SME
Piatok, 10. apríl, 2020 | Meniny má Igor

Prieskum: Slováci chcú, aby boli firmy pri podnikaní zodpovedné

Firmy by sa podľa prieskumu mali zaoberať aj podporou riešenia celospoločenských problémov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Väčšina Slovákov si myslí, že firmy by mali mať pri tvorbe zisku aj ciele v oblasti zodpovedného podnikania.

Vyplýva to z októbrového prieskumu agentúry FOCUS pre združenie Business Leaders Forum, ktoré administruje Nadácia Pontis.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zodpovedné podnikanie

Až 94 % opýtaných je názoru, že firmy by mali mať popri tvorbe zisku aj ciele v oblasti zodpovedného podnikania, teda chrániť životné prostredie, starať sa o zamestnancov, podporovať okolitú komunitu a transparentne a otvorene komunikovať o svojich aktivitách.

Ako ďalej informovala Nadácia Pontis, toto presvedčenie „určite“ zdieľa viac ako polovica dospelých a k názoru „skôr áno“ sa priklonila ďalšia viac ako tretina respondentov.

Firmy by sa podľa prieskumu mali zaoberať aj podporou riešenia celospoločenských problémov, ako sú klimatická zmena alebo korupcia.

Verejnosť za najdôležitejšiu považuje podporu ochrany životného prostredia a zmierňovania dopadov klimatickej zmeny (53 %).

Dôležitosť témy oproti roku 2017 vzrástla o 12 %. Ďalej sú za dôležité považované témy ako podpora sociálne či zdravotne znevýhodnených skupín obyvateľov a snaha o ich začlenenie, podpora vzdelávania mladej generácie či boj proti korupcii.

Motivácia zákazníkov

Za spoločensky zodpovedné pritom respondenti označili najčastejšie firmy, ktoré svoje aktivity komunikujú priamo zákazníkom a každodenne s nimi prichádzajú do styku.

Oslovení menovali predovšetkým najväčšie obchodné reťazce a telekomunikačných operátorov.

"Tieto spoločnosti svoje CSR aktivity komunikujú už dlhodobo. Navyše zákazníkov vzdelávajú a motivujú ich pozerať sa aj na iné aspekty tovarov a služieb, ako je len cena,“ skonštatoval výkonný riaditeľ združenia Business Leaders Forum Michal Kišša.

Business Leaders Forum je neformálne združenie firiem, ktoré sa zaväzujú byť lídrami v presadzovaní princípov zodpovedného podnikania na Slovensku. Má 45 členov a administruje ho Nadácia Pontis.

V spolupráci s agentúrou FOCUS realizuje každé dva roky prieskum, ktorého cieľom je zistiť trendy vo vnímaní zodpovedného podnikania širokou verejnosťou.

Prieskum prebiehal dotazníkovou formou na reprezentatívnej vzorke 1021 respondentov vo veku od 18 rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klienti Tatra banky majú zadarmo lekára na telefóne a iné služby
  2. Zvolenská mliekareň posiela slovenským hrdinom super nápoj
  3. Originálne ochranné rúško pre každého!
  4. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  5. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  6. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  7. Vo VÚB si odložíte splátky až na 9 mesiacov
  8. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  9. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  10. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  1. Zvolenská mliekareň posiela slovenským hrdinom super nápoj
  2. Klienti Tatra banky majú zadarmo lekára na telefóne a iné služby
  3. Prečo vás raz GPS modul v autokamere zachráni...
  4. Nadácia Orange navýši Fond pomoci o ďalších 100 000 eur
  5. O2 Športová akadémia Mateja Tótha spúšťa Telesnú na doma
  6. Originálne ochranné rúško pre každého!
  7. BILLA venovala seniorom potravinové balíčky
  8. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  9. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  10. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  1. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik 33 388
  2. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 25 389
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 24 472
  4. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 17 452
  5. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace 16 518
  6. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 € 13 953
  7. Originálne ochranné rúško pre každého! 13 317
  8. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 12 787
  9. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 12 090
  10. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho 10 755

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Medzinárodný menový fond, Daňové priznanie 2018

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Veľká noc je sviatkom porážky smrti a úzkosti (píše Michal Havran)

To, čo dnes potrebujeme, je politika nádeje.

V Bergame sú pohreby každých 30 minút. Prísť môže len hŕstka najbližších, ktorí nemusia byť v karanténe.

Opáskovaní a strážení. Matovič uzavrel na Spiši päť osád

V osadách je málo nakazených na to, aby ich zavreli.

Ľudia z Hájika sa cítia ako vo väzení.
Ilustračné foto.

Meško z Martinusu: Elektronizácia bola drahá a nič nefunguje

Rozhovory ZKH s Michalom Meškom, majiteľom Martinusu.

Michal Meško

Neprehliadnite tiež

Trnavská automobilka nezačne vyrábať ani v týždni po Veľkej noci

O ďalšom vývoji v automobilke bude závod informovať najneskôr vo štvrtok 16. apríla.

Koronavírus na Slovensku: Trnavská utomobilka zastavila výrobu z dôvodu pandémie ochorenia COVID-19 už 19. marca.

Moskva a Rijád sa podľa Trumpa blížia k dohode o obmedzení produkcie ropy

Trump telefonoval s Putinom a saudskoarabaským princom Muhammad bin Salmánom.

Ministri financií EÚ sa zhodli na záchrannom pláne v čase koronavírusu

Plán je určený pre ohrozené štáty, firmy a zamestnania.

Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Saudská Arábia a Rusko súhlasili s kontúrami dohody o znížení produkcie ropy

Rusko naďalej trvá na tom, že dohoda bude možná iba vtedy, ak aj USA znížia produkciu.

Ilustračná fotografia.