SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Lidl sa ohradzuje voči tvrdeniam agrorezortu o zavádzaní spotrebiteľa

Reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa, vyhlásil šéf sekcie potravinárstva a obchodu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Jozef Tvardzík)

BRATISLAVA. Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa dôrazne ohradzuje voči podľa spoločnosti neetickým a nekorektným vyjadreniam, ktoré v pondelok odzneli na tlačovej konferencii Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, a ktoré prezentoval generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Milan Lapšanský.

Uviedol to v pondelok pre agentúru SITA hovorca Lidl Slovensko Tomáš Bezák.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Jeden z trojice najväčších reťazcov na Slovensku zvykne vydávať vo svojich akciových letákoch za zľavnené aj také potraviny, ktoré je možné u konkurenčných predajcov nakúpiť za citeľne nižšie ceny. V tomto prípade už nehovoríme o lacnom tovare, ale o obyčajnom lacnom triku, ktorý má spotrebiteľa presvedčiť, že ušetril. Aj pri nákupe potravín má preto zmysel porovnávať si ceny u viacerých predajcov," skonštatoval v pondelok na tlačovej konferencii ministerstva generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva Milan Lapšanský.

Podľa jeho slov má ísť o reťazec, ktorý má dlhodobo najnižší podiel slovenských produktov na svojich pultoch, a teda práve o spoločnosť Lidl Slovensko.

Akciové ceny

Hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák pre agentúru SITA dodal, že Lapšanský sa snažil navodiť dojem, že sieť Lidl v porovnaní s konkurenciou nekorektným a zavádzajúcim spôsobom informuje zákazníkov o cenách niektorých produktov.

Svoju argumentáciu sa pokúšal oprieť o aktuálne znenie zákona o potravinách, pričom však zavádzal a dezinterpretoval.

Súvisiaci článok Lidl ide do boja s McDonald's. V menu má burgre a muffiny Čítajte 

"Milan Lapšanský porovnával štandardné predajné ceny vybraných produktov v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Generálny riaditeľ sekcie tak opätovne svojimi vyjadreniami klame verejnosť, keď sa snaží navodiť dojem nekorektnej komunikácie z našej strany," pokračoval Bezák.

Milan Lapšanský vo svojom vyjadrení použil podľa spoločnosti Lidl výrazy ako „tento reťazec označuje produkty ako fantastická cena“, resp. „sieť predáva v akcii v letáku“.

"Spomenuté produkty v danom čase síce boli z našej strany v letáku prezentované, no zároveň neboli v akcii a ani pri nich nebola uvedená žiadna zľava či iný symbol, ktorý by tento dojem mohol navodiť. Produkty, ktoré ponúkame v akcii bývajú štandardne označované percentuálnou zľavou, ktorá zobrazuje zákazníkovi akú sumu ušetrí. Milan Lapšanský teda podľa všetkého celkom vedome porovnával štandardné predajné ceny v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch. Takéto vedomé porovnávanie hrušiek s jablkami nie je možné označiť inak než zavádzanie. Na príkladoch pritom vieme ukázať, že spomenuté produkty pravidelne predávame aj za akciové ceny," dodal Bezák.

"Nie je nám známe odkiaľ má Lapšanský informácie, za aké ceny nakúpil od dodávateľov jednotlivé produkty náš reťazec a tiež naši konkurenti. Máme za to, že ide o predmet obchodného tajomstva a považujeme za neštandardné, keď sa vysoký predstaviteľ ministerstva verejne vyjadruje k obchodným podmienkam dvoch zmluvných strán, ktoré sú zároveň súkromnými spoločnosťami fungujúcimi v prostredí trhovej a vysoko konkurenčnej ekonomiky. Navyše verejné prezentovanie informácií, ktoré sa týkajú nákupných cien, predstavuje podľa nášho názoru skutočnosť, ktorá negatívnym spôsobom môže ovplyvniť hospodársku súťaž na predmetnom relevantnom trhu a preto by takéto konanie mohlo byť posúdené ako porušenie právnej úpravy hospodárskej súťaže a mohlo by mať ďalekosiahle negatívne dôsledky pre samotných spotrebiteľov. Zároveň na tomto mieste poukazujeme aj na zákonnú povinnosť mlčanlivosti, ktorú reprezentant štátneho orgánu má v súvislosti s informáciami, ktoré sa dozvedel v rámci svojej činnosti, a ktorej by si podľa nášho názoru mal byť každý reprezentant štátu vedomý," uzavrel Bezák.

Lapšanský hovoril, že Lidl zavádza

Generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu ministerstva pôdohospodárstva Milan Lapšanský ukázal na niekoľko prípadov, v ktorých malo podľa jeho slov v akciových letákoch spoločnosti Lidl dochádzať k zavádzaniu spotrebiteľa.

„Reťazec hovorí o skvelých cenách slovenských produktov. Konkrétne toto mlieko stálo 99 centov, bežná akciová cena v konkurenčnom letáku je 79 centov, rozdiel takmer 25 percent. Obľúbená treska v majonéze, konkrétny reťazec komunikuje v letáku fantastickú cenu 79 centov, všetka konkurencia ho predáva v akcii za 59 centov, rozdiel takmer 33 percent. Liptov pološtiepok, všetci ho poznáme, je to veľmi dobre predajný výrobok. Sieť predáva v akcii v letáku za 2,49, v skutočnosti letáková cena je 1,79 u jeho priamej konkurencie. No a tu je hit, detská výživa. On komunikuje, že cena 65 centov je fantastická a preto by sme si mali túto sieť vyberať. Konkurencia to v identickom čase predáva za 39 centov. Dámy a páni, rozdiel 66 percent," uviedol niekoľko príkladov Lapšanský.

Agrorezort má podľa Lapšanského povinnosť starať sa o bezpečnosť a záujmy slovenského spotrebiteľa.

"Preto by som rád povedal, že napriek rozdielnym cenám dodal dodávateľ tovar každému za obvyklú nízku cenu. Teda nebol rozdiel v nákupnej cene od dodávateľa, ale reťazec použil nekorektne vyššiu obchodnú prirážku. Takže ako som povedal v úvode, reťazec skúša neeticky pozornosť spotrebiteľa. Mne je to veľmi ľúto, pretože medzi tými ľuďmi, ktorí sú cenovo senzitívni, sú naši rodičia, dôchodcovia. V súlade s platnou legislatívou veci riešime, niektoré sme dostali do podoby správneho konania," uzavrel v pondelok na tlačovom brífingu ministerstva Milan Lapšanský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  2. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  3. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  4. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  5. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  6. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  8. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  9. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  10. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  1. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  2. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  3. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  4. ŠKODA AUTO Slovensko vysadila v Petržalke stromovú alej
  5. Predíďte úniku dokumentov. Označkujte ich
  6. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  7. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  8. Prohibition of competition after employment termination
  9. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  10. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  1. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 22 288
  2. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 15 494
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 13 248
  4. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 12 416
  5. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 11 959
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 663
  7. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 063
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 786
  9. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 157
  10. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 882

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Lidl, Potraviny

Hlavné správy zo Sme.sk

Správkyňa Lenka Ivanová, ktorá riadi konkurz na majetok odsúdeného Ladislava Bašternáka.
Cynická obluda

Blaha sa utešuje

Vedenie SAV sa včera konečne nahlas dištancovalo od mentálneho sveta Ľuboša Blahu.

V utorok sa začali prípravné práce na rozoberanie poškodenje budovy. Mesto hovorí o odstránení minimálne štyroch až piatich poschodí v prvej etape.
Bašternákova vila na Havlíčkovej ulici pri Slavíne

Neprehliadnite tiež

RTVS má nový organizačný poriadok

V rámci sekcie generálneho riaditeľa budú pôsobiť dva nové odbory.

Ilustračné foto.

Zisk svetových aerolínií bude nižší ako odhad

V roku 2020 sa počíta s rastom zisku na 29,3 miliardy USD.

Ilustračné foto.
Správkyňa Lenka Ivanová, ktorá riadi konkurz na majetok odsúdeného Ladislava Bašternáka.
Ilustračné foto