NEW YORK. Tržby za predaj cez internet v USA počas tohtoročného výpredaja Black Friday dosiahli rekordnú úroveň, keďže kupujúci prostredníctvom telefónov, počítačov a tabletov zaplatili za tovary v hodnote 7,4 miliardy USD.

Objem predaja tak bol tesne za vlaňajším Cyber Monday, kedy sa cez internet uskutočnili nákupy za rekordných 7,9 miliardy USD.
Vyplýva to z údajov Adobe Analytics.
Tento rok zákazníci zrealizovali 39 percent transakcií prostredníctvom svojich smartfónov. Vlani to bolo len 21 percent.
"Vianoce sa rýchlo blížia a spotrebitelia čoraz viac siahajú po svojich telefónoch namiesto toho, aby stáli niekde v rade," uviedol analytik Adobe Digital Insights Taylor Schreiner.
Adobe očakáva, že počas tohtoročného Cyber Monday tržby cez internet v USA dosiahnú ďalší rekord, a to na úrovni 9,4 miliardy USD.
Návštevnosť kamenných predajní v USA však počas Black Friday v porovnaní s týmto výpredajom pred rokom oslabila o 2,1 percenta. Vyplýva to z predbežných údajov firmy RetailNext, ktorá mapuje aktivitu v desaťtisícoch lokalít, vrátane špeciálnych predajní odevov, hypermarketov a obchodov v nákupných centrách. Pokles návštevnosti viedol k oslabeniu tržieb o 1,6 percenta.