BRATISLAVA. Spory medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala pomáha od pondelka 28. januára riešiť medzinárodná Komisia pre riešenie sporov.
Informovala o tom hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Komisia podľa hovorkyne pomáha riešiť spory medzi objednávateľom, teda NDS, a zhotoviteľom, ktorým je združenie Salini Impregilo - Dúha.
Majú za sebou prvé stretnutie
Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili ČítajteV pondelok (28. 1.) sa uskutočnilo prvé iniciačné stretnutie, na ktorom sa všetky zmluvné strany oboznámili s problematikou.
"NDS v najbližších dňoch dodá komisii doklady a stanovisko k problematike, ktorú chce riešiť a považuje ju za zásadnú, dokumenty sa aktuálne prekladajú do anglického jazyka," priblížila Michalová.
Ako ďalej informovala, zhotoviteľ sa zaviazal do jedného mesiaca komisii predložiť prvý zásadný spor z jeho strany.
"NDS ako zásadnú problematiku vníma zodpovednosť zhotoviteľa za projektovú dokumentáciu a jej prípadné zmeny a aktualizácie. Zhotoviteľ ako svoj zásadný spor vníma geologické podmienky v tuneli Višňové a ich predvídateľnosť, resp. nepredvídateľnosť," skonštatovala.
Z Nemecka, USA aj Británie
Zhotoviteľ nevie tunel Višňové dokončiť. Érsek je pripravený aj na súd ČítajteKomisiu podľa hovorkyne tvoria uznávaní profesionáli z Nemecka, USA a Veľkej Británie. Jedného člena pritom navrhla NDS, jedného zhotoviteľ a na jednom sa zhodli obe strany.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014.
Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.