SME
Pondelok, 27. január, 2020 | Meniny má Bohuš

Slováci majú podľa prieskumu v obľube viac pivo ako víno

Aspoň raz týždenne vypije pivo 85 percent Slovákov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Fotolia)

BRATISLAVA. Viac ako tretina Slovákov (38 percent) sa viac považuje za "pivárov" ako za "vinárov" (26 percent). Najčastejšie si vychutnávajú svetlú desiatku a čoraz viac aj nealkoholické pivá a radlery.

Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľmi obľúbené sú aj ochutené pivá

Podľa prieskumu Slováci pijú najmä klasické alkoholické pivo, aspoň raz týždenne si ho dopraje 72 percent, viac muži (86 %) ako ženy (58 %).

Prieskum tiež ukázal, že Slováci majú najradšej čapované (44 %) a svetlé 10-stupňové pivo (44 %).

Prečítajte si tiež: Najlepší výčapník: Zákazníci mi volajú, či pracujem. Pivo chcú len odo mňa Čítajte 

Ženy viac preferujú malé čapované pivo (45 %) a viac ako tri štvrtiny mužov zas veľké čapované pivo (84 %). Ženy popri svetlom pive (36 %) obľubujú aj nealkoholické pivo, ktoré si zvolí 37 percent Sloveniek.

"Keď sa ide na pivo, tak sa objednáva najčastejšie veľké čapované pivo (60 %), malé si dávame menej často (27 %). Muži pijú najmä veľké čapované pivo (84 %). Ženám viac vyhovuje malé čapované pivo (45 %)," uviedol prieskum.

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo. Aspoň raz týždenne si ochutené pivá a radlery dopraje 56 percent Slovákov (z toho viac ženy 60 % ako muži 51 %) a nealkoholické pivo si dá polovica Slovákov (51 %), z toho viac ženy (58 %) ako muži (43 %).

"Asi 38 percent Slovákov sa pokladá skôr za pivárov, 26 percent skôr za vinárov. Približne 16 percent sa nezaradilo ani medzi pivárov, ani medzi vinárov a 20 percent respondentov nekonzumuje ani pivo a ani víno," zistilo sa v prieskume.

Aspoň raz týždenne vypije pivo 85 percent ľudí

Aspoň raz týždenne si pivo vychutná až 85 percent dospelých Slovákov.

Spotreba piva podľa Slovenského združenia výrobcov piva a sladu v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi rastie. Ročne sa ho v priemere vypije na Slovensku až 72 litrov na hlavu, čo predstavuje asi 144 tzv. veľkých pív.

"Pivo je nápoj, ktorý vďaka nespočetným variáciám chutí a štýlov vie ponúknuť niečo na každú príležitosť a dokonca aj reagovať na zmeny v životnom štýle ľudí," povedala Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Podľa Shepperd sú dnes Slováci náročnejší a častejšie hľadajú kvalitné a štýlové nápoje, ktoré si môžu vychutnať vonku, s priateľmi po práci.

"Pod rast spotreby a obľúbenosti piva sa u nás podpisuje tiež fakt, že máme možnosť siahnuť aj po nealkoholickom pive alebo radleroch. Tieto varianty piva sa stávajú čoraz vyhľadávanejšou alternatívou pre ľudí, ktorí často šoférujú alebo sa venujú športu," dodala Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje aj servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva.

Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Dell offers multifaceted careers
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves that matt
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  10. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. It’s not about what a company does, but how it behaves that matt
  4. Dell offers multifaceted careers
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  7. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  8. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  9. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  10. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 12 304
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 181
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 109
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 9 559
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 9 275
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 9 147
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 882
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 247
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 288
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 147

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Kobe Bryant.
Dobré ráno

Dobré ráno: Bödör stratil pamäť, prokurátor to chce preveriť

Čo sa udialo na súde s vrahmi Kuciaka a Kušnírovej.

Podcast Dobré Ráno.
Smutní fanúšikovia pred Staples Centre v Los Angeles.

Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu

Matovičovi výlet do Cannes zrejme pomohol. V najnovšom Focuse rástol najviac.

Neprehliadnite tiež

Rozhodnuté. Hotel Kyjev nečaká radikálna premena

Investor má k dispozícii novú urbanistickú štúdiu.

Hotel Kyjev.

McDonald's pre koronavírus zatvoril reštaurácie v piatich čínskych mestách

Sieť rýchleho občerstvenia prerušila činnosť tam, kde čínska vláda prikázala cestovné obmedzenia.

Ilustračné foto.

Nový Boeing 777X v sobotu úspešne absolvoval prvý let

Prvý let odštartoval mesiace testovania, ktoré sú potrebné pred komerčným lietaním.

Rebríček INDEXU

Kam to ľudí ťahá? Desať obcí, ktorým pribudlo najviac obyvateľov

Satelity nie sú len v okolí Bratislavy.

Obec Dolný Kalník pri Martine.