SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť rozšírená v roku 2028

Diaľničiari priznávajú zdržanie.

Diaľničný úsek D1 v úseku TriblavinaDiaľničný úsek D1 v úseku Triblavina(Zdroj: TASR/Marko Erd)

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028. Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré TASR poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava - Triblavina.

Článok pokračuje pod video reklamou

Diaľnicu rozšíria na etapy

Rozšírenie D1 je navrhnuté do niekoľkých etáp. "Ako prvá etapa bude vybudovanie mosta v križovatke diaľnic D1/D4. Pre túto etapu je vyhlásené verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác. Predpoklad realizácie mosta D1/D4 je v lete 2020," spresnila pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari začali prvý tender na stavbu križovatky D4 a D1 pri Bratislave Čítajte 

V ďalších etapách budú vybudované obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných na kompletizáciu križovatky Ivanka sever. Taktiež sa bude pracovať aj na rekonštrukcii a rozšírení vozovky D1 po križovatku Triblavina.

Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami bude podľa NDS robiť koncesionár v rámci výstavby križovatky D4/D1. Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy križovatky.

"NDS sa v ďalšej etape, ktorej realizáciu predpokladáme najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky, čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava - Triblavina," priblížila Michalová.

Predpoklad ukončenia všetkých etáp rozšírenia D1 v úseku Bratislava - Triblavina je v roku 2023. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov.

Priznávajú zdržanie

Diaľničiari priznávajú aj zdržanie, ktoré však podľa nich spôsobili opakované obštrukcie aktivistov. Tí totiž podľa NDS napádali proces prípravy v každom jednom kroku.

Prečítajte si tiež: Cena za križovatku Triblavina vzrástla na vyše 22 miliónov eur Čítajte 

"Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde NDS bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak," uviedla hovorkyňa.

Ukončenie stavebných prác a sprejazdnenie na diaľničnej križovatke Triblavina očakávajú koncom roka 2020. Celkové dokončenie stavby na jar 2021.

Začiatok prác na rozšírení D1 v úseku Triblavina - Senec (Blatné) bude podľa NDS závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpoklad ukončenia stavebných prác je v roku 2025.

"Kompletizujeme podklady na stavebné konanie. NDS predpokladá, že žiadosť o stavebné povolenie bude môcť podať v decembri 2019, so samotnou realizáciou stavby sa plánuje začať po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia v roku 2022. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov," povedala Michalová.

Začiatok výstavby v úseku D1 Blatné (Senec) - Trnava bude podľa NDS taktiež závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpokladané ukončenie stavebných prác je v roku 2028.

"Cieľom je tu rozšíriť D1 z dočasného šesťpruhu na plnohodnotný šesťpruh," spresnila hovorkyňa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. 30 rokov slobody
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. 30 rokov slobody
  4. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  5. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  6. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  7. Slováci sú chlebovým národom
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  10. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 205
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 168
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 330
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 243
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 119
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 434
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 386
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 803
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 355
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 506

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala

Kvalita nahrávky je podobná originálu.

Bývalý analytik SIS Peter Holúbek podľa Gorily odpočúval konšpiračný byt na Vazovej ulici.
Dobré ráno

Dobré ráno: Johnson prekvapil a dohodol sa s EÚ na odchode

V sobotu zasadne britský parlament

Podcast Dobré Ráno
Komentár šéfredaktorky

Čo nám Gorila hovorí o Ficovi a Haščákovi

Gorila ponúkla jasnú predstavu, ako si interpretujú fungovanie štátu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ráž počas koncertu skupiny Elán

Neprehliadnite tiež

Šramko: Nový rozpočet je optimistický, politici ignorujú odborníkov

Podľa šéfa RRZ sa z reforiem stal politický boj.

Ivan Šramko, predseda Rady pre rozpočtovú zodpovednosť.
Nová šéfka Medzinárodného menového fondu (MMF) Kristalina Georgievová.

Renault zhoršil odhad vývoja tržieb, očakáva ich pokles

Francúzska automobilka zhoršila výhľad vývoja tržieb v tomto roku.

Renault.

Ani Ruskova exmanželka zmenky nevidela

Dučák, obvinený v inej Kočnerovej kauze, si zo súdu zrejme uťahoval.

Vľavo podnikateľ v médiách Ján Kováčik, vpravo hore Kočnerov dlhoročný priateľ Jozef Dučák st. a bývalá manželka Pavla Ruska Viera.