SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Billa kódex neporušila, keď upozorňovala na poľský pôvod mäsa v Lidli

Reklama Billy je podľa rady v poriadku.

Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu. (Zdroj: ARCHÍV OC TULIP)

BRATISLAVA. Reťazec Billa nepochybil, keď vo svojej reklame upozorňoval na to, že zákazníkom na pultoch neponúka mäso z Poľska, narozdiel od obchodov Lidl.

Rada pre reklamu v piatok na webe zverejnila rozhodnutie svojej arbitrážnej komisie. Záverom je, že Billa etický kódex reklamnej praxe neporušila.

Prečítajte si tiež: V boji o zákazníka Lidl vytiahol ceny, Billa pôvod mäsa Čítajte 

„Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?“ pýta sa sieť Billa vo svojej reklame. Svoje produkty pritom reťazec porovnáva s Lidlom a tvrdí, že mäso v obchodoch Billa má poctivý slovenský pôvod.

Skryť Vypnúť reklamu

S takýmto porovnaním prišiel reťazec necelé tri mesiace po kauze, v ktorej novinári odhalili, že na poľskom bitúnku zabíjali choré kravy.

„Arbitrážna komisia Rady pre reklamu je názoru, že reklama ako taká nedehonestuje konkurujúceho súťažiteľa, ani explicitne netvrdí, že mäso s poľským pôvodom je horšie, a to bez ohľadu na skutočnosť, že v ostatnej dobe boli zaznamenané udalosti, ktoré kvalitu poľských mäsových výrobkov dovážaných na Slovensko spochybňovali,“ píše komisia vo svojom rozhodnutí.

Okrem toho, danú reklamu považuje za „prípustnú obranu“. Billa totiž svojou kampaňou reagovala na Lidl, ktorý začal porovnávať ceny svojich výrobkov s cenami tovarov v Bille.

Spoločnosť Lidl reklama ich konkurenta nahnevala. "Reakcia spoločnosti Billa je zavádzajúca, pretože v Lidli zákazník nájde čerstvé hydinové mäso aj z Poľska, aj zo Slovenska. V žiadnom prípade by sme si nedovolili vyvolávať dojem nízkej kvality produktov na základe ich pôvodu," reagoval na ňu v polovici apríla hovorca Lidla Tomáš Bezák.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhodovanie komisie sa pritom ešte neskončilo. Pozrie sa aj na to, či proti kódexu nekonal reťazec Lidl.

Rada pre reklamu je samoregulačný orgán a jej rozhodnutia sú záväzné iba pre členov. V zozname na internetovej stránke figuruje iba Billa. Keď však komisia nariadila reklamu upraviť, Lidl to v minulosti rešpektoval.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  4. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Aj matematika sa dá skrotiť
  9. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 986
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 497
  3. Aká je chémia vôní 12 661
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 10 669
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 461
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 984
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 714
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 279
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 866
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 421
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Lidl, Poľsko, Potraviny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.
Dobré ráno

Dobré ráno: Po Haščákovi môže prísť na rad Fico

Haščákovi hrozí 20 rokov za mrežami.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

S Haščákom v pyžame

Keby zaspieval, zničí nielen milovníka koly, ale aj povesť bývalých reformných strán.

Peter Schutz
Petra Vlhová (vľavo) a Veronika Velez-Zuzulová.