Bratislava 22. mája (TASR) - Hlavná časť informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku sa uskutoční v roku 2008, niektoré informačné aktivity však budú pretrvávať aj po vstupe do eurozóny. Informácie pre podnikateľov budú poskytované už v priebehu tohto roka.
Vyplýva to z Národného plánu zavedenia eura v SR, ktorý Ministerstvo financií (MF) SR vypracovalo v spolupráci s Národnou bankou Slovenska (NBS) a v piatok predložilo na medzirezortné pripomienkové konanie.
Hlavná informačná kampaň bude pritom orientovaná na obyvateľstvo. "Osobitná pozornosť bude venovaná citlivým skupinám, ako seniori, deti, zdravotne postihnutí, osamelo žijúci, menšiny, a ekonomicky slabším regiónom Slovenska," uvádza sa v materiáli.
V oblasti podnikateľskej sféry sa informačná kampaň sústredí na malé a stredné podniky. Veľkým podnikom a inštitúciám budú poskytnuté potrebné informácie, ale nebude voči nim vyvíjaná špecifická kampaň.
Medzi komunikačné nástroje budú vo všeobecnosti patriť informácie v médiách, vrátane inzercie, univerzálny tlačový materiál doručený do každej domácnosti, internetová stránka, rôzne brožúry, letáky, plagáty, billboardy, audiovizuálne materiály, bezplatná telefonická linka, odborné konferencie, školenia a prednášky.
"Informačná kampaň bude vedená tak, aby adresáti nemuseli informácie spojené s prechodom na euro vyhľadávať sami, ale aby sa k nim cez vhodné komunikačné kanály včas dostávali do miesta bydliska, do domácností, do škôl, na pracoviská a podobne," ubezpečujú MF a NBS.