Spôsob predaja Rádiokomunikácií stále nejasný

BRATISLAVA 18. mája (SITA) - Spôsob predaja odštepného závodu Slovak Telecomu (ST) - Rádiokomunikácií je stále nejasný. Podľa materiálu "Informácia o súčasnej situácii riešenia navrátenia Rádiokomunikácií ...

BRATISLAVA 18. mája (SITA) - Spôsob predaja odštepného závodu Slovak Telecomu (ST) - Rádiokomunikácií je stále nejasný. Podľa materiálu "Informácia o súčasnej situácii riešenia navrátenia Rádiokomunikácií štátu“, ktorý vzala v stredu na vedomie vláda, by mal ST predať Rádiokomunikácie priamo konečnému investorovi namiesto Fondu národného majetku SR (FNM). Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič však po rokovaní vlády uviedol: "Momentálne je vytvorená komisia, ktorá finalizuje audit celého majetku Rádiokomunikácií. Následne budeme rokovať s Deutsche Telekom (DT) o cene a potom sa urobia kroky na navrátenie štátu. O tom, čo bude potom, je zbytočné špekulovať." Dodal, že on sám zachytil informácie, podľa ktorých by mal Rádiokomunikácie predávať fond. "Zatiaľ som tieto informácie nepotvrdil, bude to predmetom ďalšej mojej informácie na rokovaní vlády, keď to bude majetkom štátu. Do konca tohto roka by sa to malo vyriešiť," spresnil.

Pôvodný zámer, predať Rádiokomunikácie fondu, je však podľa správy predloženej Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) ohrozený v dôsledku významných časových posunov. Dôvodom je rozsah a komplexnosť celej transakcie. Preto bude podľa materiálu predaj Rádiokomunikácií a súvisiaceho majetku z portfólia ST výhodnejší formou priameho predaja. “Takúto techniku predaja možno dokonca považovať z hľadiska cenových rizík pre akcionárov za prijateľnejšiu, nakoľko všetci akcionári majú celý transakčný proces pod dohľadom,“ uvádza materiál MDPT.

Na to, aby bolo možné Rádiokomunikácie a súvisiaci majetok predať, bude potrebné založiť novú "čistú" spoločnosť a majetok do nej previesť. Nová firma zároveň bude musieť získať od Telekomunikačného úradu SR licencie, prevádzkové povolenia s pridelenými frekvenciami.

Rádiokomunikácie chcel získať späť pod svoju kontrolu podľa pôvodného plánu štát. Podľa vyjadrenia ministra dopravy Pavla Prokopoviča z januára minulého roka sa tak malo stať do troch mesiacov, teda zhruba do konca apríla minulého roka. Slovak Telecom potom začal hľadať poradcu pre túto transakciu. V júni 2004 sa ňou stala firma WOOD & Company, a. s. Ešte v októbri minister Prokopovič tvrdil, že štát ma stále záujem majetok Rádiokomunikácií získať, neskôr ho však potom opäť odštátniť. Ministrovi bola pôvodne veľmi blízka myšlienka, aby majetok Rádiokomunikácií po ich získaní štátom spravovali subjekty, ktoré služby firmy využívajú. Ide napríklad o STV a Slovenský rozhlas. “V tejto veci ma navštívili, ale všetci mali záujem o kontrolu majoritného podielu v takejto spoločnej firme, čo je samozrejme nereálne,“ povedal Prokopovič a dodal, že “trošku už je nahlodaná moja viera v takéto riešenie, aj keď sa mi to najprv veľmi pozdávalo,“ uviedol minister v októbri 2004 pre agentúru SITA. Podľa vyjadrení Pavla Prokopoviča ešte z konca roka 2002 by sa cena za spätné prevzatie Rádiokomunikácií mohla pohybovať v rozpätí 1,5 až 2 mld. Sk.

Rádiokomunikácie zabezpečujú distribúciu a šírenie rozhlasových a televíznych signálov. Svoje služby poskytujú aj mobilným operátorom. Rádiokomunikácie zabezpečujú aj šírenie signálu pre verejnoprávne médiá Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas. Balík 51 % akcií ST vlastní nemecký Deutsche Telekom. Ďalšími akcionármi ST sú Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktoré spravuje 34 % akcií a Fond národného majetku SR s 15-percentným podielom.



it;jb;dn

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 218
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 250
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 900
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 789
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 444
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 416
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 251
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 171
  10. Leto nekončí! 840

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.