SME

Začiatkom roka 2020 majú byť odovzdané dva úseky R7 aj jeden na D4

Na úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v vykonávajú dokončovacie práce.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dva úseky rýchlostnej cesty R7 budú odovzdané vodičom do užívania začiatkom budúceho roka.

V tom istom čase by mal byť odovzdaný aj úsek D4 medzi Ketelcom a Rovinkou spolu so súvisiacim úsekom R7.

Na dvoch úsekoch R7 finišujú

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia koncesionára a zhotoviteľa projektu bratislavského obchvatu na ukážke aktuálnych prác na D4/R7.

Na dvoch úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v súčasnosti vykonávajú dokončovacie práce.

"Práce sú skoro ukončené, bola položená posledná vrstva vozovky, uskutočnilo sa striekanie dopravného značenia, uskutočňuje sa inštalácia protihlukových bariér a zvodidiel," priblížil prevádzkový riaditeľ Zero Bypass Limited Tomáš Bežilla.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek, ktorý by sa mal odovzdať začiatkom budúceho roka, má dĺžku 24 kilometrov.

Dokončujú sa posledné segmenty betónových zvodidiel a potrebné bude ešte inštalovať oplotenie a informačný systém diaľnice.

Tempo prác hodnotia pozitívne

Generálny riaditeľ spoločnosti D4R7 Construction Juan José Bregel poznamenal, že sa už začali aj administratívne úkony potrebné na otvorenie cesty. To, či sa celá R7 otvorí v roku 2020, bude podľa neho jasné v lete.

Bežilla zároveň podotkol, že hrdza na protihlukových bariérach je zámer, a nie nedostatok. Sú vyrobené z ocele zvanej corten, ktorá koroduje prirodzene.

"Vytvára protikoróznu ochranu navrchu, ktorá zabraňuje ďalej pokračovaniu korózie dovnútra materiálu a vytvára tým prirodzenú ochranu materiálu ako takému," ozrejmil.

SkryťVypnúť reklamu

Na začiatku budú teda protihlukové steny hrdzavé, postupne stmavnú a zastabilizujú sa.

"Daný materiál je drahý, nejde o žiadne lacné riešenie ani o snahu ušetriť finančné prostriedky," zdôraznil s tým, že konečný vzhľad by bariéry mali dosiahnuť o dva až tri mesiace.

Aj v ostatných častiach projektu D4/R7 idú práce podľa Bregela dobrým tempom.

Začiatkom budúceho roka predpokladá aj otvorenie cesty medzi križovatkou Ketelec a obcou Rovinka.

Predpokladá sa, že počas roka 2020 budú odovzdané zvyšné úseky D4 z Ketelca do Rače. Súčasne bude podľa Bregela v roku 2020 pravdepodobne hotový takmer celý most.

Dokončený je úsek východného predmostia v dĺžke 1280 metrov. Pokračujú práce na 18. segmente, ktorý je z tejto strany posledný. V najbližších dňoch tak bude hrubá stavba východnej časti súmostia hotová a výsuvná skruž sa začne demontovať.

SkryťVypnúť reklamu

Dokončených je tiež 850 metrov budúceho mosta zo západnej strany. Práce sa tak dostali do poslednej etapy s plánovaným ukončením vo februári. Aj výstavba Kajakového a Dunajského mosta podľa zhotoviteľa plynulo pokračuje. Dokončené sú štyri nulté segmenty nad vodným tokom a dokončujú sa aj práce na kompenzačných opatreniach v podobe sprietočnenia Biskupického ramena.

V prípade problematického násypu na D4 má dodávateľ stavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 predložiť statický prepočet štátnemu stavebnému dohľadu.

Ten by mal následne rozhodnúť, čo s týmto násypom bude. "Práve dokončujeme posudky s nezávislými odborníkmi. Doposiaľ to vyzerá, že všetko je pod kontrolou, nič mimo bežného stavu, ale radšej si počkáme a vydiskutujeme to s ministerstvom dopravy," skonštatoval Bregel s tým, že finálny výsledok od nezávislých odborníkov by mali mať pravdepodobne do Vianoc.

SkryťVypnúť reklamu

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) vo štvrtok uviedol, že stretnutie s koncesionárom sa má uskutočniť budúci týždeň.

"Na budúci týždeň sedíme s koncesionárom, kde má predstaviť všetky technické opatrenia, ktoré na tom vale musia vzniknúť," vyhlásil.

Projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt) zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami.

Koncesionárom projektu D4/R7 je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje výstavbu, financovanie a 30-ročnú prevádzku budúceho obchvatu Bratislavy. Spoločnosť D4R7 Construction je hlavným zhotoviteľom projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.658
CZK 25.210
JPY 164.540
CAD 1.467
GBP 0.854
HUF 394.630
PLN 4.344
CHF 0.971
SEK 11.635

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  2. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  3. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  4. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  5. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 811
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 947
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 503
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 095
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 767
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 632
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 2 493
  8. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 336
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 111 792
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 55 515
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 127
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 634
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 315
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 442
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 171
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 11 138
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peter Kmec, podpredseda vlády pre Plán obnovy a odolnosti a využívanie eurofondov.

Vicepremiér dodal, že s eurokomisiou komunikujú.


TASR
Ilustračná fotografia.

Dôvodom je aj konflikt na Blízkom východe.


TASR
Ilustračná fotografia.

Slováci chodia tankovať do zahraničia.


TASR
Ilustračné foto

Zákazníci sú opatrní vzhľadom na situáciu v ekonomike.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 111 792
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 55 515
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 127
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 634
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 315
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 442
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 171
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 11 138
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu