SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Slováci už nechcú kupovať poľské mäso, ukázal prieskum

Slovensko na pokrytie záujmu nestačí, upozorňuje analytik.

Ilustračné fotoIlustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Začiatkom tohto roka sa Slovenskom prevalila kauza s poľským mäsom a reakcie nenechali na seba dlho čakať. Až 74 percent Slovákov si totiž po tejto kauze začalo všímať pri kúpe mäsa krajinu pôvodu a 88 percent oslovených kupuje od kauzy slovenské mäso.

Naopak, poľskému mäsu zostali verné len dve percentá Slovákov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý na vzorke 507 respondentov urobila agentúra 2muse v polovici marca 2019.

Rozhodujúcimi faktormi pri kúpe mäsa slovenskými spotrebiteľmi sú okrem krajiny pôvodu, čerstvosť, cena a to, či sa mäso predáva v akciovej ponuke.

Zmena prišla po kauze s poľským hovädzím

Prečítajte si tiež: Vyzliekajú uhorky z plastu, možno sa pridajú aj ďalšie reťazce Čítajte 

Nákupné správanie zákazníkov sa na Slovensku po kauze s problematickým mäsom z Poľska podľa hovorkyne obchodného reťazca BILLA Kvetoslavy Kirchnerovej zmenilo.

Kým pred ňou si krajinu pôvodu zisťovala menej ako polovica Slovákov, teraz si všímajú krajinu pôvodu a kupujú len také mäso, o ktorom vedia, odkiaľ pochádza. V prieskume sa však našli aj zákazníci, ktorí mäso z Poľska do svojich košíkov nevkladali ani predtým.

"Až 88 percent oslovených ľudí hovorí, že kupujú slovenské mäso. České mäso kupuje 31 percent ľudí, maďarské 15 percent a nemecké sedem percent. Len dve percentá Slovákov naďalej zostali verní poľskému mäsu," uvádza v správe z prieskumu spoločnosť BILLA.

Slovensko na pokrytie záujmu nestačí

Poznať názory a nákupné zvyklosti svojho zákazníka cez rôzne prieskumy je podľa analytika obchodu Ľubomíra Drahovského primárnou úlohou každej úspešnej obchodnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež: V Poľsku porciujú choré kravy. Ľudia zjedia všetko, hovoria na skrytú kameru Čítajte 

„Z toho dôvodu odhalená aféra dovozu poľského mäsa na Slovensko spôsobila nutnosť analýz postojov k zmenám názorov kupujúcich na tento sortiment. Je pozitívne, ak prieskum ukazuje také vysoké percento záujmu kupujúcich o produkciu slovenského mäsa," povedal Drahovský.

Ako však ďalej Drahovský poznamenal, chovateľské a spracovateľské kapacity mäsopriemyslu na Slovensku nie sú v súčasnosti schopné dodať do maloobchodných sietí také objemy tohto sortimentu, ktoré by vysoké percentá záujmu pokryli.

„Na druhej strane je to prirodzene impulz pre všetkých zúčastnených v potravinovom reťazci, aby tento záujem svojou výrobou a ponukou v maloobchodných sieťach zabezpečili,“ dodal Drahovský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  4. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  5. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  6. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. ​​​​​​​Navštívte Horný Zemplín, kde je všetko
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 210
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 10 609
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 485
  4. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 776
  5. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 8 564
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 831
  7. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 363
  8. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 6 927
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 6 543
  10. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 6 428

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie, Potraviny

Neprehliadnite tiež

Audi v novembri zvýšilo predaj áut takmer o štvrtinu

Automobilka dosiahla najlepší november v histórii.

Audi A4

Dopyt po živých vianočných stomčekoch v USA vytrvalo klesá

Klesá aj podiel domácností, ktoré stromček zdobia.

Ilustračné foto.

Rast maďarskej priemyselnej produkcie sa v októbri prudko spomalil

Za tri mesiace produkcia v maďarskom priemysle zaznamenala výrazné výkyvy.

Ilustračné foto.

Boeingu hrozí v USA pokuta za montáž poruchových dielcov

Americký regulátor navrhuje pokutu vo výške 3,9 milióna dolárov.

Boeing 737.