SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť rozšírená až v roku 2028

NDS pripravuje rozšírenie diaľnice vo viacerých etapách.

Diaľničný úsek D1 v úseku TriblavinaDiaľničný úsek D1 v úseku Triblavina(Zdroj: TASR/Marko Erd)

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť plnohodnotne rozšírená, teda aj s odstavnými pruhmi, postupne predbežne do roku 2028.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pripravuje rozšírenie diaľnice vo viacerých etapách.

Úseky medzi hlavným mestom, križovatkou Triblavina a Sencom budú mať osem jazdných pruhov (po štyri v každom smere) a úsek medzi križovatkou Blatné pri Senci a Trnavou šesť pruhov.

Ako informoval portál NasaDoprava.sk, úsek Bratislava - Triblavina má byť podľa NDS rozšírený do roku 2023.

Článok pokračuje pod video reklamou

Meškajúca výstavba križovatky Triblavina by mala trvať až do roku 2020, pôvodne ju mali sprevádzkovať v roku 2017 a neskôr do novembra 2019, no ani tento termín už nie je reálny.

Stavebné práce na rozšírenie úseku Triblavina - Senec by sa mali začať v roku 2022, pričom diaľničiari plánujú požiadať o stavebné povolenie koncom tohto roka. S rozšírením úseku Blatné - Trnava sa predpokladá predbežne do roku 2028.

Prvé dve etapy sú podľa NDS v procese stavebného konania a tretia v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie stavebného zámeru.

O bezpečnosti sa vedú polemiky

Rozšírenie pruhov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou spred viac ako desať rokov podľa portálu NasaDoprava.sk síce vyriešilo problém s veľkým náporom vozidiel, o bezpečnosti tohto úseku sa však dá polemizovať. Termíny dokončenia stavebných prác sa posúvajú.

Súvisiaci článok Diaľnica pri Ružomberku nemusí byť hotová ani do roku 2022 Čítajte 

"Termíny realizácie všetkých stavieb závisia od postupu prípravy projektovej dokumentácie, majetkovoprávneho vysporiadania a vydania potrebných právoplatných rozhodnutí a povolení, potvrdení ekonomickej efektívnosti investícií, a taktiež po zohľadnení možností zabezpečenia finančných prostriedkov potrebných na prípravu a realizáciu,“ uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

V rámci rozšírenia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou bol zrušený odstavný pruh, ktorý je určený na odstavenie vozidla v neočakávaných situáciách. V tomto prípade by sa dalo polemizovať o kategorizácii tohto úseku ako spoplatnenej diaľnice.

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou je aj naďalej v kategórii diaľnica, aj napriek tomu, že v súčastnosti nemá odstavný pruh a najvyššia povolená rýchlosť je 110 kilometrov za hodinu.

"Dobudovanie riadneho odstavného pruhu bude zrealizované v rámci rozšírenia diaľnice,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Z dvoch urobili tri

Premaľovanie pruhov z dvoch na tri podľa portálu síce zvýšilo kapacitu diaľnice, avšak v prípade dopravnej nehody či technickej závady vozidla sa vodiči môžu dostať do veľmi nepríjemnej situácie.

V prípade dopravnej nehody má problém prejsť sanitka a pri technickej poruche vozidla môže vodič dúfať, že sa s ním stihne dostať do odstavného zálivu.

"V rámci nultej etapy rozšírenia D1 bolo zrealizované a skolaudované spevnenie stredného deliaceho pásu a odstavné zálivy po oboch stranách diaľnice," uviedla k bezpečnosti Michalová.

Rezort dopravy tvrdí, že súčasné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Trnava so zúženými jazdnými pruhmi a bezpečnostnými zálivmi, pri maximálnej povolenej rýchlosti na 110 km/h vo vybraných hodinách bolo prerokované a odsúhlasené s Prezídiom Policajného zboru SR a príslušnými dopravnými inšpektorátmi.

"Rovnako je naň vydané právoplatné určenie dopravného značenia a je z pohľadu bezpečnosti cestnej premávky vyhovujúce," ubezpečuje rezort dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  4. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  6. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  7. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  8. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  9. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  10. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  1. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  2. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  4. Slovenská sporiteľňa pomôže svojim klientom zo zničenej bytovky
  5. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  7. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  8. ŠKODA AUTO Slovensko vysadila v Petržalke stromovú alej
  9. Predíďte úniku dokumentov. Označkujte ich
  10. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 26 934
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 23 849
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 13 464
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 12 848
  5. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 11 521
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 10 449
  7. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 8 322
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 040
  9. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 847
  10. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 7 763

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec), Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Okolo majetku Bašternáka sa dejú čudné veci

Ako skončí majetok odsúdeného daňového podvodníka?

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Jakuba Fila

Snáď si tie deti tú tvár Smeru nebudú pamätať

Nahnevaný Fico sa snaží pôsobiť milo a vtipne, je však skôr trápny.

Dobehne Johnsona osud Mayovej? Britské voľby rozhodnú o brexite

Tri scenáre vývoja po britských voľbách.

Premiér si v kampani vyskúšal aj prácu mliekara.