SME
Nedeľa, 22. september, 2019 | Meniny má Móric

Volkswagen mal s emisiami manipulovať aj pri novších motoroch

Motory mali montovať aj do značiek Škoda, Audi a Seat. Volkswagen správu poprel.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)
Článok pokračuje pod video reklamou

BERLÍN. Koncern Volkswagen podľa nemeckej televíznej a rozhlasovej stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov emisnej normy Euro 6.

Postihnuté majú byť aj vozidlá Volkswagen, Audi a Seat. Koncern tvrdenie SWR popiera.

Volkswagen: Zákon sme neporušili

Súvisiaci článok Elektromobily dnes nie sú riešením Čítajte 

Z utajených dokumentov koncernu, ktoré má SWR k dispozícii, vyplýva, že motory série EA 288 majú softvér, ktorý rozpozná, či je auto v normálnej prevádzke, alebo sú u neho práve merané emisie.

Volkswagen (VW) tvrdí, že jeho novšie dieselové motory nemajú softvér na manipuláciu emisií. Poprel tak správu, ktorá sa odvolávala na tajné dokumenty.

"Neurobili sme nič nezákonné," uviedol hovorca VW pre agentúru DPA. Reagoval tým na správu SWR, podľa ktorej novšie dieselové motory spĺňajúce normu Euro 6 majú softvér, ktorý spozná, či sa vozidlo nachádza na emisnej kontrole. Konkrétne, podľa správy SWR ide o motory EA288, ktoré nahradili kontroverzné motory s označením EA189.

Hovorca VW vysvetlil, že nie je zakázané, aby motory dokázali rozpoznávať jazdné cykly.

Pri tom sú nastavené jednotlivé vlastnosti auta tak, že v podstate dokáže tiež rozpoznať, či sa práve nachádza v testovacom cykle.

Tieto nastavenia však nesmú vývojári využiť napríklad na manipuláciu s emisiami. Nič nenasvedčuje, že by sa niečo také stalo.

Sporné motory

Koncern VW na priamu otázku stanice SWR uviedol, že vozidlá s dieselovým motorom EA288 nemajú softvér na rozpoznanie emisnej kontroly, takže nemôžu mať ani softvér na nedovolenú manipuláciu s emisiami.

Už na jeseň 2015, teda krátko po vypuknutí emisného škandálu, v centre ktorého boli motory EA189, sa objavili podozrenia, že manipulácia s emisiami sa môže týkať aj novších motorov EA288.

VW už vtedy "po dôkladnom preskúmaní" dospel k záveru, že obe varianty motora EA288 spĺňajúce normu Euro 6 a staršiu normu Euro 5 nemajú žiaden softvér, ktorý by v zmysle zákona predstavoval zariadenie na nedovolenú manipuláciu s emisiami.

Správa SWR sa odvoláva na interné dokumenty VW z konca roka 2015, v ktorých sa detailne popisuje fungovanie rozpoznávania jazdných cyklov v motoroch EA288.

Koncern montoval motor s označením EA288 do svojich vozidiel od roku 2012 a môže sa nachádzať v autách značiek Volkswagen, Škoda, Audi či Seat.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  5. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  8. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  9. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  10. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  3. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  7. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  8. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  9. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  10. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  1. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 12 864
  2. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 10 953
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 10 192
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 9 079
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 8 155
  6. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 7 607
  7. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 754
  8. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 586
  9. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 5 561
  10. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu! 5 055

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dieselgate

Hlavné správy zo Sme.sk

Šimon Janík.

Na pochod za život prišlo 50-tisíc ľudí, akciu zneužila ĽSNS

Organizátori pochodu sú za akúkoľvek zmenu, ktorá interrupcie sprísni.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Drucker môže byť rozdielový hráč

Čo je menšie zlo – Drucker alebo Kollár?

Komentátor SME Peter Schutz.
CYNICKÁ OBLUDA

Ako sme pred piatimi rokmi sklamali svet

Po desiatich rokoch Gašparoviča, sme v septembri 2014 sklamali očakávania celého zábavychtivého sveta.

Neprehliadnite tiež

Saudská Arábia požiadala japonskú rafinériu o zmenu typu ropy

Vyvolalo to obavy zo schopnosti Saudskej Arábie obnoviť dodávky ropy.

Po útoku na ropné zariadenia sa znížila saudskoarabská produkcia ropy o polovicu.

Teamviewer vstupuje na burzu, očakáva sa zárobok 2,3 miliardy eur

Išlo by o najväčší vstup technologickej firmy na burzu od jari 2000.

Frankfurtská burza.
Ilustračná fotografia.

Americká firma Colt končí s výrobou pušiek pre civilný trh

Dôvodom je slabý dopyt a nasýtenosť trhu.

Útočné pušky Colt AR-15.