SME
Nedeľa, 18. august, 2019 | Meniny má Elena, Helena

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť rozšírená až v roku 2028

NDS pripravuje rozšírenie diaľnice vo viacerých etapách.

Diaľničný úsek D1 v úseku TriblavinaDiaľničný úsek D1 v úseku Triblavina(Zdroj: TASR/Marko Erd)

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť plnohodnotne rozšírená, teda aj s odstavnými pruhmi, postupne predbežne do roku 2028.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pripravuje rozšírenie diaľnice vo viacerých etapách.

Úseky medzi hlavným mestom, križovatkou Triblavina a Sencom budú mať osem jazdných pruhov (po štyri v každom smere) a úsek medzi križovatkou Blatné pri Senci a Trnavou šesť pruhov.

Ako informoval portál NasaDoprava.sk, úsek Bratislava - Triblavina má byť podľa NDS rozšírený do roku 2023.

Článok pokračuje pod video reklamou

Meškajúca výstavba križovatky Triblavina by mala trvať až do roku 2020, pôvodne ju mali sprevádzkovať v roku 2017 a neskôr do novembra 2019, no ani tento termín už nie je reálny.

Stavebné práce na rozšírenie úseku Triblavina - Senec by sa mali začať v roku 2022, pričom diaľničiari plánujú požiadať o stavebné povolenie koncom tohto roka. S rozšírením úseku Blatné - Trnava sa predpokladá predbežne do roku 2028.

Prvé dve etapy sú podľa NDS v procese stavebného konania a tretia v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie stavebného zámeru.

O bezpečnosti sa vedú polemiky

Rozšírenie pruhov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou spred viac ako desať rokov podľa portálu NasaDoprava.sk síce vyriešilo problém s veľkým náporom vozidiel, o bezpečnosti tohto úseku sa však dá polemizovať. Termíny dokončenia stavebných prác sa posúvajú.

Súvisiaci článok Diaľnica pri Ružomberku nemusí byť hotová ani do roku 2022 Čítajte 

"Termíny realizácie všetkých stavieb závisia od postupu prípravy projektovej dokumentácie, majetkovoprávneho vysporiadania a vydania potrebných právoplatných rozhodnutí a povolení, potvrdení ekonomickej efektívnosti investícií, a taktiež po zohľadnení možností zabezpečenia finančných prostriedkov potrebných na prípravu a realizáciu,“ uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

V rámci rozšírenia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou bol zrušený odstavný pruh, ktorý je určený na odstavenie vozidla v neočakávaných situáciách. V tomto prípade by sa dalo polemizovať o kategorizácii tohto úseku ako spoplatnenej diaľnice.

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou je aj naďalej v kategórii diaľnica, aj napriek tomu, že v súčastnosti nemá odstavný pruh a najvyššia povolená rýchlosť je 110 kilometrov za hodinu.

"Dobudovanie riadneho odstavného pruhu bude zrealizované v rámci rozšírenia diaľnice,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Z dvoch urobili tri

Premaľovanie pruhov z dvoch na tri podľa portálu síce zvýšilo kapacitu diaľnice, avšak v prípade dopravnej nehody či technickej závady vozidla sa vodiči môžu dostať do veľmi nepríjemnej situácie.

V prípade dopravnej nehody má problém prejsť sanitka a pri technickej poruche vozidla môže vodič dúfať, že sa s ním stihne dostať do odstavného zálivu.

"V rámci nultej etapy rozšírenia D1 bolo zrealizované a skolaudované spevnenie stredného deliaceho pásu a odstavné zálivy po oboch stranách diaľnice," uviedla k bezpečnosti Michalová.

Rezort dopravy tvrdí, že súčasné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Trnava so zúženými jazdnými pruhmi a bezpečnostnými zálivmi, pri maximálnej povolenej rýchlosti na 110 km/h vo vybraných hodinách bolo prerokované a odsúhlasené s Prezídiom Policajného zboru SR a príslušnými dopravnými inšpektorátmi.

"Rovnako je naň vydané právoplatné určenie dopravného značenia a je z pohľadu bezpečnosti cestnej premávky vyhovujúce," ubezpečuje rezort dopravy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  2. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  3. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  4. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  5. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  7. V bankovom svete prežijú len tí, ktorí inovujú
  8. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  9. Kaufland potvrdil pozíciu lídra v ponuke slovenských výrobkov
  10. Parkovací asistent VW vám pomôže, keď už stratíte nervy
  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  2. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  3. FOKUS očnú optiku a FOKUS optik kúpil MiddleCap Group S.A.
  4. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  6. Pracovisko treba vymyslieť nanovo
  7. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  8. Electric vehicles - which kind to choose?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Svetový úspech v šprint quadrathlone
  1. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 12 853
  2. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 8 852
  3. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 8 011
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 7 947
  5. Last minute tipy: All inclusive dovolenka na Severnom Cypre 6 276
  6. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 5 627
  7. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 861
  8. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 754
  9. Dovolenka na Malorke: Tipy na hotely pre rodiny s deťmi 4 495
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 3 999

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec), Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner písal Zsuzsovej o sledovaní Sulíka a Rajtára chcel dostať do basy

Ďalšia časť Kočnerovej komunikácie potvrdzuje výpoveď Petra Tótha.

Jozef Rajtár.
Píše Tomáš Nociar - Fórum

Odborník na extrémizmus Andrej Danko

Šéf národniarov by nemal zabúdať, odkiaľ on a jeho strana prišli.

Predseda SNS a šéf Národnej rady Andrej Danko.

Kalavská sa vzoprela Ficovi, Smer jej návrh nepodporí

Ministerka predloží stratifikáciu len ako obyčajný zákon.

Ministerka zdravotníctva Andrea Kalavská.

Redaktor SME si vyskúšal najdlhší slovenský triatlon

Bláznov sen o rezni a prvej skutočnej trofeji

Triatlon samotný je výzvou. Najdlhší slovenský triatlon má 226 km - Slovakman v Piešťanoch. Na snímke je deväťnásobný víťaz Petr Vabroušek.

Neprehliadnite tiež

Komu sa oplatí chytať dažďovú vodu? V Bratislave je to inak ako v Poprade

Investícia do podzemnej nádrže sa vráti po rokoch.

Ilustračné foto

Vysoké nájomné aj ceny nehnuteľností vyháňajú v Nemecku malé firmy z centier

Problémom sú aj konflikty medzi developermi a obyvateľmi.

Angela Merkelová.

Dokonalý dezert sa nedá vytvoriť na prvýkrát, vraví francúzsky cukrár

Hitom sú dezerty, ktoré pripomínajú skôr umelecké diela

Yoann Messelmi cesto na croissanty vaľká priamo vo výklade.
Čínsky výrobca Huawei predstavil nový operačný systém HarmonyOS ako náhradu za Android.