Rozmery a hmotnosť batožiny, s ktorou vyrážate na dovolenku, netreba brať na ľahkú váhu. Ak prekročíte limit, letecká spoločnosť od vás môže pýtať dodatočné poplatky. Nízkonákladové spoločnosti Ryanair a Wizz Air, ktoré lietajú aj z Bratislavy, nedávno pravidlá ešte sprísnili.
Každý prepravca má vlastné prepravné podmienky batožiny. Spoliehať sa na skúsenosti s inými leteckými spoločnosťami alebo na zhovievavosť colníkov sa nemusí vždy vyplatiť.
Presvedčila sa o tom aj Bratislavčanka Katarína Hojová. Pred odletom z Milána kúpila dcére vysnívaný kufor s motívom obľúbenej rozprávkovej postavičky. Keďže bol však o čosi väčší, ako stanovujú pravidlá leteckej spoločnosti, darček musel ostať na talianskom letisku.
"Colník na letisku mal drôtenú klietku, do ktorej sa musela batožina vojsť. Ak presahoval čo len na jednej strane, nepustil ho. Darmo, že šlo o detský kufrík a že to bol darček," spomína Katarína.
Na to, aby kufor odovzdala do batožinového priestoru, hoci aj s príplatkom, už bolo neskoro. Darček za 80 eur tak ostal na letisku v Miláne. "Azda urobil radosť niekomu inému," dodáva mladá mama.
Na hmotnosti záleží
Popáliť sa môžete aj na hmotnosti batožiny. Tak ako sa to stalo Edite Révayovej. Pred dvoma rokmi cestovala so spoločnosťou, ktorá umožňovala bezplatnú prepravu príručnej batožiny do ôsmich kilogramov.