SME
Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Lidl sa ohradzuje voči tvrdeniam agrorezortu o zavádzaní spotrebiteľa

Reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa, vyhlásil šéf sekcie potravinárstva a obchodu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Jozef Tvardzík)

BRATISLAVA. Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa dôrazne ohradzuje voči podľa spoločnosti neetickým a nekorektným vyjadreniam, ktoré v pondelok odzneli na tlačovej konferencii Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, a ktoré prezentoval generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Milan Lapšanský.

Uviedol to v pondelok pre agentúru SITA hovorca Lidl Slovensko Tomáš Bezák.

"Jeden z trojice najväčších reťazcov na Slovensku zvykne vydávať vo svojich akciových letákoch za zľavnené aj také potraviny, ktoré je možné u konkurenčných predajcov nakúpiť za citeľne nižšie ceny. V tomto prípade už nehovoríme o lacnom tovare, ale o obyčajnom lacnom triku, ktorý má spotrebiteľa presvedčiť, že ušetril. Aj pri nákupe potravín má preto zmysel porovnávať si ceny u viacerých predajcov," skonštatoval v pondelok na tlačovej konferencii ministerstva generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva Milan Lapšanský.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov má ísť o reťazec, ktorý má dlhodobo najnižší podiel slovenských produktov na svojich pultoch, a teda práve o spoločnosť Lidl Slovensko.

Akciové ceny

Hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák pre agentúru SITA dodal, že Lapšanský sa snažil navodiť dojem, že sieť Lidl v porovnaní s konkurenciou nekorektným a zavádzajúcim spôsobom informuje zákazníkov o cenách niektorých produktov.

Svoju argumentáciu sa pokúšal oprieť o aktuálne znenie zákona o potravinách, pričom však zavádzal a dezinterpretoval.

Súvisiaci článok Lidl ide do boja s McDonald's. V menu má burgre a muffiny Čítajte 

"Milan Lapšanský porovnával štandardné predajné ceny vybraných produktov v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Generálny riaditeľ sekcie tak opätovne svojimi vyjadreniami klame verejnosť, keď sa snaží navodiť dojem nekorektnej komunikácie z našej strany," pokračoval Bezák.

Milan Lapšanský vo svojom vyjadrení použil podľa spoločnosti Lidl výrazy ako „tento reťazec označuje produkty ako fantastická cena“, resp. „sieť predáva v akcii v letáku“.

Skryť Vypnúť reklamu

"Spomenuté produkty v danom čase síce boli z našej strany v letáku prezentované, no zároveň neboli v akcii a ani pri nich nebola uvedená žiadna zľava či iný symbol, ktorý by tento dojem mohol navodiť. Produkty, ktoré ponúkame v akcii bývajú štandardne označované percentuálnou zľavou, ktorá zobrazuje zákazníkovi akú sumu ušetrí. Milan Lapšanský teda podľa všetkého celkom vedome porovnával štandardné predajné ceny v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Takéto vedomé porovnávanie hrušiek s jablkami nie je možné označiť inak než zavádzanie. Na príkladoch pritom vieme ukázať, že spomenuté produkty pravidelne predávame aj za akciové ceny," dodal Bezák.

"Nie je nám známe odkiaľ má Lapšanský informácie, za aké ceny nakúpil od dodávateľov jednotlivé produkty náš reťazec a tiež naši konkurenti. Máme za to, že ide o predmet obchodného tajomstva a považujeme za neštandardné, keď sa vysoký predstaviteľ ministerstva verejne vyjadruje k obchodným podmienkam dvoch zmluvných strán, ktoré sú zároveň súkromnými spoločnosťami fungujúcimi v prostredí trhovej a vysoko konkurenčnej ekonomiky. Navyše verejné prezentovanie informácií, ktoré sa týkajú nákupných cien, predstavuje podľa nášho názoru skutočnosť, ktorá negatívnym spôsobom môže ovplyvniť hospodársku súťaž na predmetnom relevantnom trhu a preto by takéto konanie mohlo byť posúdené ako porušenie právnej úpravy hospodárskej súťaže a mohlo by mať ďalekosiahle negatívne dôsledky pre samotných spotrebiteľov. Zároveň na tomto mieste poukazujeme aj na zákonnú povinnosť mlčanlivosti, ktorú reprezentant štátneho orgánu má v súvislosti s informáciami, ktoré sa dozvedel v rámci svojej činnosti, a ktorej by si podľa nášho názoru mal byť každý reprezentant štátu vedomý," uzavrel Bezák.

Skryť Vypnúť reklamu

Lapšanský hovoril, že Lidl zavádza

Generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva pôdohospodárstva Milan Lapšanský ukázal na niekoľko prípadov, v ktorých malo podľa jeho slov v akciových letákoch spoločnosti Lidl dochádzať k zavádzaniu spotrebiteľa.

„Reťazec hovorí o skvelých cenách slovenských produktov. Konkrétne toto mlieko stálo 99 centov, bežná akciová cena v konkurenčnom letáku je 79 centov, rozdiel takmer 25 percent. Obľúbená treska v majonéze, konkrétny reťazec komunikuje v letáku fantastickú cenu 79 centov, všetka konkurencia ho predáva v akcii za 59 centov, rozdiel takmer 33 percent. Liptov pološtiepok, všetci ho poznáme, je to veľmi dobre predajný výrobok. Sieť predáva v akcii v letáku za 2,49, v skutočnosti letáková cena je 1,79 u jeho priamej konkurencie. No a tu je hit, detská výživa. On komunikuje, že cena 65 centov je fantastická a preto by sme si mali túto sieť vyberať. Konkurencia to v identickom čase predáva za 39 centov. Dámy a páni, rozdiel 66 percent," uviedol niekoľko príkladov Lapšanský.

Agrorezort má podľa Lapšanského povinnosť starať sa o bezpečnosť a záujmy slovenského spotrebiteľa.

Skryť Vypnúť reklamu

"Preto by som rád povedal, že napriek rozdielnym cenám dodal dodávateľ tovar každému za obvyklú nízku cenu. Teda nebol rozdiel v nákupnej cene od dodávateľa, ale reťazec použil nekorektne vyššiu obchodnú prirážku. Takže ako som povedal v úvode, reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa. Mne je to veľmi ľúto, pretože medzi tými ľuďmi, ktorí sú cenovo senzitívni, sú naši rodičia, dôchodcovia. V súlade s platnou legislatívou veci riešime, niektoré sme dostali do podoby správneho konania," uzavrel v pondelok na tlačovom brífingu ministerstva Milan Lapšanský.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Odpady nad zlato
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  1. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  2. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Odpady nad zlato
  6. Schneider Electric má podporiť VELUX v uhlíkovej neutralite
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  10. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 166
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 269
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 388
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 3 848
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 621
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 024
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 760
  8. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 478
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 233
  10. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 181
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čínska developerská spoločnosť Evergrande.

Svet straší kolaps gigantickej čínskej firmy.


7 h
Po kedysi dominantnej záchranke Falck získala v tendri z roku 2019 najviac pozemných staníc záchranka LSE - Life Star Emergency.

Inšpektorát práce jej udelil pokutu 23-tisíc eur.


3 h
Rozhovory ZKH: Milan Krajniak.

Krajniak kritizuje aj ministra Mikulca.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Richard Sulík.

Europoslanci sa utrhli, strelíme si do kolena, varuje minister hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Šéf Fed-u Jerome Powell.

Menový výbor ponechal kľúčovú sadzbu takmer na nule.


TASR 2 h
Byt aj bytový dom sa dajú ochrániť poistením. Treba to však urobiť správne.

Ceny domov v USA v auguste naďalej rástli.


SITA 2 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  3. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  4. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Anton Kovalčík: Bŕŕŕ... exit. Dodatok.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 24 870
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 630
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 908
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 666
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 047
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 425
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 5 020
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 731
Skryť Zatvoriť reklamu