SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Aliancia Renaultu s Nissanom zostáva prioritou francúzskej vlády

Francúzska vláda odmieta vinu za neúspešnú fúziu Renaultu a koncernu FCA.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia.(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ. Aliancia francúzskej automobilky Renault s japonským partnerom Nissanom zostáva prioritou kabinetu v Paríži v prípade akejkoľvek ďalšej konsolidácie s koncernom Fiat-Chrysler Automobiles (FCA).

Vyhlásil to v utorok francúzsky minister financií Bruno Le Maire.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neúspešná fúzia

"Nie je v našom záujme oslabiť túto alianciu," povedal Le Maire pre rozhlasovú stanicu Europe 1. Francúzska vláda je najväčším akcionárom Renaultu, v ktorom vlastní 15 %.

Le Maire bol požiadaný, aby sa vyjadril k správam v médiách, že výkonný riaditeľ spoločnosti Fiat Chrysler bol cez víkend v Paríži: "Nespôsobuje mi žiadny problém, ak šéf Fiatu trávil čas v Paríži," vyhlásil.

Francúzska vláda odmieta vinu za neúspešnú fúziu domácej automobilky Renault a americko-talianskeho koncernu FCA.

K náhlemu ukončeniu rozhovorov o fúzii došlo totiž 5. júna po tom, ako si vláda v Paríži určila svoje podmienky vrátane zachovania 20-ročného spojenia Renaultu s Nissanom.

Zabránili hlasovaniu

Zástupcov francúzskeho štátu v predstavenstve Renaultu požiadali, aby dostali viac času na preštudovanie dohody o fúzii.

Tým zabránili hlasovaniu o nej a koncern FCA následne stiahol svoju ponuku na zlúčenie na báze "rovný s rovným", keď by obe firmy získali v spojenom podniku rovnaký podiel 50 %.

Le Maire minulý týždeň požiadavku na čas obhajoval ako "rozumnú". Podľa neho si rozsah plánovanej fúzie "vyžaduje, aby sa s ňou japonský partner stotožnil a nakoniec ju podporil".

Spojenie Renaultu a FCA by viedlo k vytvoreniu tretej najväčšej automobilky na svete po Toyote a Volkswagene. A ak by sa k nim pridali ďalší partneri Renaultu - japonské automobilky Nissan a Mitsubishi, vznikla by aliancia, ktorá by predávala približne 15 miliónov vozidiel ročne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 773
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 767
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 169
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 126
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 095
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 531
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 234
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 026
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 818
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 588

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Nahrávka Gorily: Demokracia je na hovno systém, hovorí Haščák

Nahrávka zachytáva aj známe vyjadrenie Haščáka.

Spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Kauza Gorila je jednou z najväčších káuz Fondu národného majetku SR, ktorý zanikol o polnoci z 31. decembra 2015 na 1. januára 2016.

Neprehliadnite tiež

Šéfka Medzinárodného menového fondu Christine Lagardová.

Ako podniká Penta: V zdravotníctve ovláda celý reťazec

Vlastní poisťovňu, nemocnice aj lekárne.

Nové centrum pre mozgové príhody bude v nemocnici v Michalovciach, ktorá patrí Svetu zdravia
Stavenisko zo septembra 2017.

Ako podniká Penta: Hliník, prekliate mäso a maloobchod

Z tejto trojice vzišla aj top investícia skupiny.

Hlavnou surovinou pri výrobe hliníka je elektrická energia. Slovalco rokuje o jej nových cenách od roku 2014.