SME
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Skupina Kofola za prvý polrok zvýšila tržby, darí sa jej pri Jadrane

Najväčší nárast tržieb hlási adriatický región.

Ilustračné fotoIlustračné foto(Zdroj: Kofola)

BRATISLAVA. Skupina Kofola zvýšila v prvom polroku tohto roka tržby vo všetkých regiónoch, kde pôsobí. Jej tržby medziročne stúpli o 3,4 percenta na 118,1 mil. eur.

Bez vplyvu spoločnosti Leros, ktorú skupina Kofola kúpila v marci minulého roka, išli tržby nahor o 2,4 percenta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Májové počasie spôsobilo pokles

Pozitívne sa na tržbách podpísal hlavne adriatický región, v ktorom najviac stúpla spoločnosť Studenac. Kofola o tom informovala v tlačovej správe.

Skupinová EBITDA však v prvom polroku medziročne klesla o 7,3 percenta na 16,5 mil. eur. Hlavnou príčinou je podľa spoločnosti máj, ktorý bol jeden z najchladnejších a najdaždivejších za posledné desaťročie.

Československý trh vygeneroval v prvom polroku tržby medziročne vyššie o 1,1 percenta, pričom trhové podiely v segmente gastro sú v tomto regióne najvyššie v histórii.

V druhom kvartáli tohto roka začala skupina na Slovensku predávať minerálnu vodu Kláštorná Kalcia, ktorú kúpila spolu s výrobným závodom v roku 2018. Len za prvých pár mesiacov sa podarilo predať 1,5 milióna fliaš Kláštorná Kalcia a dostať sa na trhový podiel vo výške 2,5 percenta.

Najvyšší rast v Chorvátsku

Adriatický región akcionárov skupiny Kofola opäť potešil, keď vygeneroval tržby medziročne vyššie o 7,2 percenta.

Najväčší, dvojciferný rast zaznamenali predaje v Chorvátsku, kde sa skupina Kofola vyšplhala v segmente sýtených minerálnych vôd na druhé miesto.

"Počasie nám naozaj v druhom kvartáli neprialo, ale aj napriek tejto nepriazni sa nám podarilo v porovnaní s minulým rokom navýšiť tržby a verím, že splníme avizovaný ročný plán," povedal k výsledkom generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.

K jednotlivým segmentom dodal: "Adriatický región nám robí radosť, vďaka investíciám neustále rastie a jeho tržby majú v hospodárení stále väčšiu váhu. Československý región je až na malé výkyvy dlhodobo stabilný, a preto sa teraz budeme sústreďovať predovšetkým na to, aby sme našli ďalšie rastové príležitosti."

Skupina Kofola je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 1 940 ľudí (bez ruského podniku).

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trnavská univerzita v Trnave
  2. Vysoká škola múzických umení v Bratislave
  3. CUPRA si podmanila parížske nebo
  4. Viac ako vzdelanie
  5. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  6. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  10. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  1. Viac ako vzdelanie
  2. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  3. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  4. Vysoká škola múzických umení v Bratislave
  5. Trnavská univerzita v Trnave
  6. CUPRA si podmanila parížske nebo
  7. Radšej škola ako metla
  8. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  9. Zažite svoj vlastný úspech
  10. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 786
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 670
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 889
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 131
  5. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 954
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 938
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 000
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 178
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 4 985
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 322

Téma: Kultové značky socializmu, ktoré prežili


Hlavné správy zo Sme.sk

Môžu zmeniť výsledky volieb. Prieskumy pred voľbami zažívajú hodinu pravdy

Prečítajte si, ako sa orientovať v údajoch agentúr.

V roku 2012 agentúra MVK namerala Smeru v deň volieb o 7,1 percenta hlasov menej, než reálne získal.
Podcast Dobré Ráno
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Čo hovoria a čo nehovoria prieskumy

Že informácie ovplyvňujú správanie voličov, nie je žiadna chyba.

Peter Tkačenko
Adèle Haenel (vpravo) a Noémie Merlant vo filme Portrét ženy v plameňoch.

Neprehliadnite tiež

Krajiny skupiny G20 výrazne zvýšili obchodné bariéry

Hlavnými nástrojmi reštrikcií bolo zvýšenie ciel a dovozné zákazy.

Ilustračné foto.

Slovenská národná banka sa zapája do boja proti zmene klímy

Národná banka Slovenska sa stala členom "koalície odhodlaných".

Guvernér Národnej banky Peter Kažimír.

Spoločnosť Dúha si nemyslí, že bude za Višňové doplácať zhotoviteľ

Dúha bola spolu s talianskou firmou Salini Impregilo zhotoviteľom úseku diaľnice.

Stavba diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala v marci 2019.

Existuje riziko, že Trump zavedie clá na autá, tvrdí eurokomisárka

Trump hrozí zavedením ciel na autá z Únie a Japonska.

Cecilia Malmströmová.