SME

Prevádzkovať vlaky medzi Bratislavou a Komárnom chce päť dopravcov

Na frekventovanej trati jazdia od marca 2012 vlaky RegioJet.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Do súťaže na výber prevádzkovateľa vlakov vo verejnom záujme na železničnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno sa prihlásilo päť záujemcov.

V poradí druhý tender v rámci liberalizácie osobnej vlakovej dopravy vyhlásilo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky začiatkom októbra. Lehota na predkladanie žiadostí o účasť uplynula v piatok 15. novembra.

Zmluva na desať rokov

Na frekventovanej trati jazdia od marca 2012 vlaky súkromného dopravcu RegioJet, pričom aktuálne platná zmluva sa končí v decembri 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako v utorok informoval rezort dopravy v tlačovej správe, od roku 2021 môže na trať medzi Bratislavou a Komárnom nastúpiť úspešný uchádzač, ktorý vzíde z verejnej súťaže. Vlaky s dotáciou štátu tam bude prevádzkovať nasledujúcich desať rokov.

Nezávislá komisia rozhodne do konca roka

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) ocenil, že liberalizácia sa uskutočňuje pozitívnym smerom a dopravcovia prejavujú svoj záujem.

"Ide o veľmi frekventovanú trať, preto verím, že verejná súťaž potvrdí všetky naše zámery, aby sme priniesli na železnice vyššiu kvalitu a ľudia budú spokojní," povedal Érsek.

Splnenie podmienok v súťaži bude teraz hodnotiť nezávislá komisia na ministerstve dopravy.

Dopravcovia, ktorí splnia právne, technické a odborné podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov, dostanú detailné súťažné podklady. Ich obsahom bude samotný rozsah vlakov, cestovné poriadky či finančné podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

"Nový dopravca by mal byť známy do konca roka 2019," priblížila rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Mimoriadne vyťažený úsek

Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava - Komárno ministerstvo dopravy zverejnilo pred viac ako rokom v európskom vestníku.

"Celkom 95-kilometrová trať patrí k mimoriadne vyťaženým a záujem o dopravu tam v posledných rokoch neustále narastá. Dôvodom sú najmä pribúdajúce obytné zóny v okolí hlavného mesta, pričom každodenné dochádzanie vlakom do práce či škôl sa stáva najrýchlejším a najpohodlnejším spôsobom," dodala Ducká.

RegioJet odovzdal dokumentáciu

RegioJet potvrdil, že odovzdal dokumentáciu do prvého kola súťaže o dopravcu na trati Bratislava - Komárno.

"Máme záujem pokračovať v poskytovaní prepravných služieb na tejto trati, ktorá sa stala skutočným európskym unikátom z hľadiska úspešnosti železničnej dopravy. Vďaka vlakom RegioJet sa táto skôr takmer odpísaná trať stala najvyťaženejšou jednokoľajnou traťou na Slovensku," informoval hovorca Holdingu Student Agency a RegioJet Aleš Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Počet cestujúcich na trati vzrástol z 800 tisíc v roku 2011 na viac než 4 milióny ročne a celkom na nej cestuje 5 až 7 percent cestujúcich v celej železničnej sieti na Slovensku.

"RegioJet tu nasadzuje na najvyťaženejšie spoje, ktorými v špičkách cestuje až 700 cestujúcich, dvojpodlažné veľkokapacitné súpravy," dodal Ondrůj.

Prihlášku potvrdila aj ZSSK, Arriva a Leo Express

Prihlášku do tendra na vlakového dopravcu medzi Bratislavou a Komárnom potvrdili pre agentúru SITA aj dopravcovia Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), Arriva a Leo Express.

"Železničná spoločnosť Slovensko sa z pozície národného dopravcu do uvedenej súťaže zapojila. Verejnosti chceme poskytnúť efektívne riešenia dopravnej obsluhy pre všetky vyhlásené trate," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč s tým, že vzhľadom na trvajúcu súťaž by neradi komentovali budúce možnosti a riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Do roku 2030 chceme prepravovať na slovenských koľajach sto miliónov cestujúcich, zaviesť taktovú dopravu v okolí všetkých väčších miest a naďalej tak byť chrbticou domácej hromadnej dopravy, propagovať ekologické cestovanie a podporovať veľmi potrebnú masívnu modernizáciu infraštruktúry," doplnil Kováč.

Skupina Arriva podporuje rozvoj verejnej vlakovej dopravy na Slovensku, a preto sa do súťaže tiež prihlásila.

"Arriva zabezpečuje osobnú autobusovú a vlakovú dopravu na Slovensku a v ďalších štrnástich krajinách Európy. Máme teda dostatok skúseností, finančné zázemie i medzinárodné know-how na to, aby sme podali konkurencieschopnú ponuku na pohodlnú a spoľahlivú dopravu aj pre cestujúcich na trati Bratislava - Komárno," informoval generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

O prevádzku linky Bratislava - Komárno má záujem aj Leo Express.

"Vozidlá pre prevádzku máme predrokované s dodávateľmi tak, aby sme ich mohli včas nasadiť. O finálnom vozidlovom riešení sa však môžeme rozhodnúť až vo chvíli, keď ministerstvo dopravy zverejní zadávaciu dokumentáciu a technické požiadavky," priblížil hovorca Leo Express Emil Sedlařík.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (28. 3. 2024)
USD 1.082
AUD 1.660
CZK 25.319
JPY 163.520
CAD 1.471
GBP 0.858
HUF 395.400
PLN 4.315
CHF 0.981
SEK 11.506

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 462
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 372
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 679
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 985
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 644
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 394
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 092
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 456
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 334
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 230
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 695
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Eduard Šebo (3 ku 2)

Eduard Šebo patrí medzi najbohatších Slovákov.


Ilustračné foto.

Utlmovali aj ceny v silných výrobných odvetviach.


SITA
Logo podcastu Index

Finančný model založený na reklame a predplatnom už nepostačuje.


a 1 ďalší
	
Snímka z nového vlakového spojenia na Ukrajinu v Košiciach 28. marca 2024.

Priamy spoj na ukrajinskú hranicu umožňuje prestup na spoje ukrajinských železníc.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 092
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 456
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 334
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 230
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 695
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu