PARÍŽ. Francúzska automobilová skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala minulý rok rekordný odbyt aj napriek pokračujúcemu poklesu predaja v Číne.
Vďačí za to akvizícii nemeckej značky Opel a emisným problémom jeho európskych rivalov.
Skupina PSA v utorok uviedla, že jej globálny predaj sa minulý rok zvýšil o 6,8 percenta na rekordných 3,88 milióna automobilov z 3,15 milióna áut v roku 2017.
Na trhu v Európe zaznamenala skupina PSA nárast predaja o 30,6 percenta na 3,1 milióna z 2,38 milióna áut v roku 2017.
Jeho podiel na európskom trhu sa vďaka tomu zvýšil na 17,1 percenta, keďže zavedenie nových a tvrdších emisných testov prinútilo konkurentov pozastaviť predaj kľúčových modelov.
Bez započítania údajov od divízií Opel a Vauxhall, ktoré PSA kúpil od amerického koncernu General Motors v roku 2017, sa predaj PSA v Európe sa zvýšil len o 5 percent, no aj tak prekonal slabý rast konkurentov na tomto trhu.
V Číne, kde skupina bojuje o zvrátenie trojročného poklesu predaja, sa odbyt PSA znížil o 32 percent na 262 583 vozidiel v roku 2018.
A aj odbyt v Latinskej Amerike klesol, a to o 15 percent v dôsledku výrazného zníženia predaja v Argentíne a pre "komplikovaný" trh v Brazílii.