SME
Streda, 26. február, 2020 | Meniny má Viktor

Na Slovensko dorazil prvý nákladný vlak z Číny

Cesta z Číny mu trvala štrnásť dní.

BRATISLAVA. Prvý ucelený nákladný vlak z čínskeho mesta Xian prišiel vo štvrtok do terminálu spoločnosti Metrans /Danubia/, a. s., v Dunajskej Strede.

Bol naložený 44 kontajnermi s elektronikou, príslušenstvom do áut a bežným spotrebným tovarom, cesta z Číny mu trvala štrnásť dní.

Odbremení cesty, obslúži viac krajín

Ak sa prevádzka vlaku osvedčí, na Slovensko by mal smerovať pravidelne každý týždeň.

Informovalo o tom vo štvrtok Ministerstvo dopravy a výstavby SR v tlačovej správe s tým, že nové obchodné príležitosti sa otvárajú aj železniciam.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Výhodou je, že jeden takýto vlak naraz obslúži niekoľko krajín v našom regióne a zároveň odbremeňuje cesty od silných nákladných áut," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) pri príležitosti príchodu vlaku z Číny do Dunajskej Stredy.

"Prepravné kapacity Slovenska dnes nie sú ani zďaleka naplno využité, pričom trasa cez naše územie je rýchla a bezpečná. Podporím každý projekt, ktorý je prínosom aj pre naše železnice. Je však teraz na samotnej prepravnej spoločnosti, aby takúto obchodnú príležitosť aj využila," uviedol Érsek.

Cez Kazachstan, Rusko a Ukrajinu

Dunajská Streda je v tomto prípade len zastávkou čínskych kontajnerov. Vlak sa začlenil do existujúcej siete 550-tich vlakov Metransu týždenne. Veľká časť nákladu je distribuovaná v okolí 150 kilometrov od terminálu v Dunajskej Strede.

Tovar smeruje k zákazníkom do Česka, Maďarska, Rakúska a na Slovensko.

Ucelený vlak s kontajnermi z Číny prešiel cez Kazachstan, Rusko a Ukrajinu.

"Ešte predtým bola nevyhnutná ich prekládka medzi širokým a európskym železničným rozchodom v Termináli kombinovanej dopravy Dobrá. Ide o významný bod celej tranzitnej trasy," priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Terminál v Dobrej v okrese Trebišov pri hraniciach s Ukrajinou patrí Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, má dva portálové žeriavy a prekládkovú kapacitu do 200 tisíc kontajnerov ročne.

V tomto termináli od roku 2010 doteraz preložili 329 ucelených vlakov s kontajnermi prepravenými medzi Čínou a Európskou úniou.

Železničná sieť na Slovensku je súčasťou siedmich hlavných európskych železničných koridorov a umožňuje nákladným vlakom dosahovať rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železnice Slovenskej republiky, Vlaky, Čína

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočnerovo sledovacie komando kontra sledoval niekto ďalší

Ľudia od Petra Tótha mali tajné tiene.

Miroslav Kriak na súde.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Kto sledoval Kočnerovo komando? Bola to SIS?

Chýbajúce odpovede budú naznačovať, že nezlyhala len polícia.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Svetové banky obmedzujú pre koronavírus cesty zamestnancov do Talianska

Obmedzenia oznámili banky ako Goldman Sachs, Citigroup či Credit Suisse, ale aj ďalšie.

Goldman Sachs očakáva, že presun sa dotkne menej než 500 pracovných miest.

Nezamestnanosť vo Fínsku vzrástla

Nezamestnanosť vo Fínsku sa dostala sa na 8-mesačné maximum.

Ilustračné foto.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Štátny fond tesne pred voľbami minul 11 miliónov na IT systém. Érsek sa od toho dištancuje

Kupujú nový IT systém, hoci už jeden majú, od rovnakej firmy.

Penzisti dostanú trináste dôchodky, parlament schválil návrh Smeru

Sociálna poisťovňa dostane výpomoc z rozpočtu.

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR Ján Richter.