BRATISLAVA. Zahraničné privátne značky vytláčajú z pultov obchodov značkové potraviny. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre Potravinársku komoru Slovenska uskutočnila agentúra Go4insight.
Podiel privátnych značiek, čo sú výrobky predávané pod značkou obchodného reťazca, dosiahol v roku 2019 najvyšší podiel za posledných sedem rokov, a to 25,3 percenta, medziročne vzrástol o 1,3 percentuálneho bodu (p.b.).
Z porovnania s rokom 2015 tiež vyplýva, že podiel zahraničných privátnych značiek narástol až o 5 p. b.
Najväčšie zastúpenie privátnych značiek na pultoch v maloobchode mal už tradične reťazec Lidl (56 percent), nasleduje Kaufland (23 percent) a Coop Jednota (23 percent). Najnižší podiel privátnych značiek je v reťazci CBA (13 percent).