Trnavský závod PSA Groupe spustil výrobu nového modelu Peugeot 208 aj jeho elektrickej verzie. Investoval viac ako sto miliónov eur, vláda mu na tento účel schválila daňové úľavy 18,6 milióna eur.
Výroba elektrickej verzie priblíži trnavskú fabriku k bratislavskému závodu nemeckej automobilky Volkswagem, ktorá už vyrába elektrickú verziu Volkswagen up!.
"Dôvod, prečo si ľudia vyberú zmenu pohonu, nebude všade rovnaký, ale bude závisieť od konkrétneho miesta, štátu či regiónu a jeho konkrétnych pravidiel," hovorí v rozhovore pre SME generálny riaditeľ značky Peugeot JEAN-PHILLIPE IMPARATO.
Autosalón vo Frankfurte, ktorý sa nedávno začal, je najzelenším autosalónom v histórii. Znamená to, že elektrické autá sú definitívne tu a elektromobilita je budúcnosť?
Neviem, o akom časovom horizonte hovoríme. Ak je horizont päť či desať rokov, odpoveď je áno alebo možno. Koncern PSA Groupe prechádza na celý rad elektrických výrobkov.
Jean-Phillipe Imparato
- narodil sa v roku 1966, vo francúzskom meste Sète,
- k značke sa pripojil v roku 1989,
- po pôsobení na rôznych pozíciách v Peugeote od roku 2013 riadil vlastnú obchodnú sieť skupiny PSA Retail,
- generálnym riaditeľom značky Peugeot sa stal v roku 2016.
Moja správa po viac ako dvoch rokoch je, že značky Peugeot a Citroen budú mať elektrifikovanú zostavu svojich modelov na sto percent.
Príkladom je model Peugeot 208, ktorý okrem benzínového a naftového pohonu bude mať aj elektrický pohon. V januári by sme mali na trh uviesť nový Peugeot 2008, ktorý bude mať takisto elektrickú verziu.
Napríklad koncern Volkswagen svoje elektrické vozidlá bude vyrábať na novom podvozku. Bude to platiť aj v Peugeote?
Nebudeme zavádzať konkrétnu zostavu elektrických áut, ale značku budeme stavať na multienergetickej platforme. Na jednej linke vyrobíme autá nielen s benzínovým a naftovým pohonom, ale aj s elektrickým.
Dôvod, prečo si ľudia vyberú zmenu pohonu, nebude všade rovnaký, ale bude závisieť od konkrétneho miesta, štátu či regiónu a jeho konkrétnych pravidiel. Zákazník si tak vyberie z ponuky nielen podľa svojho presvedčenia, ale aj podľa miesta, kde žije, či toho, aké sú miestne pravidlá.