BRATISLAVA. Potvrdzuje sa, že zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala nevie túto stavbu dokončiť. Rezort dopravy pritom hľadá spôsob, aby sa tento diaľničný úsek dostaval do obdobia, kým sú k dispozícii eurofondy.
Skonštatoval to v utorok minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že ministerstvo je pripravené aj na prípadné súdne spory.
Šéf rezortu dopravy podotkol, že v týchto dňoch na stavbe pracovalo okolo 31 ľudí, pričom podľa neho by tam malo v súčasnej situácii pracovať približne 500 zamestnancov.
Kým sú eurofondy
Tunel Višňové sa stavia už 20 rokov. Doteraz ho nedokončili Čítajte"Kapacitne táto firma vyčerpala 78 percent dní, čo sa týka stavby, ale vyčerpala len okolo 40 percent finančných prostriedkov, ktoré sú s touto stavbou spojené. Tam je obrovský nepomer," zdôraznil s tým, že ďalšie míľniky budú meškať minimálne rok.
"Čiže toto už je na hrane toho, že nestihnú stavbu dokončiť títo zhotovitelia," dodal.
O tom, čo bude s touto stavbou, sa podľa neho rozhodne do konca februára. Ministerstvo hľadá spôsob, ako dokončiť stavbu do roku 2023, kým sú k dispozícii európske fondy.
Je pripravený aj na súd
Kroky rezortu sú pritom podľa Érseka konzultované aj s Európskou komisiou. "Keď dôjde k tomu, že sa budeme súdiť, nech sa páči, sme pripravení, ale ide o to, aby ľudia čo najrýchlejšie dostali túto diaľnicu, ktorá je veľmi dôležitá, do prevádzky," poznamenal minister.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014.
Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty, diaľničný úsek buduje združenie firiem Salini Impregilo a Dúha.
Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.