SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Francúzska vláda podľa ministra nenesie vinu za neúspešnú fúziu Renaultu a Fiatu

Minister financií tvrdí, že chceli len päť dní na preštudovanie.

Francúzsky minister financií Bruno Le Maire.Francúzsky minister financií Bruno Le Maire.(Zdroj: TASR/AP)
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. Francúzska vláda nenesie vinu za neúspešnú fúziu domácej automobilky Renault a americko-talianskeho koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Vyhlásil to vo štvrtok minister financií Bruno Le Maire.

Prečítajte si tiež: Renault odložil rozhodnutie o fúzii s automobilkou Fiat Chrysler Čítajte 

"Neprekazili sme svadbu medzi Renaultom a Fiatom," povedal Le Maire pre rádio France Info pred stretnutím s predsedom predstavenstva Renaultu Jeanom-Dominiquom Senardom.

Senard totiž v stredu akcionárom spoločnosti Renault povedal, že za kolapsom rokovaní je požiadavka zástupcov francúzskeho štátu, ktorý vlastní 15 percent v automobilke, aby dostali viac času na preštudovanie dohody o fúzii. Tým zabránili hlasovaniu o dohode s FCA, ktorý následne stiahol svoju ponuku na zlúčenie na báze "rovný s rovným", keď by obe firmy získali v spojenom podniku rovnaký podiel 50 percent.

"Zriedka som videl projekt fúzie, ktorý je schopný vytvoriť také výrazné synergie a bez negatívnych dôsledkov, pokiaľ ide o pracovné miesta a živobytie," povedal Senard.

Le Maire: Požadovali sme päť dní

Fúzia mala obom koncernom pomôcť ušetriť na nákladoch a iných výdavkoch päť miliárd eur ročne.

FCA by vďaka nej získal prístup k špičkovej technológii elektrického pohonu Renaultu a splnil by tak normy na automobily s nulovými emisiami. Renault by mal zase podiel na lukratívnom trhu FCA s džípmi a úžitkovými vozidlami RAM.

K náhlemu ukončeniu rozhovorov o fúzii došlo 5. júna po tom, ako si francúzska vláda určila svoje podmienky vrátane zachovania 20-ročného spojenia Renaultu s Nissanom.

Neprekazili sme svadbu medzi Renaultom a Fiatom.

Bruno Le Maire, francúzsky minister financií

"Projekt sme nevetovali," povedal Le Maire. "Len sme jednoducho požiadali o ďalších päť dní na preštudovanie po tom, čo sme videli, že Nissan sa ho nechystá podporiť."

Le Maire požiadavku na čas obhajoval ako "rozumnú". Podľa neho si rozsah plánovanej fúzie "vyžaduje, aby sa s ňou japonský partner stotožnil a nakoniec ju podporil".

"Našou stratégiou bolo vždy posilnenie aliancie Renault - Nissan. Je to jadro ziskovosti Renaultu a Nissanu. Nebudeme každých päť minút meniť našu stratégiu. Štát v tejto veci nikdy nebude pôsobiť pod tlakom alebo v zhone," dodal Le Maire.

Po fúzii by boli treťou najväčšou automobilkou

Spojenie Renaultu a FCA by viedlo k vytvoreniu tretej najväčšej automobilky na svete po Toyote a Volkswagene a vrátane aliančných partnerov Renaultu - japonských automobiliek Nissan a Mitsubishi, by vznikla aliancia, ktorá by predávala približne 15 miliónov vozidiel ročne.

Kombinácia by im tiež umožnila združovať investície do nákladných elektromobilov a autonómnych technológií, ktoré sú kľúčové pre vývoj v odvetví, keďže vlády na celom svete riešia emisie uhlíka a výzvy mobility vyplývajúce z rýchlej urbanizácie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  7. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  8. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  9. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  10. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 032
  2. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 9 464
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 8 974
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 367
  5. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 162
  6. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 6 127
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 941
  8. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 5 926
  9. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 613
  10. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 5 600

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Mikuláš Černák.
Cynická obluda

Útecha pravého Slováka

Len si príďte, klimatické zmeny, s tak mentálne nastaveným národom, ako sú Slováci, nevybabrete!

Momentka zo zápasu ŠK Slovan Bratislava - Besiktas Istanbul.

Neprehliadnite tiež

Trump uvalil sankcie na iránsku národnú banku

Dôvodom sú minulotýždňové útoky na ropné zariadenia v Saudskej Arábii.

Americký prezident Donald Trump.
Ilustračné foto.

Štátni cestári musia zrušiť tender na opravy ciest prvej triedy za dvesto miliónov eur

Správa ciest musí tender zrušiť do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti.

Ilustračné foto.

Volkswagen Slovakia chce do roku 2025 znížiť zaťaženie životného prostredia

Celý koncern má pritom do budúcnosti ešte ambicióznejšie ciele.

Ilustračné foto.