STAVEBNÉ FIRMY PODĽA MINISTRA DOPRAVY PAVLA PROKOPOVIČA POTVRDILI, ŽE ÚSEK BRATISLAVA - ŽILINA BUDE DO KONCA NOVEMBRA 2006 V PREVÁDZKE, AVŠAK S VÝNIMKOU POVAŽSKEJ BYSTRICE

Diaľnica po Žilinu nebude budúci rok kompletne hotová

BRATISLAVA 17. mája (SITA) - Celý úsek diaľnice D1 spájajúci Bratislavu so Žilinou nebude do konca budúceho roka hotový. Podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča totiž dokončenie celej diaľnice brzdí ...

BRATISLAVA 17. mája (SITA) - Celý úsek diaľnice D1 spájajúci Bratislavu so Žilinou nebude do konca budúceho roka hotový. Podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča totiž dokončenie celej diaľnice brzdí úsek Sverepec - Vrtižer, na ktorom sa nachádza Považská Bystrica. "Stavebné firmy potvrdili, že úsek Bratislava - Žilina bude do konca novembra 2006 v prevádzke, avšak s výnimkou Považskej Bystrice," skonštatoval po utorkovom kontrolnom dni na diaľnici Prokopovič. Minister ale na druhej strane nevylúčil, že niektoré zložité mostné objekty budú v tomto termíne len v polovičnom profile.

Na dokončenie diaľnice D1 po Žilinu sa podľa Prokopoviča musia dokončiť celkovo štyri úseky. "Úsek Ladce - Sverepec by sa mal odovzdať do užívania prvý decembrový týždeň tohto roka," povedal Prokopovič. Na tento 9,94-kilometrový úsek, ktorý bude končiť provizórnym napojením na cestu I/61, by mal nadväzovať úsek Sverepec - Vrtižer. "Územné rozhodnutie na tento úsek sme však po ročnom čakaní získali až začiatkom mája tohto roka. S ďalšími krokmi, ako je napríklad vypracovanie projektovej dokumentácie, získanie stavebného povolenia, či vypísanie tendra na zhotoviteľa, preto môžeme začať až teraz," zdôraznil Prokopovič. Podľa jeho slov by sa však v roku 2007 mohla na 9,8-kilometrovom úseku spustiť prevádzka aspoň v polovičnom profile. Minister ale pripustil, že prípadné problémy s výkupmi pozemkov či protesty občianskych združení môžu spojazdnenie tohto úseku predlžiť aj o niekoľko rokov.

Nasledujúci takmer 13,5-kilometrový úsek Vrtižer - Hričovské podhradie začali stavebné firmy s výstavbou na jeseň minulého roku, pričom podľa Prokopoviča potvrdili, že koncom novembra 2006 bude úsek spojazdnený v plnom profile. Na poslednom úseku, ktorým je 6,85-kilometrový úsek diaľnice D3 Hričovské podhradie - Žilina Strážov, sa stavebné práce ešte nezačali. "V najbližších dňoch by mala Národná diaľničná spoločnosť vypísať tender na zhotoviteľa. Jedným z kritérií pri výbere víťaza bude aj potvrdenie termínu ukončenia stavby do konca novembra 2006," podčiarkol Prokopovič. Reálnosť tohto termínu už podľa neho potvrdili Inžinierske stavby, a.s. Košice, Váhostav - Sk, a.s. Žilina a Doprastav, a.s. Bratislava.

Na úseky Ladce - Sverepec a Vrtižer - Hričovské podhradie sa podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora preinvestovalo zatiaľ zhruba 7,16 mld. Sk. Náklady úseku Ladce - Sverepec predstavovali doteraz podľa Faktora zatiaľ 5,7 mld. Sk, v tomto roku by sa malo použiť 2,3 mld. Sk, do ukončenia stavby tak ostáva v ďalších rokoch preinvestovať ešte ďalších 700 mil. Sk. "Celkové náklady na úsek Vrtižer - Hričovské podhradie predstavujú 4,4 mld. Sk, použilo sa zatiaľ asi jedna tretina a tento rok by na túto stavbu malo smerovať približne 2 mld. Sk," povedal Faktor. Cena ostatných úsekov bude podľa neho známa až po ukončení tendrov na zhotoviteľov. Podľa štátnej expertízy by však náklady na úsek Sverepec - Vrtižer mali byť zhruba 8 mld. Sk a na úsek Hričovské podhradie - Žilina Strážov okolo 6,5 mld. Sk. Faktor však zdôraznil, že zhruba 7 až 15 % celkových nákladov stavieb predstavujú vyvolané investície. "Len vyvolané investície v Považskej Bystrici stáli zhruba 1,3 mld. Sk," uzavrel Faktor.



br;jt;vk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.