SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Slováci majú podľa prieskumu v obľube viac pivo ako víno

Aspoň raz týždenne vypije pivo 85 percent Slovákov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Fotolia)

BRATISLAVA. Viac ako tretina Slovákov (38 percent) sa viac považuje za "pivárov" ako za "vinárov" (26 percent). Najčastejšie si vychutnávajú svetlú desiatku a čoraz viac aj nealkoholické pivá a radlery.

Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľmi obľúbené sú aj ochutené pivá

Podľa prieskumu Slováci pijú najmä klasické alkoholické pivo, aspoň raz týždenne si ho dopraje 72 percent, viac muži (86 %) ako ženy (58 %).

Prieskum tiež ukázal, že Slováci majú najradšej čapované (44 %) a svetlé 10-stupňové pivo (44 %).

Prečítajte si tiež: Najlepší výčapník: Zákazníci mi volajú, či pracujem. Pivo chcú len odo mňa Čítajte 

Ženy viac preferujú malé čapované pivo (45 %) a viac ako tri štvrtiny mužov zas veľké čapované pivo (84 %). Ženy popri svetlom pive (36 %) obľubujú aj nealkoholické pivo, ktoré si zvolí 37 percent Sloveniek.

"Keď sa ide na pivo, tak sa objednáva najčastejšie veľké čapované pivo (60 %), malé si dávame menej často (27 %). Muži pijú najmä veľké čapované pivo (84 %). Ženám viac vyhovuje malé čapované pivo (45 %)," uviedol prieskum.

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo. Aspoň raz týždenne si ochutené pivá a radlery dopraje 56 percent Slovákov (z toho viac ženy 60 % ako muži 51 %) a nealkoholické pivo si dá polovica Slovákov (51 %), z toho viac ženy (58 %) ako muži (43 %).

"Asi 38 percent Slovákov sa pokladá skôr za pivárov, 26 percent skôr za vinárov. Približne 16 percent sa nezaradilo ani medzi pivárov, ani medzi vinárov a 20 percent respondentov nekonzumuje ani pivo a ani víno," zistilo sa v prieskume.

Aspoň raz týždenne vypije pivo 85 percent ľudí

Aspoň raz týždenne si pivo vychutná až 85 percent dospelých Slovákov.

Spotreba piva podľa Slovenského združenia výrobcov piva a sladu v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi rastie. Ročne sa ho v priemere vypije na Slovensku až 72 litrov na hlavu, čo predstavuje asi 144 tzv. veľkých pív.

"Pivo je nápoj, ktorý vďaka nespočetným variáciám chutí a štýlov vie ponúknuť niečo na každú príležitosť a dokonca aj reagovať na zmeny v životnom štýle ľudí," povedala Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Podľa Shepperd sú dnes Slováci náročnejší a častejšie hľadajú kvalitné a štýlové nápoje, ktoré si môžu vychutnať vonku, s priateľmi po práci.

"Pod rast spotreby a obľúbenosti piva sa u nás podpisuje tiež fakt, že máme možnosť siahnuť aj po nealkoholickom pive alebo radleroch. Tieto varianty piva sa stávajú čoraz vyhľadávanejšou alternatívou pre ľudí, ktorí často šoférujú alebo sa venujú športu," dodala Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje aj servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva.

Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 17 886
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 623
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 658
  4. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 837
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 434
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 227
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 770
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 471
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 459
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 194

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.
Bruno Le Maire.
Ilustračné foto - rokovanie Národnej rady SR.
Ivan Švejna