzerentom bola spoločnosť Globtel s preinvestovanými 458 mil. Sk. Na kampaň v rámci začlenenia značky do skupiny Orange vynaložila spoločnosť zhruba 30 % celkových reklamných výdavkov. Na druhom mieste sa s preinvestovanými 444 mil. Sk umiestnil mobilný operátor Eurotel. Medzi najväčších inzerentov patrili aj spoločnosti Procter&Gamble, Nestlé a Slovenské telekomunikácie.

Respondentmi monitoringu A-Connect za uplynulý rok boli televízie STV, Markíza a TV Luna, 11 denníkov, 22 týždenníkov, 29 mesačníkov a tri spoločnosti poskytujúce reklamu v exteriéroch.



jd;sh

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 939
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 157
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 765
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 111
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 422
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 300
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 189
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.