SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Slováci sú pri online nákupoch náročnými zákazníkmi, ukázal prieskum

Slováci si najviac cenia, ak obchodník ponúka dopravu zadarmo a uvádza detailný opis produktov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME ARCHÍV)

BRATISLAVA. Slováci sú veľmi nároční zákazníci. Pri nákupoch online by chceli spojiť štandardné výhody kamenného obchodu, teda tovar okamžite mať k dispozícii, a e-shopu s jeho širokým výberom, ktorý doplnia podrobné informácie o produkte, dobré recenzie na sociálnych sieťach a doprava zdarma. Ukázal to prieskum kuriérskej spoločnosti DPD.

Slovenskí zákazníci e-shopov najviac oceňujú, ak obchodník ponúka dopravu zadarmo a uvádza detailný opis predávaných produktov. Za objednaný tovar najradšej platia v hotovosti a doma ho chcú mať už na druhý deň.

Článok pokračuje pod video reklamou

Naopak, od nákupu ich odradia zlé recenzie na sociálnych sieťach a cenových porovnávačoch či chýbajúce skladové zásoby.

Online zákazníci nemajú radi, ak pri nákupe objavia skryté poplatky. Podľa DPD E-shopper barometra takmer tretina opýtaných kupuje najradšej v obchodoch, ktoré ponúkajú dopravu zadarmo (32 percent) a detailne opíšu predávané produkty (29 percent), necelá štvrtina ľudí (23 percent) oceňuje, ak k finálnej cene produktu už nie sú pripočítané žiadne ďalšie skryté poplatky.

Pre zákazníkov je tiež dôležitá možnosť platby v hotovosti po doručení či možnosť bezplatného vrátenia tovaru.

Zaváži hodnotenie na sociálnych sieťach

Prieskum tiež ukázal, že pre ľudí je veľmi dôležité hodnotenie e-shopu na sociálnych sieťach a porovnávačoch.

"Takmer polovica nakupujúcich (46 percent) uviedla, že zlé recenzie ich od nákupu odradia. Zákazníci tiež neradi nakupujú v obchodoch, ktoré nemajú tovar na sklade alebo uvádzajú príliš dlhý čas doručenia. E-shop bez skladových zásob odradí každého tretieho človeka," vysvetľuje Andrea Bačíková z kuriérskej spoločnosti.

Bezpečná platba

Pre ľudí je tiež veľmi dôležitá bezpečnosť platby. Ak má internetový obchod slabé zabezpečenie platieb, až štvrtina potenciálnych zákazníkov z neho radšej odíde ku konkurencii.

Platba v hotovosti po doručení tovaru na dobierku je na Slovensku stále najobľúbenejšia. Najradšej tento spôsob podľa prieskumu využívajú až dve tretiny zákazníkov.

Rastúce nároky na rýchlu dodávku tovaru kopíruje i zrýchlenie platieb. Platby platobnou kartou používa pri nákupoch už 45 percent ľudí, čo predstavuje medziročný rast o sedem percentuálnych bodov.

Naopak, klasický bankový prevod je na ústupe. Kým v roku 2017 túto možnosť využívala takmer polovica zákazníkov (49 percent) slovenských e-shopov, aktuálne je to už len 38 percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  2. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  3. Kam na výlet so svojimi známymi
  4. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  5. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  6. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  7. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  8. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  9. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  10. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  1. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  2. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  3. Kam na výlet so svojimi známymi
  4. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  5. Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám
  6. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  9. Slovenská sporiteľňa pomôže svojim klientom zo zničenej bytovky
  10. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 35 593
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 32 751
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 26 108
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 875
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 13 178
  6. Kam na výlet so svojimi známymi 11 670
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 10 884
  8. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 494
  9. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely 9 445
  10. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 403

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Online prenosy

Neprehliadnite tiež

Danko: Máme vzorové štátne financie, krajina potrebuje investície

Rekreačné poukazy sú podľa Sulíka pre firmy zaťažením.

Andrej Danko.

USA zvažujú clá vo výške sto percent na ďalšie výrobky z Únie

Clá by sa mohli dotknúť írskej whisky aj francúzskeho koňaku.

Americký prezident Donald Trump.

Indonézia žaluje Úniu pre reštrikcie na palmový olej

Eurokomisia dospela k záveru, že pestovanie palmového oleja vedie k nadmernému odlesňovaniu.

Palmový olej je významnou exportnou položkou indonézskej ekonomiky. Krajina je najväčším producentom palmového oleja vo svete.

Nemecku hrozí odchod firiem pre málo kvalifikovaných ľudí, tvrdí Merkelová

Nemeckú vládu čaká rokovanie s odbormi aj zamestnávateľmi.

Nemecká kancelárka Angela Merkelová.