BRATISLAVA. Tri štvrtiny Slovákov využívajúcich rekreačný príspevok od zamestnávateľov na domáci oddych uprednostňuje ubytovanie v hoteloch.
Napriek tomu, že obyvatelia Slovenska preferujú viacero kratších dovoleniek počas roka a hlavné dovolenkové obdobie v letných mesiacoch sa už skončilo, príspevok na rekreáciu využila v tomto roku len tesná väčšina účastníkov prieskumu portálu ZľavaDňa.
Väčší záujem o pobyty na Slovensku
Výsledky ankety, do ktorej sa zapojilo viac ako 5 100 osôb primárne vo veku 35 až 44 rokov, zverejnili v piatok v tlačovej správe.
"Vďaka rekreačnému príspevku sme zaznamenali väčší záujem o pobyty na Slovensku. Avšak prieskum ukázal, že len necelých 54 percent respondentov využilo v roku 2019 svoj rekreačný príspevok, ktorý im poskytuje ich zamestnávateľ," povedal generálny riaditeľ portálu ZľavaDňa Martin Rakovský.
Respondenti tento príspevok použili najmä na pobyt v hoteli, a to až 77 percent opýtaných. Zhruba 6 percent svoj nárok na tento benefit uplatnilo na tábor pre deti.
Uvedený príspevok plánuje 51 percent účastníkov prieskumu využiť jednorazovo, zvyšných 49 percent na viackrát.
Široká ponuka pobytov a najmä pracovná vyťaženosť Slovákov vplýva na to, že takmer polovica z nich uprednostňuje počas roka viacero menších dovoleniek, predĺžených víkendov.
Jedna dovolenka za rok
Druhou veľkou skupinou, a to takmer 30 percent opýtaných, sú podľa prieskumu webu ZľavaDňa ľudia, ktorí si doprajú jednu väčšiu dovolenku za rok.
Ďalších 17 percent ide na jednu väčšiu dovolenku v lete a jednu v zime. Ako typ letnej dovolenky u viac ako 50 percent Slovákov prevláda jednoznačne more, v zime sú to u 77 percent osôb hory a lyžovanie.
Na dovolenku vynaloží viac ako tisíc eur ročne len približne 44 percent opýtaných.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že pri výbere hotelového zariadenia sa Slováci rozhodujú hlavne podľa lokality a potom na základe ceny. Pre viac ako polovicu ľudí sú dôležité aj recenzie.
Pre Slovákov je dôležitá kvalita
V ubytovacích zariadeniach využívajú najčastejšie wellness, vonkajšie športoviská ako bazén, minigolf či tenis. Viac ako 58 percent respondentov uprednostňuje minimálne polpenziu, necelým 24 percentám počas pobytu stačia raňajky.
Pre Slovákov je dôležitá kvalita, až 90 percent opýtaných je ochotných si za ňu priplatiť. Pre zákazníkov sú podľa ankety dôležité aj referencie zariadení, až 75 percent si ich prečíta pred definitívnou kúpou.
Práve v referenciách sa dozvedia o službách, gastronómii, či čistote hotela. Referencie nie sú dôležité len pre 7 percent opýtaných.
Nárok na rekreačný príspevok
Cieľom prieskumu bolo zistiť, akým spôsobom a či respondenti využívajú nárok na rekreačný príspevok od zamestnávateľa.
Až takmer 74 percent respondentov boli ženy, najčastejšie vo veku 35 až 44 rokov, čo bolo takmer 30 percent účastníkov.
Ďalší boli vo veku 45 až 55 rokov (25 percent) a 25 až 34 rokov (24 percent). Viac ako polovica opýtaných cestuje najčastejšie ako pár s deťmi.
Portál ZlavaDna.sk je od svojho vzniku v roku 2010 jednotkou na slovenskom trhu kolektívneho nakupovania. Je súčasťou skupiny Creative Web, ktorá prevádzkuje internetové portály SlevaDne.cz, Bookio.sk, Bookio.cz či Camarero.
Obrat skupiny v roku 2014 presiahol 23 mil. eur. Portál ZlavaDna.sk bol v roku 2013 zaradený do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe, zostavovaného spoločnosťou Deloitte.