SME
Pondelok, 2. august, 2021 | Meniny má GustávKrížovkyKrížovky

Odbory s vedením ZSSK Cargo rokujú o zvýšení miezd, zatiaľ sa nedohodli

Spoločnosť do leta zachová benefity pre svojich zamestnancov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) zachová benefity pre svojich zamestnancov do konca júna 2019. Informovala o tom Silvia Kuncová, riaditeľka Kancelárie generálneho riaditeľa ZSSK Cargo.

Priblížila, že účinnosť súčasnej podnikovej kolektívnej zmluvy (PKZ) sa končí 31. decembra 2018 a pre zamestnancov ZSSK Cargo by zostali v platnosti len ustanovenia Zákonníka práce.

S touto skutočnosťou boli zástupcovia odborových organizácií oboznámení a potvrdili ju.

Vyjednávanie o zmluve

Prečítajte si tiež: ZSSK spochybňuje kritiku OĽaNO: V batožinovom vozni nikto necestoval Čítajte 

"Z dôvodu zachovania platných benefitov pre zamestnancov vedenie navrhlo predĺženie platnosti PKZ do 30. júna 2019," uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Cargo Martin Vozár.

Skryť Vypnúť reklamu

Takto sa podľa Kuncovej vytvorí časový priestor na pokračovanie sociálneho dialógu a pokračovanie kolektívneho vyjednávania o PKZ 2019 bez negatívneho dosahu na pracovné a sociálne podmienky zamestnancov.

Zástupcovia odborových organizácií svoj súhlas vyjadrili podpísaním dodatku k PKZ s platnosťou od 1. januára 2019.

Vedením ZSSK Cargo navrhované zvýšenia sú podľa Kuncovej doplnkom vopred určených zvýšení aj schválenými legislatívnymi zmenami na rok 2019 v oblasti zvýšenia príplatkov a zavedením rekreačných poukazov.

Tieto zmeny predstavujú pre ZSSK Cargo celkový nárast osobných nákladov o viac ako štyri milióny eur, čo v priemere predstavuje na zamestnanca 50 eur mesačne.

Na mzdách sa ešte nedohodli

"Spoločnosť si vzhľadom na vývoj všetkých nákladových položiek a predpokladaný rozpočet na rok 2019 nemôže dovoliť akceptovať zvýšenie základných miezd navrhované odborovými organizáciami, pretože takéto plnenie nemôže garantovať," objasnil Vozár.

Skryť Vypnúť reklamu

Z tohto dôvodu zástupcovia zamestnávateľa na stretnutí podľa Kuncovej predložili návrh zvýšenia tarifných miezd od 1. januára 2019 o 13 eur nad rámec legislatívnych zmien a zároveň zvýšenie variabilnej zložky o 500-tisíc eur ročne.

To znamená rast miezd a benefitov o sedem percent. Vedeniu spoločnosti podľa Kuncovej záleží na udržaní férových podmienok zamestnancov a opakovane zástupcom zamestnancov deklarovalo ochotu a vôľu dohodnúť sa na vyváženej kolektívnej zmluve.

Dodala, že zástupcovia odborových organizácií s návrhom zamestnávateľa nesúhlasili a žiadajú, aby ďalšie rokovania o PKZ pokračovali pred sprostredkovateľom.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia je jednou z dvoch nástupníckych spoločností, ktoré vznikli 1. januára 2005 rozdelením pôvodného operátora v osobnej a nákladnej železničnej doprave Železničnej spoločnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Jej zakladateľom a 100-percentným akcionárom je Slovenská republika, v mene ktorej koná Ministerstvo dopravy a výstavby.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  2. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  3. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  4. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  5. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  6. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  7. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  1. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  2. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  3. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  4. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  5. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  6. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  7. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  8. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  9. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  10. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 398
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 189
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 798
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 709
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 545
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 372
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 247
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 2 704
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 650
  10. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 2 368
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chata Kamzík stála v blízkosti Rainerovej chaty takmer sto rokov. V roku 1980 ju asanovali a v roku 2007 odstránili aj jej posledné zvyšky.

Prvá chata pri Popradskom plese vyhorela už rok po svojom otvorení.


Michal Ďurčo 12 h
Rory Sabbatini.

Golfistovo tetovanie vyvoláva otázky, vraví expert na extrémizmus.


a 1 ďalší 9 h
Peter Tkačenko

V Hlase si nevšimli, že väčšina voličov podporuje očkovanie.


6 h

Neprehliadnite tiež

Predseda predstavenstva spoločností Wüstenrot na Slovensku Marian Hrotka

Budúcnosť vidia v inom vysoko konkurenčnom segmente trhu.


1 h
Ilustračné foto

Číslo zahŕňa osobné, úžitkové autá aj autobusy.


TASR 1 h
Novak Djokovič na LOH Tokio 2020 / 2021.

Hry v Tokiu patria medzi najdrahšie v histórii.


4 h
Ilustračné foto

Spustenie semafora v blízkosti obce Ivanka pri Dunaji spôsobuje komplikácie.


TASR 5 h