SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Železničná spoločnosť Cargo pokračuje s kratším pracovným týždňom

Dôvodom je situácia v hutníctve.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK CARGO) pokračuje so skráteným pracovným týždňom pre pretrvávajúce prekážky v práci na strane zamestnávateľa. Dôvodom je naďalej nepriaznivá situácia v hutníctve.

Ako informoval štátny vlakový nákladný dopravca, zástupcovia spoločnosti a zamestnancov podpísali dohodu o prekážkach v práci podľa Zákonníka práce s predĺženou platnosťou až do 30. júna 2020.

Problémy spôsobuje hutnícky priemysel

Súvisiaci článok Protimonopolný úrad potvrdil pre ZSSK Cargo pokutu takmer tri milióny Čítajte 

„Nakoľko sa situácia v hutníckom priemysle nezlepšuje, s čím súvisí aj pokles našich prepráv a tržieb, predložili sme zástupcom zamestnancov návrh na pokračovanie v prekážkach v práci na strane zamestnávateľa. Inštitút prekážok v práci je len jedným z opatrení na zmiernenie negatívneho dopadu na hospodárenie spoločnosti," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Martin Vozár.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dodal, bude úlohou vedúcich zamestnancov naplánovať čerpanie prekážok v práci podľa prevádzkovej potreby a s prihliadnutím na záväzky voči zákazníkom.

Spoločnosť a odborové organizácie sa ešte v júli dohodli na skrátení pracovného týždňa na základe dohody o prekážkach v práci na strane zamestnávateľa.

Vybraný okruh zamestnancov od 1. augusta pracuje v skrátenom pracovnom režime, počas ktorého dostáva 60-percentnú náhradu mzdy.

Ide o dôsledok recesie v hutníckom priemysle, ktorá priamo ovplyvňuje aj železničnú nákladnú dopravu.

Prichádzajú o peniaze

ZSSK CARGO, ktorá má približne 5,5-tisíca zamestnancov, zaznamenávala nepriaznivý vývoj spojený v posledných mesiacoch s výrazným poklesom výkonov a výpadkom tržieb.

ZSSK CARGO vtedy informovalo, že skrátenie pracovného týždňa je len jedno z úsporných opatrení, ktoré prijíma.

Skryť Vypnúť reklamu

„Dohodnuté opatrenie prispeje k zníženiu nákladov vzhľadom na výrazný pokles výkonov a výpadok tržieb. Takýto režim nám umožní zabezpečovať plnenie požiadaviek našich zákazníkov efektívnejšie," uviedol Vozár.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., je jednou z dvoch nástupníckych spoločností, ktoré vznikli 1. januára 2005 rozdelením pôvodného operátora v osobnej a nákladnej železničnej doprave – Železničnej spoločnosti, a. s. Jej zakladateľom a stopercentným akcionárom je Slovenská republika, v mene ktorej koná Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Spoločnosť prevádzkuje železničnú nákladnú prepravu, má základné imanie vo výške 401,65 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 139
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 544
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 143
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 937
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 125
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 581
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 742
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 891
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 751
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 716
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železničná spoločnosť Cargo Slovakia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Záujem je vyšší ako v piatok, Naď upozorňuje, že ľudí z iných okresov nemusia otestovať (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Ľudia čakajú na testovanie v obci Kľušov v bardejovskom okrese.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Letisko v Bratislave hodnotí pozitívne schému pomoci, prišlo o značné príjmy

Letisko intenzívne komunikuje s ministerstvom dopravy o ďalšom postupe.

Koronavírus výrazne ovplyvnil letecký priemysel.

V Nemecku opäť prudko stúpa dopyt po toaletnom papieri a dezinfekcii

Aj v Nemecku rastú počty nakazených, hoci je na tom lepšie ako iné európske krajiny.

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa pripravuje aj na brexit bez dohody

Ministerstvo hospodárstva nepredpokladá obmedzenie obchodných vzťahov.

Minister hospodárstva Richard Sulík.

Komora žiada, aby firmy s viac ako 250 zamestnancami mohli svojich pracovníkov testovať samy

Podľa požiadaviek by mal štát takýmto firmám poskytnúť už kúpené testy.

Ilustračná fotografia.