SME
Pondelok, 26. august, 2019 | Meniny má Samuel

Sme rodina vyzvalo ministra Érseka, aby sa viac venoval výstavbe R3 na Orave

Podpis zmluvy o dielo sa opäť odkladá, upozorňuje Kollár.

Boris Kollár.Boris Kollár.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opozičné hnutie Sme rodina vyzvalo ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby venoval väčšiu prioritu výstavbe úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vyhovel vylúčeným uchádzačom o tender a nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), aby ich zaradila späť do procesu užšej súťaže a opätovne vyhodnotila ich ponuku.

Hnutie tvrdí, že potvrdenie protiprávneho stavu je znepokojivé.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oravčania sú nespokojní, hovorí Kollár

"Ako predseda Výboru NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj som nedávno navštívil predstaviteľov územnej samosprávy okresov Tvrdošín a Námestovo, ktorí mi zhodne potvrdili veľkú nespokojnosť ohľadne neustáleho predkladania odhadov ukončenia procesu verejného obstarávania a podpisu zmluvy na tento úsek," skonštatoval predseda hnutia Boris Kollár.

Súvisiaci článok ÚVO rozhodol o námietkach k R3 na Orave, vyhovel vylúčeným uchádzačom Čítajte 

Obyvatelia Oravy boli podľa neho v posledných mesiacoch ubezpečovaní zo strany Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, že sa čoskoro začne stavať uvedený úsek rýchlostnej cesty R3.

Upozornil, že napriek tomu súčasný stav hovorí o uznaní námietok uchádzačov zo strany ÚVO proti vylúčeniu zo súťaže a zároveň o opätovnom odklade podpisu zmluvy o dielo.

Stanovisko ÚVO podľa vedúceho pracovnej skupiny hnutia pre dopravu a výstavbu Miloša Svrčeka konštatuje, že NDS svojím postupom porušila princíp transparentnosti podľa zákona o verejnom obstarávaní a tiež princíp hospodárnosti a efektívnosti.

"Nie je možné akceptovať, aby NDS nepostupovala transparentným spôsobom v rámci preskúmavania vysvetlení ponúk uchádzačov k identifikovaným nezrovnalostiam v rámci akejkoľvek súťaže vo verejnom obstarávaní," zdôraznil Svrček.

Kto nesie zodpovednosť?

Kollár zároveň vyzval ministra dopravy, aby v rámci činnosti a postupu kontrolovaného subjektu vykonal opatrenia na odstránenie protiprávneho stavu.

Ako člena vlády SR zodpovedného za riadenie rezortu dopravy ho súčasne požiadal o vysvetlenie, kto je zodpovedný za uvedený stav.

Pri tomto úseku to totiž podľa neho nie je prvýkrát, čo sa oddialil termín podpisu zmluvy o dielo.

Hnutie tvrdí, že je nemysliteľné, aby pochybením kompetentných orgánov nebola zabezpečená dopravná dostupnosť v kritických regiónoch Slovenska prostredníctvom efektívnej a udržateľnej infraštruktúry.

Úsek R3 Tvrdošín - Nižná je dlhý 4,4 kilometra a po dokončení má odľahčiť frekventovanú dopravnú tepnu v Tvrdošíne. Viesť má po ľavom brehu rieky Orava a napájať sa na existujúci obchvat Trstenej. Predpokladaná cena je takmer 75 miliónov eur bez DPH.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Československý make-up stále dobýja svet
  2. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  3. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  6. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  7. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  8. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  9. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  10. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  1. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste
  2. Československý make-up stále dobýja svet
  3. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  5. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  6. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  7. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  8. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Prvá časť
  9. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  10. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  1. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 60 155
  2. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 12 660
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 243
  4. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 9 527
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 8 927
  6. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 7 684
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 6 680
  8. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 597
  9. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami 5 619
  10. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 765

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém 25 rokov denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Podcast Dobré Ráno
Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Okrúhly stôl na summite.

Neprehliadnite tiež

Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena

Ako ovplyvňuje tržby podniku dobre načapované pivo.

Smer navrhuje automat na určenie minimálnej mzdy

Minimálna mzda má byť 60 percent z priemernej.

Ilustračné foto.

Výhľad nemeckej ekonomiky je mimoriadne neistý

Guvernér Bundesbanky, Jens Weidmann, nevidí dôvod na paniku.

Šéf nemeckej centrálnej banky Jens Weidmann.
Ilustračné foto.