SME
Utorok, 20. august, 2019 | Meniny má Anabela

Mileniáli a príslušníci generácie Z prestávajú dôverovať ekonomike

Mladšie generácie sú skeptické voči dianiu v spoločnosti a obávajú sa o svoju budúcnosť.

(Zdroj: Ján Krošlák- ilustračné foto)

BRATISLAVA. Napriek ekonomickému rastu, všeobecnému rozvoju a príležitostiam sú mladšie generácie skeptické voči dianiu v spoločnosti a obávajú sa o svoju budúcnosť.

Vyplýva to z tohtoročného prieskumu miléniovej generácie (Deloitte Global Millennial Survey 2019), ktorého sa zúčastnilo viac ako 13.000 mileniálov zo 42 krajín a viac ako 3000 respondentov generácie Z v 10 krajinách.

Rozdielne príjmy, nezamestnanosť, mobilita

Ekonomický optimizmus mileniálov a generácie Z je na ústupe. Viera v budúci ekonomický rast je u respondentov na najnižšej úrovni za posledných šesť rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Iba 26 percent respondentov očakáva, že sa hospodárska situácia v ich krajine zlepší, čo je výrazný pokles z minuloročných 45 percent .

Za pesimistický názor mladých môže hlavne nerovnosť príjmov, nezamestnanosť a zlá sociálna mobilita.

"Od hospodárskej krízy spred desiatich rokov až po štvrtú priemyselnú revolúciu vyrastali mileniáli a príslušníci generácie Z vo výnimočnom časovom období, ktoré ovplyvnilo ich prepojenosť, dôveru, súkromie, sociálnu mobilitu aj prácu. Táto neistota sa odráža v ich osobných názoroch na podnikanie, vládu, líderstvo a potrebu sprostredkovateľov pozitívnej spoločenskej zmeny," vysvetluje Ivana Lorencovičová, vedúca partnerka spoločnosti Deloitte.

Súvisiaci článok Slováci trávia dlhšiu dovolenku najmä v Chorvátsku a Taliansku Čítajte 

"Biznis lídri musia riešiť otázky, ktoré najviac rezonujú týmito dvoma generáciami, inak riskujeme, že nebudeme schopní prilákať mladých ľudí na konkurenčnom trhu," dodala Ivana Lorencovičová.

Nerovnosť príjmov a nezamestnanosť sa uvádzali ako najväčšie výzvy, ktorým svet v súčasnosti čelí a pravdepodobne môžu za prevládajúci pesimistický názor na ekonomiku.

Dve tretiny mileniálov sú presvedčené, že nie všetci majú rovnakú šancu dosiahnuť kariérny úspech.

Nedôvera k médiám

Okrem poklesu dôvery vo vládne a náboženské inštitúcie mileniáli a príslušníci generácie Z nedôverujú ani médiám.

Až 43 percent z nich tvrdí, že tradičné médiá negatívne ovplyvňujú svet a 27 percent z nich vyjadrilo nulovú dôveru v médiá ako spoľahlivý zdroj informácií.

Aj preto príslušníci týchto dvoch generácií zbierajú informácie z alternatívnych zdrojov. Obavy z dôsledkov sociálnych médií tiež nie sú zanedbateľné.

Neduhy sociálnych sietí

Viac ako dve tretiny respondentov verí, že keby obmedzili sociálne médiá, boli by v lepšej fyzickej kondícii. Dokonca 41 percent by chcelo prestať s ich používaním úplne.

"Napriek tomu, že si uvedomujú negatívne vplyvy sociálnych médií, vo všeobecnosti respondenti prijímajú technológie pozitívne. Sú však veľmi skeptickí ohľadom kybernetickej bezpečnosti.

Dokonca až 79 percent z nich sa obáva, že sa stanú obeťami online podvodu a 78 percent z opýtaných znepokojuje, ako firmy zdieľajú ich osobné údaje medzi sebou.

Aj to je dôvod, prečo až štvrtina mileniálov už ukončila spotrebiteľské vzťahy s firmami, ktoré nechránili dostatočne ich osobné údaje," uzatvára Lorencovičová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  2. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  3. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  4. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  5. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  6. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  8. V bankovom svete prežijú len tí, ktorí inovujú
  9. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  10. Kaufland potvrdil pozíciu lídra v ponuke slovenských výrobkov
  1. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  2. Dobrá správa z Domaše: Hotel Zátoka na Eve opäť funguje
  3. Prečo si investori zadávajú do vyhľadávača ružové diamanty?
  4. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  5. The High Tatras – a destination of unforgettable moments
  6. Leto pomaly končí: Výlety, ktoré ešte stihnete a takmer zadarmo
  7. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  8. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  9. FOKUS očnú optiku a FOKUS optik kúpil MiddleCap Group S.A.
  10. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu
  1. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 13 430
  2. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 11 140
  3. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 10 452
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 7 068
  5. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 6 680
  6. Last minute tipy: All inclusive dovolenka na Severnom Cypre 5 010
  7. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 720
  8. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 580
  9. Dovolenka na Malorke: Tipy na hotely pre rodiny s deťmi 4 347
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 3 649

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Medzinárodný menový fond, Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

Kalavská najskôr hrozila odchodom, teraz o ňom mlčí

Tomáš Drucker vraj s ministerkou nehovoril o jej vstupe do jeho strany

Ministerka Kalavská.
Rastislav Konečný.
Marian Kočner
Ak svet nezakročí proti klimatickej zmene, čakajú nás dlhšie suchá a horúčavy.

Neprehliadnite tiež

Cestu pod hradom Strečno čiastočne uzatvoria

Od utorka uzavrú jeden pruh, uzávera potrvá tri až štyri týždne.

Pre údržbu cesty na hlavnom ťahu pod hradom Strečno dopravné obmedzenia.

Africký mor ošípaných sa objavil aj v domácom chove v Brehove

Počet prípadov afrického moru sa zvýšil.

Ilustračné foto.

Matečná dá potravinárom na výstavách trikrát viac peňazí

Štát preplatí náklady na cestovné, ubytovanie, prenájom či postavenie stánku.

Ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná.

Najväčšiu britskú sieť pubov Greene King kupuje hongkonský konglomerát

Konglomerát založil najbohatší muž Hongkongu Li Ka-shing.

Ilustračné foto.