SME
Nedeľa, 16. jún, 2019 | Meniny má Blanka, Bianka

Billa kódex neporušila, keď upozorňovala na poľský pôvod mäsa v Lidli

Reklama Billy je podľa rady v poriadku.

Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.(Zdroj: ARCHÍV OC TULIP)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Reťazec Billa nepochybil, keď vo svojej reklame upozorňoval na to, že zákazníkom na pultoch neponúka mäso z Poľska, narozdiel od obchodov Lidl.

Rada pre reklamu v piatok na webe zverejnila rozhodnutie svojej arbitrážnej komisie. Záverom je, že Billa etický kódex reklamnej praxe neporušila.

Prečítajte si tiež: V boji o zákazníka Lidl vytiahol ceny, Billa pôvod mäsa

„Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?“ pýta sa sieť Billa vo svojej reklame. Svoje produkty pritom reťazec porovnáva s Lidlom a tvrdí, že mäso v obchodoch Billa má poctivý slovenský pôvod.

S takýmto porovnaním prišiel reťazec necelé tri mesiace po kauze, v ktorej novinári odhalili, že na poľskom bitúnku zabíjali choré kravy.

„Arbitrážna komisia Rady pre reklamu je názoru, že reklama ako taká nedehonestuje konkurujúceho súťažiteľa, ani explicitne netvrdí, že mäso s poľským pôvodom je horšie, a to bez ohľadu na skutočnosť, že v ostatnej dobe boli zaznamenané udalosti, ktoré kvalitu poľských mäsových výrobkov dovážaných na Slovensko spochybňovali,“ píše komisia vo svojom rozhodnutí.

Okrem toho, danú reklamu považuje za „prípustnú obranu“. Billa totiž svojou kampaňou reagovala na Lidl, ktorý začal porovnávať ceny svojich výrobkov s cenami tovarov v Bille.

Spoločnosť Lidl reklama ich konkurenta nahnevala. "Reakcia spoločnosti Billa je zavádzajúca, pretože v Lidli zákazník nájde čerstvé hydinové mäso aj z Poľska, aj zo Slovenska. V žiadnom prípade by sme si nedovolili vyvolávať dojem nízkej kvality produktov na základe ich pôvodu," reagoval na ňu v polovici apríla hovorca Lidla Tomáš Bezák.

Rozhodovanie komisie sa pritom ešte neskončilo. Pozrie sa aj na to, či proti kódexu nekonal reťazec Lidl.

Rada pre reklamu je samoregulačný orgán a jej rozhodnutia sú záväzné iba pre členov. V zozname na internetovej stránke figuruje iba Billa. Keď však komisia nariadila reklamu upraviť, Lidl to v minulosti rešpektoval.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Keď ide o kožu
  2. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  3. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  5. ​​​​​​​Bratislavský kraj reformuje stredné školstvo
  6. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí
  8. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní
  9. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať
  10. Skoro 40% detí nešportuje: Ako ich dostať od tabletov k pohybu
  1. Keď ide o kožu
  2. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  3. Najlepšie mliečne produkty vlastnej značky má COOP Jednota
  4. BILLA partnerom jedinečného filmu o M. R. Štefánikovi
  5. Výstupy projektu Restaura na EU v Bratislave
  6. Budova Obchodnej a priemyselnej komory je zrekonštruovaná
  7. Výučba v teréne upevňuje teoretické vedomosti študentov SvF STU
  8. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  9. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  10. MetLife spúšťa komunitný týždeň s organizáciou Special Olympics
  1. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní 27 111
  2. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať 14 146
  3. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 10 237
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu? 9 256
  5. Potešte vášho otca kvalitným čítaním 5 829
  6. Z Popolušky kráľovná. Poštová známka je vzácna vďaka chybe 5 601
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí 4 830
  8. Vôňa alebo zápach? Profesionáli otestovali rôzne typy domov 3 971
  9. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 3 394
  10. Skoro 40% detí nešportuje: Ako ich dostať od tabletov k pohybu 2 592

Téma: Potraviny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Poľsko, Lidl, Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

Michal Miadok (37) študoval právo na Slovensku a na univerzite v Amsterdame. Pracoval ako koordinátor humanitárnej pomoci na projektoch Trnavskej univerzity a Vysokej školy sv. Alžbety v Keni, na Haiti a v Burundi. Štyri roky pracuje v Koordinačnom centre pre reakcie na núdzové situácie (ERCC) v Bruseli ako jediný Slovák. Každá krajina na svete môže aktivovať mechanizmus civilnej ochrany EÚ v krízach, ako sú lesné požiare, zemetrasenia alebo cunami, ak štát nedokáže situáciu riešiť sám.
Ilustračná snímka.
Rozhovor s Pierrom Vimontom - Fórum

Viac ako o Šefčovičovi sa hovorí o Lajčákovi (rozhovor)

Niektorí stredoeurópski lídri kričia doma, v Bruseli ich počuť málo. Škoda.

Britská premiérka Theresa Mayová a francúzsky prezident Emmanuel Macron sa účastnia spomienkového podujatia pri príležitosti 75. výročia vylodenia spojencov v Normandii.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Táto inaugurácia do zlatého fondu nevstúpi

Čaputová bola pri prejave viditeľne nervózna.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Saudská Arábia žiada razantnú odpoveď na ohrozenie dodávok ropy

Krajina reaguje na incidenty v Arabskom mori a Perzskom zálive.

Záber na horiaci tanker.

Únia zvýhodní dovoz hovädzieho mäsa z USA

Európska únia na nátlak Trumpa poskytne americkým producentom lepšie šance na svojom trhu.

Ilustračné foto
Ilustračné foto

Zapojenie žien i znalosť jazykov. Na trhu práce je čo zlepšovať

Trh práce je pre investorov stále atraktívny.

Ilustračné foto.