SME
Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Prevádzkovať vlaky medzi Bratislavou a Komárnom chce päť dopravcov

Na frekventovanej trati jazdia od marca 2012 vlaky RegioJet.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Do súťaže na výber prevádzkovateľa vlakov vo verejnom záujme na železničnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno sa prihlásilo päť záujemcov.

V poradí druhý tender v rámci liberalizácie osobnej vlakovej dopravy vyhlásilo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky začiatkom októbra. Lehota na predkladanie žiadostí o účasť uplynula v piatok 15. novembra.

Zmluva na desať rokov

Na frekventovanej trati jazdia od marca 2012 vlaky súkromného dopravcu RegioJet, pričom aktuálne platná zmluva sa končí v decembri 2020.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako v utorok informoval rezort dopravy v tlačovej správe, od roku 2021 môže na trať medzi Bratislavou a Komárnom nastúpiť úspešný uchádzač, ktorý vzíde z verejnej súťaže. Vlaky s dotáciou štátu tam bude prevádzkovať nasledujúcich desať rokov.

Nezávislá komisia rozhodne do konca roka

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) ocenil, že liberalizácia sa uskutočňuje pozitívnym smerom a dopravcovia prejavujú svoj záujem.

"Ide o veľmi frekventovanú trať, preto verím, že verejná súťaž potvrdí všetky naše zámery, aby sme priniesli na železnice vyššiu kvalitu a ľudia budú spokojní," povedal Érsek.

Splnenie podmienok v súťaži bude teraz hodnotiť nezávislá komisia na ministerstve dopravy.

Dopravcovia, ktorí splnia právne, technické a odborné podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov, dostanú detailné súťažné podklady. Ich obsahom bude samotný rozsah vlakov, cestovné poriadky či finančné podmienky.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nový dopravca by mal byť známy do konca roka 2019," priblížila rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Mimoriadne vyťažený úsek

Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava - Komárno ministerstvo dopravy zverejnilo pred viac ako rokom v európskom vestníku.

"Celkom 95-kilometrová trať patrí k mimoriadne vyťaženým a záujem o dopravu tam v posledných rokoch neustále narastá. Dôvodom sú najmä pribúdajúce obytné zóny v okolí hlavného mesta, pričom každodenné dochádzanie vlakom do práce či škôl sa stáva najrýchlejším a najpohodlnejším spôsobom," dodala Ducká.

RegioJet odovzdal dokumentáciu

RegioJet potvrdil, že odovzdal dokumentáciu do prvého kola súťaže o dopravcu na trati Bratislava - Komárno.

"Máme záujem pokračovať v poskytovaní prepravných služieb na tejto trati, ktorá sa stala skutočným európskym unikátom z hľadiska úspešnosti železničnej dopravy. Vďaka vlakom RegioJet sa táto skôr takmer odpísaná trať stala najvyťaženejšou jednokoľajnou traťou na Slovensku," informoval hovorca Holdingu Student Agency a RegioJet Aleš Ondrůj.

Skryť Vypnúť reklamu

Počet cestujúcich na trati vzrástol z 800 tisíc v roku 2011 na viac než 4 milióny ročne a celkom na nej cestuje 5 až 7 percent cestujúcich v celej železničnej sieti na Slovensku.

"RegioJet tu nasadzuje na najvyťaženejšie spoje, ktorými v špičkách cestuje až 700 cestujúcich, dvojpodlažné veľkokapacitné súpravy," dodal Ondrůj.

Prihlášku potvrdila aj ZSSK, Arriva a Leo Express

Prihlášku do tendra na vlakového dopravcu medzi Bratislavou a Komárnom potvrdili pre agentúru SITA aj dopravcovia Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), Arriva a Leo Express.

"Železničná spoločnosť Slovensko sa z pozície národného dopravcu do uvedenej súťaže zapojila. Verejnosti chceme poskytnúť efektívne riešenia dopravnej obsluhy pre všetky vyhlásené trate," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč s tým, že vzhľadom na trvajúcu súťaž by neradi komentovali budúce možnosti a riešenia.

Skryť Vypnúť reklamu

"Do roku 2030 chceme prepravovať na slovenských koľajach sto miliónov cestujúcich, zaviesť taktovú dopravu v okolí všetkých väčších miest a naďalej tak byť chrbticou domácej hromadnej dopravy, propagovať ekologické cestovanie a podporovať veľmi potrebnú masívnu modernizáciu infraštruktúry," doplnil Kováč.

Skupina Arriva podporuje rozvoj verejnej vlakovej dopravy na Slovensku, a preto sa do súťaže tiež prihlásila.

"Arriva zabezpečuje osobnú autobusovú a vlakovú dopravu na Slovensku a v ďalších štrnástich krajinách Európy. Máme teda dostatok skúseností, finančné zázemie i medzinárodné know-how na to, aby sme podali konkurencieschopnú ponuku na pohodlnú a spoľahlivú dopravu aj pre cestujúcich na trati Bratislava - Komárno," informoval generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

Skryť Vypnúť reklamu

O prevádzku linky Bratislava - Komárno má záujem aj Leo Express.

"Vozidlá pre prevádzku máme predrokované s dodávateľmi tak, aby sme ich mohli včas nasadiť. O finálnom vozidlovom riešení sa však môžeme rozhodnúť až vo chvíli, keď ministerstvo dopravy zverejní zadávaciu dokumentáciu a technické požiadavky," priblížil hovorca Leo Express Emil Sedlařík.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  5. Odpady nad zlato
  6. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  1. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  2. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Odpady nad zlato
  6. Schneider Electric má podporiť VELUX v uhlíkovej neutralite
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  10. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 167
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 183
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 428
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 000
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 615
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 043
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 714
  8. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 431
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 253
  10. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 191
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čínska developerská spoločnosť Evergrande.

Svet straší kolaps gigantickej čínskej firmy.


8 h
Po kedysi dominantnej záchranke Falck získala v tendri z roku 2019 najviac pozemných staníc záchranka LSE - Life Star Emergency.

Inšpektorát práce jej udelil pokutu 23-tisíc eur.


4 h
Rozhovory ZKH: Milan Krajniak.

Krajniak kritizuje aj ministra Mikulca.


a 1 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Richard Sulík.

Europoslanci sa utrhli, strelíme si do kolena, varuje minister hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Šéf Fed-u Jerome Powell.

Menový výbor ponechal kľúčovú sadzbu takmer na nule.


TASR 3 h
Byt aj bytový dom sa dajú ochrániť poistením. Treba to však urobiť správne.

Ceny domov v USA v auguste naďalej rástli.


SITA 3 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  3. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  4. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Martin Ondráš: Vidiek nestratil len 5 mld, stratil nádej a budúcnosť....
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 24 940
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 583
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 914
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 674
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 048
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 440
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 901
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 733
Skryť Zatvoriť reklamu