SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Televízii povolia viac reklamy, pripravujú nový zákon o médiách

Cieľom zmeny je pomôcť televízii konkurovať platformám ako Youtube.

ilustračné fotoilustračné foto(Zdroj: PIXABAY/CC)

BRATISLAVA. Mediálne prostredie zaznamenalo v poslednom období rýchly vývoj, na ktorý reagujú aj Nové európske pravidlá regulácie médií a platforiem na zdieľanie videí a ich dopad na reguláciu, ktoré na podmienky v Slovenskej republike rozpracovalo Ministerstvo kultúry.

"Práce na národnej smernici zásadne pokročili, na ministerstve kultúry je zriadená komisia, ktorej úlohou je príprava nielen novelizácie zákona o vysielaní a retransmisii, ale vlastne príprava úplne nového zákona, ktorý by mal tento zákon nahradiť, rovnako aj zákon o digitálnom vysielaní. Komisia sa bude venovať aj rozhlasovému vysielaniu a poskytovaniu služby retransmisie. Zámerom je prísť s novým návrhom na verejnú diskusiu už v prvom polroku," uviedol Anton Škreko, generálny riaditeľ sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry, na podujatí, ktoré zorganizovalo Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku vo štvrtok v Bratislave.

Článok pokračuje pod video reklamou

Boj televízie s Youtubom

"Mediálne prostredie sa vyvíja veľmi rýchlo, posledná smernica, ktorá sa prijímala a vstúpila do platnosti v roku 2009, je už v istom ohľade zastaraná. To, čo si slovenský divák určite všimne, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa zvýši počet reklám vo vysielaní," povedal pre TASR Ľuboš Kukliš, riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu.

"To je asi nepríjemná správa, ale pravda je taká, že iné služby, ktoré bojujú o toho istého diváka spolu s televíznym vysielaním, obmedzenia doteraz nemali. Pritom reklama sa tam vyskytuje a ten odliv peňazí z televízie smeruje k týmto službám," doplnil Kukliš.

"Na to, aby televízie mohli ostať konkurencieschopné, bolo potrebné niečo urobiť a teraz sa liberalizuje minimálne táto otázka, ktorú si všimne aj slovenský divák. Liberalizácia nie je totálna, neznamená to, že teraz sa limity úplne odstránia, v každom prípade sa však uvoľňujú. Je pravdepodobné, že vo vyhrotenejších diváckych časoch bude reklamy viac," vysvetlil.

Nová európska smernica

Dňa 18. decembra 2018 vstúpila do platnosti revidovaná smernica o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá prináša do mediálneho prostredia viacero zmien, ktoré sa dotknú predovšetkým televíznych vysielateľov, poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie (napríklad Netflix, Voyo) a prvýkrát aj platforiem na zdieľanie videí (napríklad Youtube) a videoobsahu na sociálnych sieťach (napríklad Facebook).

Slovensko je povinné novú smernicu implementovať do národnej legislatívy v termíne do 19. septembra 2020.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  2. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  3. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  4. Slováci sú chlebovým národom
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  7. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  8. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 292
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 107
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 158
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 273
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 194
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 514
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 404
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 884
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 373
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 554

Hlavné správy zo Sme.sk

Ani Ruskova exmanželka zmenky nevidela

Dučák, obvinený v inej Kočnerovej kauze, si zo súdu zrejme uťahoval.

Vľavo podnikateľ v médiách Ján Kováčik, vpravo hore Kočnerov dlhoročný priateľ Jozef Dučák st. a bývalá manželka Pavla Ruska Viera.

Ako podniká Penta: Hliník, prekliate mäso a maloobchod

Z tejto trojice vzišla aj top investícia skupiny.

Hlavnou surovinou pri výrobe hliníka je elektrická energia. Slovalco rokuje o jej nových cenách od roku 2014.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko nekecá a maká na rozvrátení štátu

Minimálny dôchodok podľa SNS je neudržateľný.

Peter Tkačenko
Stĺpček Osmelené

Uveriť dezinformáciám o antikoncepcii je ľahké. Priznávam, tiež som podľahla

Možno by len stačilo počúvať lekárov.

Michaela Žureková

Neprehliadnite tiež

Šramko: Nový rozpočet je optimistický, politici ignorujú odborníkov

Podľa šéfa RRZ sa z reforiem stal politický boj.

Ivan Šramko, predseda Rady pre rozpočtovú zodpovednosť.
Nová šéfka Medzinárodného menového fondu (MMF) Kristalina Georgievová.

Renault zhoršil odhad vývoja tržieb, očakáva ich pokles

Francúzska automobilka zhoršila výhľad vývoja tržieb v tomto roku.

Renault.

Ani Ruskova exmanželka zmenky nevidela

Dučák, obvinený v inej Kočnerovej kauze, si zo súdu zrejme uťahoval.

Vľavo podnikateľ v médiách Ján Kováčik, vpravo hore Kočnerov dlhoročný priateľ Jozef Dučák st. a bývalá manželka Pavla Ruska Viera.