BRATISLAVA. Propagovať Slovensko ako turistickú krajinu v zahraničí by opäť mala podobná organizácia, akou bola donedávna Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).
Očakáva to Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) z dôvodu, že zrušenie spomínanej agentúry pred tromi rokmi nepomohlo zlepšeniu propagácie Slovenska v zahraničí.
Ministerstvo dopravy a výstavby momentálne neplánuje podstatne meniť systém propagácie cestovného ruchu, ale v budúcnosti to nevylučuje v prípade politickej vôle.
"Stále si myslíme, že zrušenie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch nebol až taký úplne šťastný krok. Nepomohlo to skvalitniť propagáciu Slovenska v zahraničí," povedala v stredu členka prezídia Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr a predsedníčka Klubu incomingových cestovných kancelárií Jitka Spillerová.
Pracovníci v sekcii cestovného ruchu na ministerstve dopravy a výstavby sú podľa nej síce odborníci, ale ministerstvo nedokáže reagovať tak flexibilne ako samostatná marketingová agentúra.
"Dúfame, že v budúcnosti bude vôľa znova vytvoriť nejakú samostatnú marketingovú organizáciu, ktorá sa bude snažiť propagovať Slovensko v zahraničí," uviedla Spillerová. Zároveň ocenila činnosť domácich organizácií cestovného ruchu, ktoré svojimi marketingovými aktivitami "veľmi dobre zabezpečujú propagáciu svojich regiónov v zahraničí".
Ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo SACR ku koncu roka 2016 a zaradilo ju do svojej štruktúry od začiatku roka 2017. Opätovné vytvorenie organizácie na propagáciu Slovenska za hranicami, ako bola SACR, žiadajú okrem asociácie cestovných kancelárií a agentúr aj Zväz cestovného ruchu SR i Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska.
Predseda parlamentu a koaličnej SNS Andrej Danko dokonca navrhuje v budúcnosti vytvoriť ministerstvo cestovného ruchu.
Rezort dopravy, ktorý má v pôsobnosti aj cestovný ruch, informoval, že aktuálne nepodniká kroky, ktoré by podstatným spôsobom menili systém propagácie v tejto oblasti.
"Táto oblasť však do budúcnosti môže byť riešená aj iným spôsobom, ak na to bude politická zhoda," uviedlo pre agentúru SITA ministerstvo.
Ak ďalej poznamenalo, propagácia Slovenska je kontinuálny proces a robí všetko pre to, aby podporoval turistický ruch na Slovensku. "Dovolíme si povedať, že v propagácii Slovenska ako atraktívnej turistickej destinácie sa nám darí. Výsledkom sú aj pozitívne čísla návštevnosti našej krajiny, čo svedčí o tom, že turisti chcú Slovensko spoznávať," tvrdí rezort dopravy.
Na ďalší rast návštevníkov na Slovensku je podľa ministerstva stále priestor, aby sme obstáli v konkurenčnom prostredí ďalších krajín.
"Chceme posilniť rozvoj tých produktov cestovného ruchu, ktoré majú vysokú pridanú hodnotu a prinášajú vyššiu efektivitu vynaložených nákladov. Ide najmä o voľnočasové aktivity ako vidiecka turistika, zimný a zážitkový cestovný ruch," priblížilo ministerstvo s tým, že väčší dôraz kladie aj na podporu rozvoja kúpeľníctva. Cestovný ruch sa podľa ministerstva vyvíja pozitívnym smerom.