SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Marketing potrebuje trocha punku

V reklame je veľa balastu, ale tie najlepšie si ľudia zapamätajú.

(Zdroj: Adobe Stock)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. O mýtoch v marketingu sa Profit zhováral s Richardom Marečkom, autorom blogu Marketing punk.

Pod pojmom marketing punk si predstavujem odpor voči klišé a akúsi revoltu proti priemernosti v marketingu. Čo tento pojem vlastne pre vás znamená?

Ľudia, ktorí pracujú v súčasnosti v marketingu a reklame, majú radi všetky nové, svieže a ligotavé veci. Ich priemerný vek vo svete je okolo 30 rokov, zatiaľ čo v západnom svete sú najbohatší ľudia päťdesiatnici.

Na Slovensku nie sú najviac ohrození dôchodcovia, ale mladé rodiny. Dôchodcovia sú veľmi dobrá cieľová skupina, ale všade na svete sa s ňou málo pracuje. Mladí ľudia robia reklamy najmä pre seba a potom vzniká veľa hlúpostí.

Ako išiel čas, vyvíjal sa aj vedecký prístup k marketingu a ukázalo sa, že veľa vecí, ktoré ľudia niekoľko desiatok rokov berú ako samozrejmosť, nie sú pravdivé.

Ktoré sú teda mýty v marketingu?

Jeden mýtus je o internete. Veľa sa hovorilo o tom, že internet všetky ostatné médiá zničí, že netreba robiť platenú reklamu, pretože ľudia si vás nájdu.

Hovorilo sa aj o tom, že netreba robiť masovú reklamu, treba komunikovať s každým osve, že všetci budeme na internete, na mobiloch a nikto nebude sledovať televíziu, počúvať rádio ani čítať noviny.

Ale zatiaľ žiadne nové médium nezabilo staré. Televízia je dnes v najzdravšom stave v histórii a ani s rozhlasom tento vývoj neurobil nič. Ublížil printu, odtiaľ odišlo veľa peňazí do online prostredia, ale už sa to zastabilizovalo.

Na Slovensku je televízia zdravšia ako v mnohých iných krajinách a je relatívne lacná. Osobnosti kreatívnej revolúcie v 60. rokoch minulého storočia tvrdili, že komunikátori sa majú pozerať na to, čo je nemenné, lebo ľudia sa menia veľmi pomaly.

Menia sa technológie, mení sa kontext, ale základné veci sú nemenné. Všetci chceme byť úspešní, bohatí, máme rovnaké strachy a to môže využiť reklama. Preto dobré reklamy nestarnú.

Niektoré reklamy veľkých značiek sú päťdesiat rokov staré a ešte stále fungujú. Príkladom z našich končín je kofolácke prasiatko, má pätnásť rokov. Keď sa toto podarí, tak je to vynikajúce.

Prečo nás teda bombarduje toľko nekvalitnej reklamy?

Deväťdesiat percent reklám ľudia odignorujú, lebo ich nijako nezaujmú. Je dobré vnášať do reklamy aj nejakú anarchiu. Keď je všetko pekne usporiadané, potom je ten výsledok priemerný. Ak chcete urobiť niečo zaujímavé, musí tam byť trocha punku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5TVJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5TVJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  7. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 112
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 449
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 089
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 422
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 098
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 281
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 219
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 886
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 273
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 879

Hlavné správy zo Sme.sk

Fínsky expert o slovenskom hokeji: Netušil som, čomu budem čeliť

Jukka Tiikkaja hovorí o pomeroch v slovenskom hokeji.

Jukka Tiikkaja.
Adam Valček
Slovenský brankár Samuel Hlavaj.

Neprehliadnite tiež

Efektívnosť verejného sektora nerastie, myslí si slovenská obchodná komora

Vláda by mala získavať zdroje podporou rozvoja a nie zvyšovaním daní, zhodli sa delegáti SOPK.

Predseda Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Peter Mihók.

Japonsko bude na Slovensku hľadať ďalšie investičné príležitosti

Na Slovensko príde misia japonskej agentúry na podporu obchodu, uviedol štátny tajomník.

Vľavo japonský premiér Šinzó Abe a vpravo premiér Peter Pellegrini na summite V4 + Japonsko v Bratislave.
Ilustračné foto.

Prima banka rozhodla o zmene z verejnej akciovej spoločnosti na súkromnú

Prima banka skončí obchodovanie s akciami na bratislavskej burze cenných papierov.

Ilustračné foto.

Grécka burza je podľa analytika najvýnosnejším akciovým trhom

Globálny rebríček búrz má podľa Lukáša Kovandu nečakaného víťaza.

Ilustračné foto.