SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Volskwagen začal rokovať s nemeckými spotrebiteľmi o odškodnení

Spor sa týka 400-tisíc majiteľov dieslových áut.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Marko Erd )

BERLÍN. Nemecká automobilka Volkswagen začala rokovania s vlastníkmi áut poškodených jej emisnou kauzou o urovnaní.

Článok pokračuje pod video reklamou

Uviedla to vo štvrtok samotná automobilka, ktorá dodala, že rokovania sú zatiaľ v počiatočnej fáze.

Začnú rokovať o urovnaní

Emisný škandál Volkswagenu vypukol v septembri 2015, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že VW nainštaloval do státisícov naftových vozidiel v Spojených štátoch softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Volkswagen neskôr existenciu softvéru priznal a dodal, že takýto softvér má celosvetovo približne 11 miliónov vozidiel.

Nasledovala séria vyšetrovaní a žalôb, pričom náklady firmy súvisiace s právnymi spormi a pokutami dosiahli minimálne 30 miliárd eur.

"Volkswagen a organizácia reprezentujúca nemecké zväzy na ochranu spotrebiteľa VZBV sa dohodli, že začnú rokovať o prípadnom urovnaní," citovala agentúra Reuters vyjadrenia zástupcov automobilky.

"Rokovania sú zatiaľ v počiatočnom štádiu a je možné, že k dohode o urovnaní nakoniec nedôjde. Obe strany sa zároveň dohodli, že informácie o rokovaniach nebudú zverejňovať," dodal Volkswagen.

Podali hromadnú žalobu

Nemeckí zákazníci automobilky sa zatiaľ nedočkali rovnakého prístupu, aký VW zaujal voči vlastníkom áut v USA.

Tam sa spoločnosť dohodla na urovnaní v celkovej hodnote približne 10 miliárd USD (8,90 miliardy eur).

V Nemecku však medzičasom podali na automobilku hromadnú žalobu, do ktorej sa zapojilo približne 470.000 zákazníkov VW.

Ako prvý na možnosť urovnania sporu vyzval práve predseda súdu v Braunschweigu, ktorý sa v septembri minulého roka začal hromadnou žalobou zaoberať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  2. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  3. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  6. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  7. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  8. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 18 123
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 619
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 739
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 009
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 970
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 254
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 013
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 433
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 357
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 268

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Záhadný vírus je nebezpečnejší, ako sme si mysleli

Nákaza sa posúva do ďalších krajín.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Smer sa oblúkom vracia k holým zadkom

Také politické prázdno naposledy ukázal v roku 2002.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Lietadlá Boeing 737 Max sa vrátia do prevádzky najskôr v júni

Koncern sa aktuálne snaží zaistiť si financovanie.

Lietadlo Turkish Airlines Boeing 737 MAX 8.

CEO Richard Marko: Lex Eset si vieme predstaviť (rozhovor)

So šéfom firmy aj o tlakoch politikov.

Šéf Esetu Richard Marko

Vybudovala ruský "Amazon". Európu chce dobyť cez Slovensko

Bakaľčuková je historicky druhá miliardárka z Ruska.

Wildberries odštartoval európsku expanziu.

Parlament neprelomil veto prezidentky pri novele o pozemkových úpravách

Za prijatie novely bolo 71 poslancov zo 131 prítomných.

Na snímke 57. schôdza NR SR.