SME
Streda, 18. september, 2019 | Meniny má Eugénia

Volkswagen mal s emisiami manipulovať aj pri novších motoroch

Motory mali montovať aj do značiek Škoda, Audi a Seat. Volkswagen správu poprel.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)
Článok pokračuje pod video reklamou

BERLÍN. Koncern Volkswagen podľa nemeckej televíznej a rozhlasovej stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov emisnej normy Euro 6.

Postihnuté majú byť aj vozidlá Volkswagen, Audi a Seat. Koncern tvrdenie SWR popiera.

Volkswagen: Zákon sme neporušili

Súvisiaci článok Elektromobily dnes nie sú riešením Čítajte 

Z utajených dokumentov koncernu, ktoré má SWR k dispozícii, vyplýva, že motory série EA 288 majú softvér, ktorý rozpozná, či je auto v normálnej prevádzke, alebo sú u neho práve merané emisie.

Volkswagen (VW) tvrdí, že jeho novšie dieselové motory nemajú softvér na manipuláciu emisií. Poprel tak správu, ktorá sa odvolávala na tajné dokumenty.

"Neurobili sme nič nezákonné," uviedol hovorca VW pre agentúru DPA. Reagoval tým na správu SWR, podľa ktorej novšie dieselové motory spĺňajúce normu Euro 6 majú softvér, ktorý spozná, či sa vozidlo nachádza na emisnej kontrole. Konkrétne, podľa správy SWR ide o motory EA288, ktoré nahradili kontroverzné motory s označením EA189.

Hovorca VW vysvetlil, že nie je zakázané, aby motory dokázali rozpoznávať jazdné cykly.

Pri tom sú nastavené jednotlivé vlastnosti auta tak, že v podstate dokáže tiež rozpoznať, či sa práve nachádza v testovacom cykle.

Tieto nastavenia však nesmú vývojári využiť napríklad na manipuláciu s emisiami. Nič nenasvedčuje, že by sa niečo také stalo.

Sporné motory

Koncern VW na priamu otázku stanice SWR uviedol, že vozidlá s dieselovým motorom EA288 nemajú softvér na rozpoznanie emisnej kontroly, takže nemôžu mať ani softvér na nedovolenú manipuláciu s emisiami.

Už na jeseň 2015, teda krátko po vypuknutí emisného škandálu, v centre ktorého boli motory EA189, sa objavili podozrenia, že manipulácia s emisiami sa môže týkať aj novších motorov EA288.

VW už vtedy "po dôkladnom preskúmaní" dospel k záveru, že obe varianty motora EA288 spĺňajúce normu Euro 6 a staršiu normu Euro 5 nemajú žiaden softvér, ktorý by v zmysle zákona predstavoval zariadenie na nedovolenú manipuláciu s emisiami.

Správa SWR sa odvoláva na interné dokumenty VW z konca roka 2015, v ktorých sa detailne popisuje fungovanie rozpoznávania jazdných cyklov v motoroch EA288.

Koncern montoval motor s označením EA288 do svojich vozidiel od roku 2012 a môže sa nachádzať v autách značiek Volkswagen, Škoda, Audi či Seat.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu
  2. Zázemie vo finančnom sektore je dôležité. Aj pre bývalého vojaka
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  2. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  8. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  9. Atos sa stal členom IDSA
  10. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 868
  2. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 7 656
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 200
  4. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 124
  5. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 6 788
  6. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 863
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 5 831
  8. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 5 564
  9. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 517
  10. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 4 487

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dieselgate

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadácia Zastavme korupciu

U Sakovej nakúpili policajtom testery na alkohol. Dvojnásobne drahšie ako Česi

Išlo pritom o ten istý model.

Prezident Policajného zboru Milan Lučanský a ministerka vnútra Deniska Saková.
CYNICKÁ OBLUDA

Rozhodol sa Béla správne?

Rozhodnutie Bélu Bugára ísť v roku 2016 do koalície so Smerom a SNS vraj bola veľká chyba. Nuž, porovnajme.

Píše Marek Maďarič

Preč s aroganciou a agresivitou (píše Marek Maďarič)

Pamätám si aj časy, keď parlament nebol bojiskom zločincov a polobláznov.

Na snímke vľavo predseda vlády Peter Pellegrini a vpravo predseda hnutia OĽaNO Igor Matovič počas mimoriadnej schôdze 13. septembra 2019 v Bratislave.
PARTIZÁNI

Radšej na východný front ako v Bosne. Titovi partizáni naháňali Nemcom strach

Juhoslovanskí partizáni vzdorovali tri roky.

Partizáni IV. čiernohorskej proletárskej brigády.

Neprehliadnite tiež

Briti pozastavili prevzatie zbrojnej firmy Cobham Američanmi

Posúdia, či to neovplyvňuje národnú bezpečnosť.

Andrea Leadsomová vidí v brexite príležitosť.

Šance na globálnu recesiu sa zvyšujú, Európu čaká osem rokov záporných úrokov

Európska centrálna banka minulý týždeň znížila úroky z úverov.

Ilustračné foto.

Cyprus udelil konzorciu Total a Eni licenciu na prieskum ložísk plynu

Total tiež získal podiel v štyroch koncesiách pre spoločnosti Eni.

Minister spresnil, že obe spoločnosti majú rovnaký podiel v novom bloku.

Hospodársky výbor vypočul troch kandidátov na člena Regulačnej rady

Do voľby sa prihlásili Sylvia Beňová, Eduard Hulík a Zsolt Lukáč.

Ilustračné foto - rokovanie Národnej rady SR.