SME
Štvrtok, 27. február, 2020 | Meniny má Alexander

Eurokomisia pridelí viac ako dvesto miliónov eur na podporu agropotravín

EÚ sa zameria na podporu zdravého stravovania a zvýšenie spotreby čerstvého ovocia a zeleniny.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Európska komisia (EK) pridelí v budúcom roku 200,9 milióna eur na financovanie propagačných akcií pre poľnohospodársko-potravinárske výrobky Európskej únie doma aj v zahraničí.

EÚ sa tak snaží pomôcť sektoru využívať výhody rozširujúceho sa a stále dynamickejšieho globálneho agropotravinárskeho trhu, či zvyšovať informovanosť o systémoch kvality vrátane ekologických výrobkov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vysoký potenciál rastu

Zámerom EÚ je tiež pomáhať výrobcom v prípade, že budú čeliť narušeniam trhu. Informovala o tom EK.

V roku 2020 bude viac ako polovica rozpočtu (118 miliónov eur) smerovať na kampane zamerané na trhy mimo EÚ s vysokým potenciálom rastu, ako sú Kanada, Čína, Japonsko, Kórea, Mexiko a Spojené štáty americké. Medzi oprávnené sektory patria mlieko a syry, stolové olivy a olivový olej a vína.

EK očakáva, že vybrané kampane zvýšia konkurencieschopnosť a spotrebu agropotravinárskych výrobkov EÚ, zvýšia ich profil a zvýšia svoj podiel na trhu v týchto cieľových krajinách.

Kampane tiež informujú spotrebiteľov z EÚ a z celého sveta o rôznych systémoch kvality a označeniach EÚ, ako sú zemepisné označenia alebo ekologické výrobky. Ďalším zameraním kampaní bude zdôrazniť vysoké normy bezpečnosti a kvality, ako aj rozmanitosť a tradičné aspekty agropotravinárskych výrobkov EÚ.

Podpora zdravého stravovania

Nakoniec sa v rámci EÚ zameria na podporu zdravého stravovania a zvýšenie spotreby čerstvého ovocia a zeleniny v rámci vyváženej stravy.

"Európska reputácia agropotravinárskych výrobkov vo svete je jedinečná. EÚ nie je náhodou najväčší svetový vývozca agropotravín," uviedol eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan.

Propagačná politika EÚ so stále sa zvyšujúcim rozpočtom podľa neho podporuje výrobcov z EÚ pri zverejňovaní svojich výrobkov v EÚ aj mimo nej, ale tiež pri riešení väčších problémov na trhu zvyšovaním informovanosti o svojej produkcii.

"Existujúce obchodné dohody tiež vytvárajú podmienky na zvýšenie ich vývozu na vysoko rastúce trhy," tvrdí Hogan.

Výzvy na predloženie návrhov na nadchádzajúce kampane do roku 2020 sa uverejnia v januári 2020. Široká škála subjektov, ako sú obchodné organizácie, organizácie výrobcov a agropotravinárske skupiny zodpovedné za propagačné činnosti, môžu požiadať o financovanie a predložiť svoje návrhy.

Takzvané „jednoduché“ programy môže predložiť jedna alebo viac organizácií z tej istej krajiny EÚ - „viacnásobné“ programy pochádzajú najmenej z dvoch národných organizácií z najmenej dvoch členských štátov alebo z jednej alebo viacerých európskych organizácií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  2. Bývanie stvorené pre šťastné detstvo
  3. Môže ťa štúdium baviť?
  4. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  5. Limitovaná ponuka Mercedes-Benz s najmodernejšími technológiami
  6. Rolls Royce medzi motorkami prichádza do Bratislavy
  7. Angličtina nielen pre maturantov
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  9. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Rolls Royce medzi motorkami prichádza do Bratislavy
  2. Limitovaná ponuka Mercedes-Benz s najmodernejšími technológiami
  3. Môže ťa štúdium baviť?
  4. Kaufland v Ľuboticiach otvára prvú predajňu so zelenou strechou
  5. Bude ďalší Učiteľ Slovenska práve z vášho mesta alebo obce?
  6. Bývanie stvorené pre šťastné detstvo
  7. Angličtina nielen pre maturantov
  8. Do VIVO! Bratislava zavítala doba kamenná
  9. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  10. Postarajte sa o to, aby s vaším autom neodišiel nikto iný
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 18 054
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 14 260
  3. Slovensko potrebuje dezinFicovať 8 770
  4. Ktorá farba je tá tvoja? 7 733
  5. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine 7 696
  6. Viete aké je študentské mesto na Slovensku? 6 728
  7. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 6 643
  8. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 4 749
  9. Angličtina nielen pre maturantov 4 599
  10. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku 4 469

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Potraviny

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Modlitba zafungovala

Dobrí kresťania sa nedávno modlili, aby u nás neplatil dohovor proti násiliu na ženách a dobrý pán Boh im vyhovel.

Minúta po minúte: Očakáva sa rozsudok v kauze falšovania zmeniek

Prokurátor žiada dvadsaťročné väzenie, obhajcovia oslobodenie.

Bývalý policajný viceprezident Jaroslav Málik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Potrebujete zásoby? A zavrú pre koronavírus hranice?

Otázky a odpovede o novej nákaze.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Facebook zakáže zavádzajúce reklamy súvisiace s koronavírusom

Spoločnosť sa pridala k sociálnym platformám ako TikTok a Pinterest.

Ilustračné foto.

Rakúsko sa obáva dôsledkov koronavírusu na svoju ekonomiku

Austrian Airlines poslali domov 150 až 200 zamestnancov.

Lietadlo spoločnosti Austrian Airlines.

Vlaky zadarmo a ícečká treba zachovať, zhodujú sa experti strán

Niektorí sa vyslovili za rozšírenie bezplatnej prepravy aj pre autobusovú dopravu.

Ilustračné foto.

ÚVO pokutoval Finančnú správu za dodatkovanie zmlúv, daniari zvažujú súd

Finančná správa podpísala sporné dodatky k zmluve v rokoch 2016 a 2018.

Finančné riaditeľstvo.