SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Lidl sa ohradzuje voči tvrdeniam agrorezortu o zavádzaní spotrebiteľa

Reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa, vyhlásil šéf sekcie potravinárstva a obchodu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Jozef Tvardzík)

BRATISLAVA. Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa dôrazne ohradzuje voči podľa spoločnosti neetickým a nekorektným vyjadreniam, ktoré v pondelok odzneli na tlačovej konferencii Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, a ktoré prezentoval generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Milan Lapšanský.

Uviedol to v pondelok pre agentúru SITA hovorca Lidl Slovensko Tomáš Bezák.

"Jeden z trojice najväčších reťazcov na Slovensku zvykne vydávať vo svojich akciových letákoch za zľavnené aj také potraviny, ktoré je možné u konkurenčných predajcov nakúpiť za citeľne nižšie ceny. V tomto prípade už nehovoríme o lacnom tovare, ale o obyčajnom lacnom triku, ktorý má spotrebiteľa presvedčiť, že ušetril. Aj pri nákupe potravín má preto zmysel porovnávať si ceny u viacerých predajcov," skonštatoval v pondelok na tlačovej konferencii ministerstva generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva Milan Lapšanský.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov má ísť o reťazec, ktorý má dlhodobo najnižší podiel slovenských produktov na svojich pultoch, a teda práve o spoločnosť Lidl Slovensko.

Akciové ceny

Hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák pre agentúru SITA dodal, že Lapšanský sa snažil navodiť dojem, že sieť Lidl v porovnaní s konkurenciou nekorektným a zavádzajúcim spôsobom informuje zákazníkov o cenách niektorých produktov.

Svoju argumentáciu sa pokúšal oprieť o aktuálne znenie zákona o potravinách, pričom však zavádzal a dezinterpretoval.

Súvisiaci článok Lidl ide do boja s McDonald's. V menu má burgre a muffiny Čítajte 

"Milan Lapšanský porovnával štandardné predajné ceny vybraných produktov v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Generálny riaditeľ sekcie tak opätovne svojimi vyjadreniami klame verejnosť, keď sa snaží navodiť dojem nekorektnej komunikácie z našej strany," pokračoval Bezák.

Milan Lapšanský vo svojom vyjadrení použil podľa spoločnosti Lidl výrazy ako „tento reťazec označuje produkty ako fantastická cena“, resp. „sieť predáva v akcii v letáku“.

Skryť Vypnúť reklamu

"Spomenuté produkty v danom čase síce boli z našej strany v letáku prezentované, no zároveň neboli v akcii a ani pri nich nebola uvedená žiadna zľava či iný symbol, ktorý by tento dojem mohol navodiť. Produkty, ktoré ponúkame v akcii bývajú štandardne označované percentuálnou zľavou, ktorá zobrazuje zákazníkovi akú sumu ušetrí. Milan Lapšanský teda podľa všetkého celkom vedome porovnával štandardné predajné ceny v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Takéto vedomé porovnávanie hrušiek s jablkami nie je možné označiť inak než zavádzanie. Na príkladoch pritom vieme ukázať, že spomenuté produkty pravidelne predávame aj za akciové ceny," dodal Bezák.

"Nie je nám známe odkiaľ má Lapšanský informácie, za aké ceny nakúpil od dodávateľov jednotlivé produkty náš reťazec a tiež naši konkurenti. Máme za to, že ide o predmet obchodného tajomstva a považujeme za neštandardné, keď sa vysoký predstaviteľ ministerstva verejne vyjadruje k obchodným podmienkam dvoch zmluvných strán, ktoré sú zároveň súkromnými spoločnosťami fungujúcimi v prostredí trhovej a vysoko konkurenčnej ekonomiky. Navyše verejné prezentovanie informácií, ktoré sa týkajú nákupných cien, predstavuje podľa nášho názoru skutočnosť, ktorá negatívnym spôsobom môže ovplyvniť hospodársku súťaž na predmetnom relevantnom trhu a preto by takéto konanie mohlo byť posúdené ako porušenie právnej úpravy hospodárskej súťaže a mohlo by mať ďalekosiahle negatívne dôsledky pre samotných spotrebiteľov. Zároveň na tomto mieste poukazujeme aj na zákonnú povinnosť mlčanlivosti, ktorú reprezentant štátneho orgánu má v súvislosti s informáciami, ktoré sa dozvedel v rámci svojej činnosti, a ktorej by si podľa nášho názoru mal byť každý reprezentant štátu vedomý," uzavrel Bezák.

Skryť Vypnúť reklamu

Lapšanský hovoril, že Lidl zavádza

Generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva pôdohospodárstva Milan Lapšanský ukázal na niekoľko prípadov, v ktorých malo podľa jeho slov v akciových letákoch spoločnosti Lidl dochádzať k zavádzaniu spotrebiteľa.

„Reťazec hovorí o skvelých cenách slovenských produktov. Konkrétne toto mlieko stálo 99 centov, bežná akciová cena v konkurenčnom letáku je 79 centov, rozdiel takmer 25 percent. Obľúbená treska v majonéze, konkrétny reťazec komunikuje v letáku fantastickú cenu 79 centov, všetka konkurencia ho predáva v akcii za 59 centov, rozdiel takmer 33 percent. Liptov pološtiepok, všetci ho poznáme, je to veľmi dobre predajný výrobok. Sieť predáva v akcii v letáku za 2,49, v skutočnosti letáková cena je 1,79 u jeho priamej konkurencie. No a tu je hit, detská výživa. On komunikuje, že cena 65 centov je fantastická a preto by sme si mali túto sieť vyberať. Konkurencia to v identickom čase predáva za 39 centov. Dámy a páni, rozdiel 66 percent," uviedol niekoľko príkladov Lapšanský.

Agrorezort má podľa Lapšanského povinnosť starať sa o bezpečnosť a záujmy slovenského spotrebiteľa.

Skryť Vypnúť reklamu

"Preto by som rád povedal, že napriek rozdielnym cenám dodal dodávateľ tovar každému za obvyklú nízku cenu. Teda nebol rozdiel v nákupnej cene od dodávateľa, ale reťazec použil nekorektne vyššiu obchodnú prirážku. Takže ako som povedal v úvode, reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa. Mne je to veľmi ľúto, pretože medzi tými ľuďmi, ktorí sú cenovo senzitívni, sú naši rodičia, dôchodcovia. V súlade s platnou legislatívou veci riešime, niektoré sme dostali do podoby správneho konania," uzavrel v pondelok na tlačovom brífingu ministerstva Milan Lapšanský.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  5. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  8. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  2. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  3. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  5. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Budúcnosť M&A v Európe
  9. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  10. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 24 096
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 22 724
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 578
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 112
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 621
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 599
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 196
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 960
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 908
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 771
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Lidl, Potraviny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.

Koronavírus na Slovensku: O dva týždne plošné testovanie nebude, Sulík nestihne nakúpiť testy (minúta po minúte)

PCR testy odhalili 1811 nových prípadov. Z antigénov hlásia 937 pozitívne testovaných ľudí. Pribudlo aj 23 úmrtí.

Premiér Igor Matovič.
Diego Maradona s trofejou pre majstrov sveta.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Sedem lístkov do klobúka

Šanta, Žilinka, Čentéš? Čistá lotéria.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Počet nezamestnaných Američanov sa zvýšil

O dávky v nezamestnanosti minulý týždeň v USA požiadalo 778-tisíc ľudí.

Na fotografii z 13. marca 2020 ľudia čakajú v rade v garáži, aby požiadali o dávky v nezamestnanosti v Hospitality Training Academy v meste Los Angeles.

Majetok poskytovateľov zdravotnej starostlivosti vylúčia z exekúcií

Pohľadávky môžu byť uplatnené, ale len na činnosti v zariadeniach, ktoré priamo nesúvisia so starostlivosťou.

Ilustračná fotografia.

Minister Budaj vymenoval nového šéfa Envirofondu

Novým riaditeľom Environmentálneho fondu sa stal Ľubomír Vačok.

Minister životného prostredia Ján Budaj.

Rezort financií plánuje spolupracovať so samosprávami na pláne obnovy

Samosprávy by mali s ministerskými úradníkmi konzultovať projekty štátu približne raz do týždňa.

Minister financií Eduard Heger.