SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Billa kódex neporušila, keď upozorňovala na poľský pôvod mäsa v Lidli

Reklama Billy je podľa rady v poriadku.

Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.(Zdroj: ARCHÍV OC TULIP)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Reťazec Billa nepochybil, keď vo svojej reklame upozorňoval na to, že zákazníkom na pultoch neponúka mäso z Poľska, narozdiel od obchodov Lidl.

Rada pre reklamu v piatok na webe zverejnila rozhodnutie svojej arbitrážnej komisie. Záverom je, že Billa etický kódex reklamnej praxe neporušila.

Prečítajte si tiež: V boji o zákazníka Lidl vytiahol ceny, Billa pôvod mäsa Čítajte 

„Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?“ pýta sa sieť Billa vo svojej reklame. Svoje produkty pritom reťazec porovnáva s Lidlom a tvrdí, že mäso v obchodoch Billa má poctivý slovenský pôvod.

S takýmto porovnaním prišiel reťazec necelé tri mesiace po kauze, v ktorej novinári odhalili, že na poľskom bitúnku zabíjali choré kravy.

„Arbitrážna komisia Rady pre reklamu je názoru, že reklama ako taká nedehonestuje konkurujúceho súťažiteľa, ani explicitne netvrdí, že mäso s poľským pôvodom je horšie, a to bez ohľadu na skutočnosť, že v ostatnej dobe boli zaznamenané udalosti, ktoré kvalitu poľských mäsových výrobkov dovážaných na Slovensko spochybňovali,“ píše komisia vo svojom rozhodnutí.

Okrem toho, danú reklamu považuje za „prípustnú obranu“. Billa totiž svojou kampaňou reagovala na Lidl, ktorý začal porovnávať ceny svojich výrobkov s cenami tovarov v Bille.

Spoločnosť Lidl reklama ich konkurenta nahnevala. "Reakcia spoločnosti Billa je zavádzajúca, pretože v Lidli zákazník nájde čerstvé hydinové mäso aj z Poľska, aj zo Slovenska. V žiadnom prípade by sme si nedovolili vyvolávať dojem nízkej kvality produktov na základe ich pôvodu," reagoval na ňu v polovici apríla hovorca Lidla Tomáš Bezák.

Rozhodovanie komisie sa pritom ešte neskončilo. Pozrie sa aj na to, či proti kódexu nekonal reťazec Lidl.

Rada pre reklamu je samoregulačný orgán a jej rozhodnutia sú záväzné iba pre členov. V zozname na internetovej stránke figuruje iba Billa. Keď však komisia nariadila reklamu upraviť, Lidl to v minulosti rešpektoval.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 17 961
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 670
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 740
  4. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 780
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 536
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 115
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 776
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 445
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 399
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 147

Téma: Potraviny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Poľsko, Lidl, Obchod a nakupovanie

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.
Bruno Le Maire.
Ilustračné foto - rokovanie Národnej rady SR.
Ivan Švejna