SME
Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Twitter zakáže politickú reklamu. Dosah má byť zaslúžený, nie kúpený

Mikroblogovacia sieť zakáže akúkoľvek politickú reklamu od 22. novembra.

Šéf Twitteru Jack Dorsey.Šéf Twitteru Jack Dorsey.(Zdroj: TASR/AP)

SAN FRANCISCO. Mikroblogovacia sieť Twitter zakáže od 22. novembra vo svojich príspevkoch akúkoľvek politickú reklamu.

Zdôvodnila to tým, že spoločnosti pôsobiace v oblasti sociálnych médií poskytujú inzerentom nespravodlivú výhodu pri šírení cielených a zavádzajúcich správ.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nové pravidlá ovplyvnia už britské voľby

"Hoci je internetová reklama pre komerčných inzerentov neuveriteľne vplyvná a veľmi efektívna, pre politiku, kde sa dá použiť na ovplyvnenie hlasovania, ktoré bude mať dopad životy miliónov ľudí, predstavuje táto sila značné riziká," uviedol v stredu na svojom konte šéf Twitteru Jack Dorsey.

Nové pravidlá zverejní Twitter týždeň pred nadobudnutím ich platnosti.

Budú sa teda týkať aj decembrových volieb vo Veľkej Británii. "Veríme, že dosah politických posolstiev má byť zaslúžený, a nie kúpený," myslí si Dorsey.

Opačným smerom ako Facebook

Krok Twitteru je ďalším príspevkom do diskusie o politickej reklame v USA rok pred tamojším prezidentskými voľbami.

Táto spoločnosť ide pritom opačným smerom ako jej hlavný rival Facebook, ktorého šéf Mark Zuckerberg nedávno uviedol, že zatiaľ nemieni overovať správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu.

Zuckerberg navyše upozornil, že zákaz politickej reklamy by postihol aj témy ako ochrana klímy či feminizmus, píše agentúra DPA.

Dorsey však s týmto argumentom nesúhlasí. "Tu nejde o slobodu prejavu, ale o platenie za dosah," napísal. A to by podľa neho mohlo mať výrazné dopady, "na ktoré dnešná demokratická infraštruktúra nemusí byť pripravená".

Twitter by sa navyše stal nedôveryhodný, keby na jednej strane tvrdil, že robí všetko, čo je v jeho silách, aby obmedzil šírenie zavádzajúcich informácií a zároveň ich šíril za peniaze.

Dorsey pripustil, že kritici by mohli obviňovať Twitter z toho, že zákazom reklamy zvýhodňuje súčasných politikov. "Boli sme však svedkami toho, koľko politických hnutí dosiahlo masívny rozmer bez akejkoľvek politickej reklamy," argumentuje.

Voľby amerického prezidenta a reklama z Ruska

Počas prezidentských volieb v USA v roku 2016 sa v sociálnych médiách objavila masívna politická reklama z Ruska, ktorá mala polarizovať americkú spoločnosť a sčasti prispela k zvoleniu súčasného prezidenta Donalda Trumpa, známeho aktívnym využívaním Twitteru.

Jeho tím kritizoval krok Twitteru ako ďalší pokus potlačiť konzervatívne hlasy. Kongresmanka Alexandria Ocasiová-Cortezová, stúpajúca hviezda opozičných demokratov, ju naopak ocenila ako "etické rozhodnutie".

Facebook má približne 2,45 miliardy používateľov, zatiaľ čo v prípade Twitteru je ich podľa posledných porovnateľných údajov len asi 330 miliónov. Twitter medzičasom oznamuje len to, koľko používateľov dosiahne pomocou reklamy - naposledy ich bolo 145 miliónov.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  2. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  3. SEAT predstavil e-Scooter
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  6. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  9. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  10. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 11 967
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 756
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 10 668
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 8 267
  5. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 670
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 7 190
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 097
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 5 213
  9. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 208
  10. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 195

Téma: Sociálne siete


Článok je zaradený aj do ďalších tém Twitter

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.

S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných

Skuhra šéfoval Vojenskému obrannému spravodajstvu za ministra Glváča.

Riaditeľ Vojenského spravodajstva Ľubomír Skuhra.
Marek Hamšík v zápase proti Azerbajdžanu.
Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Slovensko o ELA nepríde, kauza jej sídla je sporom medzi inštitúciami

Europarlament žaluje spôsob, akým sídlo ELA umiestnili do Bratislavy.

Ilustračné foto
Prezident Donald Trump.

UniCredit Bank sprístupnila pre svojich klientov Google Pay

Spoločnosť Google uviedla na Slovensku službu vo februári 2018.

Ilustračné foto.

Starbucks ide prvýkrát do centra. Na ulicu sa chystá aj Costa Coffee

Značky si vybrali známe bratislavské námestia.

Starbucks ide do Starého mesta Bratislavy.