DÜSSELDORF. Nemecký výrobca spotrebného tovaru Henkel zaznamenal v 3. štvrťroku pokles zisku.
Pripísal to čoraz ťažšiemu prostrediu na trhu. Ale spoločnosť podporila svoj výhľad pre rok 2019.
Henkel vo štvrtok informoval, že jeho čistý zisk sa za tri mesiace do konca septembra 2019 znížil o 9,4 % na 556 miliónov eur zo 614 miliónov eur v predchádzajúcom roku.
Upravený prevádzkový zisk (EBIT) klesol na 850 miliónov eur z vlaňajších 926 miliónov eur. Upravená marža EBIT sa znížila o 1,7 percentuálneho bodu na 16,7 %.
Henkel poznamenal, že upravená marža EBIT, upravený EBIT a upravený zisk boli nižšie ako vlani najmä v dôsledku dodatočných investícií do výroby spotrebného tovaru a digitalizácie, ktoré oznámil začiatkom roka.
Tržby v 3. štvrťroku vzrástli o 0,8 % na 5,08 miliardy eur z 5,04 miliardy eur v minulom roku. Organický predaj, ktorý vylučuje vplyv menových efektov a akvizícií klesol o 0,3 %.
Henkel potvrdil svoju prognózu na celý rok 2019 a naďalej očakáva rast organického predaja o 0 až 2 % a upravenú maržu EBIT v rozmedzí 16 až 17 %.