SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

RegioJet pridá miesta a poschodové vlaky do Komárna

Poschodové vlaky nakúpia od Nemcov.

Vlak spoločnosti RegioJet. Vlak spoločnosti RegioJet. (Zdroj: Ilustračné foto - SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet od pondelka 18. februára postupne v dvoch fázach zvýši kapacitu vlakov na železničnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.

Ministerstvo dopravy a výstavby sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom s tým, že v najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.


Umožní to najprv nasadenie do zrýchleného vlaku REX1770 súpravy z rýchlikových vozňov a navýšenie aj kapacity ďalších osobných vlakov v špičke.

Skryť Vypnúť reklamu

Poschodové vlaky budú nasadzované priebežne neskôr, predbežne v máji, resp. v júni, po uzavretí zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a získaní technickej licencie na prevádzku vozňov na Slovensku.

O sto miest

Prečítajte si tiež: RegioJet v lete spojí Bratislavu s pobrežím Jadranského mora Čítajte 

"V prvej fáze majú posilniť tri ranné vlaky o sto miest každý. Príde nová súprava, ktorú používali do Prahy. V druhom kole musia doviesť poschodové vlaky z Nemecka a tie by mali prísť v máji," povedal v utorok minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) po príchode vlakom do Bratislavy.

"To by potom vyriešilo skapacitnenie o tristo miest v troch ranných spojoch," uviedol minister. Nové vlaky s vyššou kapacitou nahradia súčasné vlaky v najfrekventovanejšom čase.

Jediné riešenie pre jednokoľajku

"Už sa nezmestí viac vlakov na trať, ale tie súčasné potom pripoja k ďalším a tie posilnia. Toto je jediné riešenie, ktoré na jednokoľajke vieme v tomto momente urobiť," dodal Érsek.

"RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava - Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia - cez výrazné kapacitné limity - už teraz obdobná, ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku," uviedol hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

Skryť Vypnúť reklamu

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o milión.

Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  2. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 16 288
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 492
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 060
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 266
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 518
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 978
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 636
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 388
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 3 746
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 3 734
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Centrum Nivy otvoria 30. septembra.

Investor musel riešiť dlhoročné prieťahy.


4 h
Veci verejné Miroslava Beblavého.

V Los Angeles postavili diaľnicu za šesťdesiatšesť dní. Prečo to u nás nejde?


27. sep
Peter Tkačenko

Fico sa môže Hegerovi poďakovať, že je v strede diskusie.


3 h

Výrobca Horaliek zverejnil svoje letné výsledky, ktoré mali byť strašne zasiahnuté fašistickým bojkotom.


Neprehliadnite tiež

Minister hospodárstva SR a prvý podpredseda vlády SR pre ekonomiku SR Richard Sulík (SaS).

Nový plynovod Nord Stream 2 nie je podľa Sulíka hrozbou, Fico to vidí inak.


SITA 2 h
Ilustračná fotografia.

Za päť rokov počet nákladných vlakov smerujúcich z Číny stúpol.


SITA 2 h
Ilustračné foto.

Slovensko dlhodobo upozorňuje na nepriaznivú situáciu v sektoroch živočíšnej výroby.


TASR 2 h
Terminál v Dobrej.

Dotácia na kontajner môže byť 50 až 200 eur.


TASR 3 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 17 436
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 785
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 646
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 388
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 669
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 061
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 580
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 4 022
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu