SME
Streda, 18. september, 2019 | Meniny má Eugénia

Prečo štát ešte nezmodernizoval železničnú trať z Bratislavy po Žilinu

Modernizácia sa začala v roku 1999.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. V roku 1999 začal štát modernizovať železničnú trať medzi Bratislavou a Žilinou. Ako prvý úsek si vybral šesť kilometrov medzi Trnavou a Cíferom.

Plánoval zlepšiť bezpečnosť a zrýchliť vlaky zo 120 na 160 kilometrov za hodinu. Ani po 20 rokoch sa však trať medzi Bratislavou a Žilinou nepodarilo dokončiť.

Súvisiaci článok Modernizácia železničného úseku Poprad - Lučivná je bližšie k začiatku Čítajte 

Treba ešte vynoviť približne 20-kilometrový úsek medzi Púchovom a Považskou Bystricou.

Pôvodne to malo byť tento rok, no hotový bude až v roku 2021.

Celú trať, ktorá meria vyše 200 kilometrov, bude štát modernizovať 22 rokov.

"Je to nezvyčajne dlhý čas," hodnotí Jiří Vacek z analytickej spoločnosti CEEC Research. Česi doteraz zmodernizovali 475 kilometrov tratí na 160 kilometrov za hodinu.

Geologické problémy

Posledný úsek pred Žilinou Púchov - Považská Teplá štát začal modernizovať v septembri 2016. Vtedy išlo o najdrahšiu zákazku v dejinách Železníc SR.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63K8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C63K8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu
  2. Zázemie vo finančnom sektore je dôležité. Aj pre bývalého vojaka
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  2. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  8. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  9. Atos sa stal členom IDSA
  10. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 789
  2. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 7 721
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 267
  4. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 091
  5. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 6 844
  6. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 896
  7. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 5 792
  8. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 433
  9. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 5 248
  10. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 4 512

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Rozhodol sa Béla správne?

Rozhodnutie Bélu Bugára ísť v roku 2016 do koalície so Smerom a SNS vraj bola veľká chyba. Nuž, porovnajme.

Nadácia Zastavme korupciu

Policajti dostanú nové testery na alkohol. Také ako Česi, no výrazne drahšie

Išlo pritom o ten istý model.

Prezident Policajného zboru Milan Lučanský a ministerka vnútra Deniska Saková.
Vizualizácia nového sídla Esetu na Patrónke z roku 2017.
Píše Marek Maďarič

Preč s aroganciou a agresivitou (píše Marek Maďarič)

Pamätám si aj časy, keď parlament nebol bojiskom zločincov a polobláznov.

Na snímke vľavo predseda vlády Peter Pellegrini a vpravo predseda hnutia OĽaNO Igor Matovič počas mimoriadnej schôdze 13. septembra 2019 v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Šance na globálnu recesiu sa zvyšujú, Európu čaká osem rokov záporných úrokov

Európska centrálna banka minulý týždeň znížila úroky z úverov.

Ilustračné foto.

Cyprus udelil konzorciu Total a Eni licenciu na prieskum ložísk plynu

Total tiež získal podiel v štyroch koncesiách pre spoločnosti Eni.

Minister spresnil, že obe spoločnosti majú rovnaký podiel v novom bloku.

Hospodársky výbor vypočul troch kandidátov na člena Regulačnej rady

Do voľby sa prihlásili Sylvia Beňová, Eduard Hulík a Zsolt Lukáč.

Ilustračné foto - rokovanie Národnej rady SR.

Nafta začala na Ukrajine hľadať nové ložiská plynu

Hĺbka všetkých troch vrtov bude v rozmedzí 1500 - 1900 metrov.

Ilustračné foto.