SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

ZSSK spochybňuje kritiku OĽaNO: V batožinovom vozni nikto necestoval

Nehody a poruchy sú štatistickou istotou, hovorí spoločnosť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spochybňuje kritiku hnutia OĽaNO, že by nevedela riadne pokryť svoje plánované výkony.

Nehody a poruchy sú podľa nej pri 1 515 vypravených vlakoch denne štatistickou istotou, tak ako v každej krajine sveta.

"Ak sa stroj pokazí, dispečer je postavený pred okamžitú voľbu - buď pošle ľudí zo stanice domov, alebo dokáže všetkým v rozumnom čase zabezpečiť náhradnú dopravu, alebo zaimprovizuje a pokúsi sa cestujúcich dostať do cieľa inak," informoval agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Skryť Vypnúť reklamu

Žiadny batožinový vozeň

Prečítajte si tiež: OĽaNO žiada ministra dopravy a ZSSK, aby zasadol krízový manažment Čítajte 

Cestujúcim, ktorí cestovali v služobnom priestore (teda v žiadnom batožinovom vozni) do Bratislavy sa za diskomfort ospravedlňujú.

"Naši zamestnanci konali v snahe zabezpečiť cestujúcim čo najrýchlejšiu prepravu do cieľa, pričom alternatívou bolo buď zrušenie prepravy, alebo veľké meškanie. Podobnou bleskovou improvizáciou bolo nasadenie pomalšieho vlaku s menšou kapacitou na trase Zvolen - Košice," uviedol Kováč.

"Boli by cestujúci a politici spokojnejší, keby vlak nešiel vôbec?" spýtal sa hovorca.

Krízový manažment

OĽaNO v stredu oznámilo, že žiada ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka a vedenie ZSSK, aby zasadol krízový manažment.

Ten by mal podľa opozičného hnutia prijať plán s presným časovým harmonogramom ako prevádzkovú situáciu vyriešiť čím skôr.

Skryť Vypnúť reklamu

Poslanec Národnej rady a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz upozornil, že národný dopravca 18. decembra vypravil na trati Zvolen - Košice rýchlik R931 Ipeľ v zložení motorovej lokálky s meškaním vyše 50 minút a 19. decembra sa cestujúci viezli do hlavného mesta v batožinovom priestore.

"Dôvodom bola nedostatočná kapacita v osobnom vlaku 4606 zo Štúrova do Bratislavy. Železničná spoločnosť totiž nezaradila do vlaku tri bežné vagóny, ale iba dva, z toho jeden bol batožinový. Zúfalý vlakový personál vyriešil situáciu tak, že cestujúcich vpustil do batožinového priestoru, kde sa síce nekúri, ale aspoň mohli cestovať," povedal Marosz.

Už dlho podľa neho sledujú aj situáciu medzi Banskou Bystricou a Margecanmi, kde sú regionálne rýchliky pravidelne v časti trasy vedené lokálkovými motorovými vláčikmi Bageta 813/913.

Skryť Vypnúť reklamu

"Za posledné dni tiež štátny dopravca odriekol viacero vlakov, napríklad, v okolí Prievidze či Galanty. V hnutí OĽaNO nechceme dopustiť, aby si cestujúci na takéto situácie museli zvykať," uviedol Marosz.

Investície sú nevyhnutné

Prečítajte si tiež: Neďaleko Hajnáčky horel rušeň, cestujúcich evakuovali Čítajte 

Investície do železničnej dopravy sú podľa ZSSK nevyhnutné. Primárnym problémom slovenskej koľajovej dopravy je však najmä zúfalo zastaraná infraštruktúra južnej trate a jej výbežkov (tej sa týkajú všetky prípady zmienené OĽaNO-m), ktorá tu spomaľuje prepravu a znemožňuje nasadenie moderných vlakov.

"Vnímame a chápeme mediálny záujem o zrušené a pokazené vlaky či nehody, no aj z porovnania so susednými krajinami vyplýva, že na Slovensku sa nedeje nič výnimočné. Štatistika hovorí, že z 550 tisíc vypravených vlakov ročne sa každý deň niektorý, žiaľ, aj pokazí, či mešká," povedal Kováč.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvodmi sú napríklad nehody, vplyv počasia, infraštruktúry či ľudského zlyhania.

"No ak sa každá takáto nehoda, meškanie či odrieknutý vlak nafúknu, verejnosť môže získať klamlivý dojem neodvratnej katastrofy. Vieme, že práve o to ide niektorým politikom, ktorí si predvolebnú kampaň robia aj na úkor dôveryhodnosti koľajovej dopravy," poznamenal Kováč s tým, že takýto obraz nie je pravdivý.

"Zrušené, zmeškané a častokrát preplnené vlaky sú pravidelnou súčasťou železničiarskeho života aj u nášho konkurenta, súkromného dopravcu na štátom dotovanej trati," dodal hovorca ZSSK.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  4. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  5. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  6. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  7. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  8. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  2. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  3. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  4. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  8. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  9. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  10. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 679
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 583
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 986
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 380
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 292
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 977
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 965
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 787
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 726
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 551
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda SaS a minister hospodárstva Richard Sulík, predsedníčka Výboru NR SR pre zdravotníctvo Jana Bittó Cigániková a podpredseda SaS a minister školstva Branislav Gröhling.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kedy advokáti pracujú zadarmo

Vznikol u nás prvý pro bono rebríček.

Stĺpček Jakuba Fila

Figa borová v podaní Igora Matoviča

Krajina si zaslúži mať príčetného premiéra.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Martin Miler

Doležal: Otvorenie zimnej sezóny v lyžiarskych strediskách stále nie je isté

Rezort dopravy má vypracovaný plán a čaká na vyjadrenie odborníkov.

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Kvalitný plán obnovy si vyžaduje čas. Ale tomu Fico nerozumie, odkázal Heger

Minister financií reagoval na kritiku predsedu Smeru na absenciu plánu obnovy pre EÚ.

Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.