SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ani po dvoch kolách sa autobusári nedohodli s odbormi KOVO

Perspektívnejšie sú rokovania na podnikovej úrovni, hovorí prezident zväzu autobusárov.

BRATISLAVA. Zväz autobusovej dopravy (ZAD) a Odborový zväz (OZ) KOVO sa nedohodli na kolektívnej zmluve vyššieho stupňa vo verejnej cestnej doprave na rok 2019 ani po dvoch kolách vyjednávania.

Sociálni partneri sa rozchádzajú v návrhoch, resp. požiadavkách na rast tarifnej a priemernej mzdy.

Štyri eurá za hodinu

Prečítajte si tiež: Po novom mestskí policajti skontrolujú, či vodič nevykonáva taxislužbu Čítajte 

Zamestnávatelia podľa OZ KOVO navrhli zvýšenie tarifnej mzdy na 3,50 eura za hodinu a zotrvali na návrhu v prípade rastu priemernej mzdy o 3,6 percenta (o jedno percento nad očakávanú mieru inflácie na úrovni 2,6 percenta).

Skryť Vypnúť reklamu

Odborári žiadajú nárast tarifnej mzdy na štyri eurá za hodinu s garantovanou výškou základnej mzdy 4,47 eura za hodinu a zvýšenie priemernej mzdy o 6,5 percenta.

Zástupcovia ZAD a OZ KOVO sa plánujú stretnúť ešte na treťom kole vyjednávania v závere januára 2019.

Tretie kolo

"Tretie kolo vyjednávania bude rozhodujúce, pretože ak ani na ňom nedospejeme k dohode, požiadame ministerstvo práce o určenie sprostredkovateľa," informovala agentúru SITA podpredsedníčka OZ KOVO a hlavná kolektívna vyjednávačka Monika Benedeková.

"Naším cieľom je, samozrejme, dohodnúť takú kolektívnu zmluvu vyššieho stupňa, ktorá bude zamestnancom garantovať slušné mzdy aj pracovné podmienky, pretože, a verím, že to je aj záujmom zamestnávateľov, potrebujeme zatraktívniť toto povolanie pre mladšiu generáciu," uviedla Benedeková.

Skryť Vypnúť reklamu

Zástupcovia základných organizácií OZ KOVO pôsobiacich v autobusových spoločnostiach chcú 9. januára v Žiline spoločne koordinovať svoj ďalší postup vo vyjednávaní.

Jedna úroveň sa hľadá ťažko

Prezident ZAD a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Lines Bratislava Peter Sádovský v súvislosti s kolektívnym vyjednávaním na vyššej úrovni povedal, že odvetvie verejnej dopravy alebo regionálnej autobusovej dopravy je trochu špecifické v tom, že je veľmi ťažko hľadať jednu úroveň podmienok pre celé Slovensko.

"Vidíme perspektívu skôr v rokovaniach na podnikovej úrovni. Vyššia kolektívna zmluva by mohla nastaviť celkový rámec a skôr vytvoriť podmienky pre účelné a efektívne rokovanie na podnikovej úrovni," uviedol Sádovský.

"Platy sa prirodzene naprieč regiónmi Slovenska líšia, zároveň sú rozdielne výdavky žúp na autobusovú dopravu. Kondícia žúp je takisto rozdielna, niekto má viac peňazí, niekto menej. Niekde majú dostatok vodičov, inde naopak nedostatok," upozornil Sádovský.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  6. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 253
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 475
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 973
  4. Aká je chémia vôní 10 739
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 478
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 850
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 840
  8. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 461
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 209
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili ďalších 1 254 infikovaných (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už takmer 106-tisíc nakazených. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 868 obetí.

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Areál voľného času Vojenský dvor
CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší Kollárov problém

Krajniak povedal, že za Kollárom do nemocnice nechodili žiadne mladé priateľky, ale výhradne "dámy v rokoch".

Neprehliadnite tiež

Daňový bonus na dieťa zrejme nakoniec nebude dvojnásobný

Zvýšenie bonusu má byť kompenzáciou za zrušenie obedov.

Pozmeňujúci návrh má predložiť poslanec za SaS Marián Viskupič.

Takmer polovica samospráv má problémy s pokrytím signálu mobilného internetu

Verejnú wifi zónu má v prevádzke 14,1 percenta samospráv.

Základom home officu je kvalitné internetové pripojenie.
Ilustračné foto.

Šéf Únie autodopravcov reaguje na Doležala: Naša rétorika nie je militantná

Minister už viackrát kritizoval prístup predstaviteľov UNAS.

Šéf UNAS Stanislav Skala.