SME
Utorok, 14. júl, 2020 | Meniny má KamilKrížovkyKrížovky

Billa kódex neporušila, keď upozorňovala na poľský pôvod mäsa v Lidli

Reklama Billy je podľa rady v poriadku.

Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu.Billa použila "prípustnú obranu", rozhodla Rada pre reklamu. (Zdroj: ARCHÍV OC TULIP)

BRATISLAVA. Reťazec Billa nepochybil, keď vo svojej reklame upozorňoval na to, že zákazníkom na pultoch neponúka mäso z Poľska, narozdiel od obchodov Lidl.

Rada pre reklamu v piatok na webe zverejnila rozhodnutie svojej arbitrážnej komisie. Záverom je, že Billa etický kódex reklamnej praxe neporušila.

Prečítajte si tiež: V boji o zákazníka Lidl vytiahol ceny, Billa pôvod mäsa Čítajte 

„Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?“ pýta sa sieť Billa vo svojej reklame. Svoje produkty pritom reťazec porovnáva s Lidlom a tvrdí, že mäso v obchodoch Billa má poctivý slovenský pôvod.

Skryť Vypnúť reklamu

S takýmto porovnaním prišiel reťazec necelé tri mesiace po kauze, v ktorej novinári odhalili, že na poľskom bitúnku zabíjali choré kravy.

„Arbitrážna komisia Rady pre reklamu je názoru, že reklama ako taká nedehonestuje konkurujúceho súťažiteľa, ani explicitne netvrdí, že mäso s poľským pôvodom je horšie, a to bez ohľadu na skutočnosť, že v ostatnej dobe boli zaznamenané udalosti, ktoré kvalitu poľských mäsových výrobkov dovážaných na Slovensko spochybňovali,“ píše komisia vo svojom rozhodnutí.

Okrem toho, danú reklamu považuje za „prípustnú obranu“. Billa totiž svojou kampaňou reagovala na Lidl, ktorý začal porovnávať ceny svojich výrobkov s cenami tovarov v Bille.

Spoločnosť Lidl reklama ich konkurenta nahnevala. "Reakcia spoločnosti Billa je zavádzajúca, pretože v Lidli zákazník nájde čerstvé hydinové mäso aj z Poľska, aj zo Slovenska. V žiadnom prípade by sme si nedovolili vyvolávať dojem nízkej kvality produktov na základe ich pôvodu," reagoval na ňu v polovici apríla hovorca Lidla Tomáš Bezák.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhodovanie komisie sa pritom ešte neskončilo. Pozrie sa aj na to, či proti kódexu nekonal reťazec Lidl.

Rada pre reklamu je samoregulačný orgán a jej rozhodnutia sú záväzné iba pre členov. V zozname na internetovej stránke figuruje iba Billa. Keď však komisia nariadila reklamu upraviť, Lidl to v minulosti rešpektoval.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  2. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  3. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  4. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy.
  5. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  6. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  7. Dostaňte svoj regionálny produkt na pulty obchodného reťazca
  8. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty
  9. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  10. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  1. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy.
  2. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  3. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  4. Podpora malých výrobcov ako sú Vlčie sirupy pomáha ľuďom
  5. YZOP: Nové kníhkupectvo pre náročných
  6. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  7. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  8. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  9. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty
  10. Dostaňte svoj regionálny produkt na pulty obchodného reťazca
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 50 319
  2. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska 17 764
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 12 433
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 11 716
  5. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky 11 617
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 10 849
  7. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 10 756
  8. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku 10 162
  9. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty 9 786
  10. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 9 403
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Lidl, Poľsko, Potraviny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vysoké Tatry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dovolenkárov bude vláda sledovať cez mobil

Do zoznamu menej rizikových krajín pribudne Británia.

Podcast Dobré Ráno.
Zariadenie na pestovanie legálneho medicínskeho konope.
Komentár Ondreja Podstupku

Stupnica utrpenia

Koľko prenajímateľov znesie neznesiteľnú bolesť digitálneho bytia?

Ondrej Podstupka

Neprehliadnite tiež

Henrieta Moravčíková, teoretička a historička architektúry.
Vysoké Tatry.
Burza vo Frankfurte nad Mohanom 9. marca 2020.

V Chorvátsku je vyše pol milióna turistov, medzi nimi aj tisícky Slovákov

Najviac prenocovaní zaznamenali na Istrii, v regióne Kvarner a v Zadarskom kraji.

Ilustračné foto .