BRATISLAVA. Má rozlohu troch futbalových ihrísk a ponúkne 65-tisíc druhov tovaru, chválila v roku 2003 spoločnosť Tesco Stores svoj najväčší hypermarket pri bratislavských Zlatých pieskoch.
Po 16 rokoch predajňu výrazne zmenšila.
"Ľudia boli na začiatku nadchnutí veľkosťou obchodov, no po čase zistili, že sa v takomto priestore nevedia dobre orientovať," vysvetľuje analytik obchodu Ľubomír Drahovský.
Tesco tento rok pokračuje v zmenšovaní predajnej plochy aj v ďalších prevádzkach - v bratislavskej Petržalke aj v Lamači.
"Uvedomujeme si, že naši zákazníci menia svoje nákupné zvyky a s nástupom online predaja sa postupne začala vytrácať potreba nakupovať vo veľkých hypermarketoch," povedala hovorkyňa spoločnosti Lucia Poláčeková.
Menej je viac
V prevádzkach budú užšie uličky. Na Zlatých pieskoch napríklad zmenšili časť, kde sa predáva elektronika a domáce potreby. Výber by sa v predajnich výrazne meniť nemal, vypadnúť z ponuky môžu málo predávané tovary.
Hypermarkety Tesca sa z 10-tisíc štvorcových metrov zmenšujú na šesťtisíc. Uvoľnené miesto ponúknu nájomcom, napríklad značke oblečenia H&M či športovým potrebám Decathlon.
“Ľudia boli na začiatku nadchnutí veľkosťou obchodov. Po čase zistili, že sa v takomto priestore nevedia dobre orientovať.
„
"Naša spoločnosť v uplynulých týždňoch neznížila ani v najbližšom období neplánuje znížiť počet kolegov," hovorí Poláčeková o zamestnancoch.
Výraznejšie zmeny čakajú hypermarket v Petržalke.