SME

Arriva považuje zyšovanie cestovného v autobusovej doprave za potrebné

Firma zdôvodňuje zvyšovanie cien postupným zvyšovaním nákladov na prevádzku dopravy.

Ilustračná snímka. Ilustračná snímka. (Zdroj: (Arriva))

BRATISLAVA. Dopravná skupina Arriva považuje za potrebné zvýšiť ceny cestovného v dotovanej mestskej a prímestskej autobusovej doprave, objednávanej jednotlivými mestami a samosprávnymi krajmi.

Zdôvodňuje to postupným zvyšovaním nákladov na prevádzku verejnej osobnej dopravy, ako aj tým, že pre jej udržateľnosť je potrebné zvyšovať aj financie na úhradu cestovného.

"Jediným financovateľom týchto služieb by nemali byť len objednávatelia, ale aj cestujúci v pomernej úrovni so zvyšujúcou sa kvalitou," povedal generálny riaditeľ spoločností v skupine Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslí si, že nárast cestovného by mohol byť o desiatky centov.

Príležitosť na ďalšie skvalitnenie

Súvisiaci článok Úrad pre obstarávanie skúma tender na nákup autobusov pre Arrivu Čítajte 

Nároky objednávateľov a cestujúcich podľa Arrivy stúpajú.

"Neustále rozvíjanie a skvalitňovanie poskytovaných služieb však vyžaduje rozsiahle investície. Uvítali by sme preto čiastočné zvýšenie tarify, aby sa z tržieb za cestovné lístky zabezpečila kompenzácia časti nákladov objednávateľov, teda miest a samosprávnych krajov," uviedol Ivan.

Pripomenul, že viaceré kraje v tomto roku vyhlásili verejné súťaže na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme na nasledujúce roky.

"Vnímame to ako príležitosť na ďalšie skvalitnenie vozového parku i súvisiacich služieb pre cestujúcich. Ak by sa časť nákladov za lepšiu službu premietla do ceny cestovného, vytvorilo by to v porovnaní so súčasnosťou udržateľnejší stav," tvrdí šéf skupiny Arriva na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Rozvoj dopravy

Súvisiaci článok Spĺňa európske štandardy, Nitra už má novú autobusovú stanicu Čítajte 

Objednávatelia by tak podľa dopravcu mali k dispozícii viac finančných prostriedkov, ktoré by mohli investovať späť do systému v prospech kvalitnejšej verejnej dopravy, ale aj do výstavby záchytných parkovísk.

"Navyše, vyšší počet spokojných cestujúcich vo verejnej doprave by znamenal menej áut v uliciach. To by znamenalo menšiu záťaž na životné prostredie a pre objednávateľov aj nižšie náklady na obnovu už aj tak nadmerne zaťažených ciest a infraštruktúry," upozornil Ivan.

Pre rozvoj verejnej osobnej dopravy podľa neho zostáva aj pre rok 2020 jednou z kľúčových podmienok vytvorenie atraktívnych podmienok pre prácu vodičov autobusov.

Na Slovensku už viac ako desať rokov

Súvisiaci článok Mestské autobusy majú viac vodičov, stále ich ale nie je dosť Čítajte 

Skupina Arriva s centrálou v Nitre pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najväčším súkromným prevádzkovateľom autobusovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Päť dopravných spoločností skupiny zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu v štyroch krajoch - Arriva Nitra, a. s. a Arriva Nové Zámky, a. s. v Nitrianskom kraji, Arriva Trnava, a. s. v Trnavskom, Arriva Liorbus, a. s. v časti Žilinského a Arriva Michalovce, a. s. v časti Košického kraja.

Tie zároveň prevádzkujú mestskú autobusovú dopravu v devätnástich mestách. Zároveň vykonávajú zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu.

Arriva prevádzkuje od roku 2016 aj prvé priame vlakové spojenie Nitry s Prahou a od roku 2017 aj službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing v Nitre.

Súčasťou skupiny sú aj centrála a servisná spoločnosť, na Slovensku má takmer 2 400 zamestnancov a prevádzkuje 1 350 autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 750
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 470
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 442
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 716
  5. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 670
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 483
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 384
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 015
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 106
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 839
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 520
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 123
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 128
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 646
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 10 943
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 447
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Budova Európskej centrálnej banky vo Frankfurte nad Mohanom.

Takýto krok bude závisieť aj od vývoja situácie na Ukrajine a Blízkom východe.


TASR

Hospodárstvo sa musí vyhnúť demografickej kríze.


TASR
Ilustračné foto.

V Prešovskom kraj stúpli medziročné ceny obedov iba o 2,5 percenta.


TASR
Nemecký kancelár Olaf Scholz diskutuje so študentmi v Šanghaji.

Si Ťin-pching vyjadril obavy z rastúceho protekcionizmu.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 106
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 839
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 520
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 123
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 128
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 646
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 10 943
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 447
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu