TOKIO. Internetové firmy Line a Yahoo Japan sa spoja, aby lepšie konkurovali zahraničným rivalom Google a Amazon.
V pondelok to oznámili ich majitelia - firma Z Holdings, ktorú spravuje japonská SoftBank, a juhokórejská spoločnosť Naver, ktorá má väčšinový podiel v Line.
Chcú ľahšie čeliť konkurencii
Hodnota novovytvoreného podniku sa odhaduje na 30 miliárd dolárov a ich spoločné tržby by podľa tlačovej agentúry Kjódó boli vyššie ako tržby najväčšieho japonského internetového maloobchodu Rakuten.
O konečnej cene sa má podľa agentúry AP rozhodnúť v decembri.
Obe firmy uviedli, že rozhovory spolu viedli od júna a že dúfajú, že vďaka spojeniu budú môcť ľahšie čeliť konkurencii na prudko sa meniacom trhu a tiež expandovať do oblasti robotiky.
Potom, čo bude obchod, ktorý musia schváliť akcionári oboch podnikov, dokončený, budú akcie Line stiahnuté z burzy.
Milióny aktívnych užívateľov denne
Yahoo Japan býval podľa agentúry Bloomberg v Japonsku popredným internetovým vyhľadávačom a dôležitým hráčom na poli internetového predaja, postupne však začal vypratávať pozície po prechode užívateľov od klasických počítačov k šikovným telefónom.
V súčasnosti má podľa Bloombergu 48 miliónov aktívnych užívateľov denne.
Spoločnosť Line je v Japonsku známa predovšetkým ako poskytovateľ najrozšírenejšej služby pre zasielanie správ, ktorú spustila v roku 2011.
V roku 2016 potom uviedla svoje akcie na burzu. V Japonsku má 82 miliónov aktívnych denných používateľov, pôsobí ale i na Taiwane a v Thajsku.