SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Arriva považuje zyšovanie cestovného v autobusovej doprave za potrebné

Firma zdôvodňuje zvyšovanie cien postupným zvyšovaním nákladov na prevádzku dopravy.

Ilustračná snímka. Ilustračná snímka. (Zdroj: (Arriva))

BRATISLAVA. Dopravná skupina Arriva považuje za potrebné zvýšiť ceny cestovného v dotovanej mestskej a prímestskej autobusovej doprave, objednávanej jednotlivými mestami a samosprávnymi krajmi.

Zdôvodňuje to postupným zvyšovaním nákladov na prevádzku verejnej osobnej dopravy, ako aj tým, že pre jej udržateľnosť je potrebné zvyšovať aj financie na úhradu cestovného.

"Jediným financovateľom týchto služieb by nemali byť len objednávatelia, ale aj cestujúci v pomernej úrovni so zvyšujúcou sa kvalitou," povedal generálny riaditeľ spoločností v skupine Arriva na Slovensku László Ivan.

Článok pokračuje pod video reklamou

Myslí si, že nárast cestovného by mohol byť o desiatky centov.

Príležitosť na ďalšie skvalitnenie

Súvisiaci článok Úrad pre obstarávanie skúma tender na nákup autobusov pre Arrivu Čítajte 

Nároky objednávateľov a cestujúcich podľa Arrivy stúpajú.

"Neustále rozvíjanie a skvalitňovanie poskytovaných služieb však vyžaduje rozsiahle investície. Uvítali by sme preto čiastočné zvýšenie tarify, aby sa z tržieb za cestovné lístky zabezpečila kompenzácia časti nákladov objednávateľov, teda miest a samosprávnych krajov," uviedol Ivan.

Pripomenul, že viaceré kraje v tomto roku vyhlásili verejné súťaže na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme na nasledujúce roky.

"Vnímame to ako príležitosť na ďalšie skvalitnenie vozového parku i súvisiacich služieb pre cestujúcich. Ak by sa časť nákladov za lepšiu službu premietla do ceny cestovného, vytvorilo by to v porovnaní so súčasnosťou udržateľnejší stav," tvrdí šéf skupiny Arriva na Slovensku.

Rozvoj dopravy

Súvisiaci článok Spĺňa európske štandardy, Nitra už má novú autobusovú stanicu Čítajte 

Objednávatelia by tak podľa dopravcu mali k dispozícii viac finančných prostriedkov, ktoré by mohli investovať späť do systému v prospech kvalitnejšej verejnej dopravy, ale aj do výstavby záchytných parkovísk.

"Navyše, vyšší počet spokojných cestujúcich vo verejnej doprave by znamenal menej áut v uliciach. To by znamenalo menšiu záťaž na životné prostredie a pre objednávateľov aj nižšie náklady na obnovu už aj tak nadmerne zaťažených ciest a infraštruktúry," upozornil Ivan.

Pre rozvoj verejnej osobnej dopravy podľa neho zostáva aj pre rok 2020 jednou z kľúčových podmienok vytvorenie atraktívnych podmienok pre prácu vodičov autobusov.

Na Slovensku už viac ako desať rokov

Súvisiaci článok Mestské autobusy majú viac vodičov, stále ich ale nie je dosť Čítajte 

Skupina Arriva s centrálou v Nitre pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najväčším súkromným prevádzkovateľom autobusovej dopravy.

Päť dopravných spoločností skupiny zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu v štyroch krajoch - Arriva Nitra, a. s. a Arriva Nové Zámky, a. s. v Nitrianskom kraji, Arriva Trnava, a. s. v Trnavskom, Arriva Liorbus, a. s. v časti Žilinského a Arriva Michalovce, a. s. v časti Košického kraja.

Tie zároveň prevádzkujú mestskú autobusovú dopravu v devätnástich mestách. Zároveň vykonávajú zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu.

Arriva prevádzkuje od roku 2016 aj prvé priame vlakové spojenie Nitry s Prahou a od roku 2017 aj službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing v Nitre.

Súčasťou skupiny sú aj centrála a servisná spoločnosť, na Slovensku má takmer 2 400 zamestnancov a prevádzkuje 1 350 autobusov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  2. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  3. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  6. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  7. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  8. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 18 735
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 821
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 941
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 308
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 173
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 422
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 220
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 652
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 577
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 491

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Mariana Kočnera privádzajú na súd.
Dobré ráno

Dobré ráno: Záhadný vírus je nebezpečnejší, ako sme si mysleli

Nákaza sa posúva do ďalších krajín.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Smer sa oblúkom vracia k holým zadkom

Také politické prázdno naposledy ukázal v roku 2002.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Bratislava baví Slovensko

Aj keby na vidieku nemali kalendár, vedeli by, že sa už zasa blížia voľby.

Neprehliadnite tiež

Lietadlá Boeing 737 Max sa vrátia do prevádzky najskôr v júni

Koncern sa aktuálne snaží zaistiť si financovanie.

Lietadlo Turkish Airlines Boeing 737 MAX 8.

CEO Richard Marko: Lex Eset si vieme predstaviť (rozhovor)

So šéfom firmy aj o tlakoch politikov.

Šéf Esetu Richard Marko

Vybudovala ruský "Amazon". Európu chce dobyť cez Slovensko

Bakaľčuková je historicky druhá miliardárka z Ruska.

Wildberries odštartoval európsku expanziu.

Parlament neprelomil veto prezidentky pri novele o pozemkových úpravách

Za prijatie novely bolo 71 poslancov zo 131 prítomných.

Na snímke 57. schôdza NR SR.