OĽaNO žiada ministra dopravy a ZSSK, aby zasadol krízový manažment

OĽaNO ešte v septembri vyzvalo ministra a manažment ZSSK, aby konali.

Minister dopravy Árpád Érsek z Most-Hídu.Minister dopravy Árpád Érsek z Most-Hídu.(Zdroj: SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Hnutie OĽaNO žiada ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka a vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), aby zasadol krízový manažment. Ten by mal podľa opozičného hnutia prijať plán s presným časovým harmonogramom, ako prevádzkovú situáciu vyriešiť čím skôr.

Poslanec Národnej rady a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz v stredu upozornil, že národný dopravca 18. decembra vypravil na trati Zvolen - Košice rýchlik R931 Ipeľ v zložení motorovej lokálky s meškaním vyše 50 minút a 19. decembra sa cestujúci viezli do hlavného mesta v batožinovom priestore.

"Dôvodom bola nedostatočná kapacita v osobnom vlaku 4606 zo Štúrova do Bratislavy. Železničná spoločnosť totiž nezaradila do vlaku tri bežné vagóny, ale iba dva, z toho jeden bol batožinový. Zúfalý vlakový personál vyriešil situáciu tak, že cestujúcich vpustil do batožinového priestoru, kde sa síce nekúri, ale aspoň mohli cestovať," upozornil Marosz.

Odriekli viaceré vlaky

Už dlho podľa neho sledujú aj situáciu medzi Banskou Bystricou a Margecanmi, kde sú regionálne rýchliky pravidelne v časti trasy vedené lokálkovými motorovými vláčikmi Bageta 813/913.

Prečítajte si tiež: Náhodný požiarca. Horiaci vlak rozohnil cestujúcich aj vtipkárov

"Za posledné dni tiež štátny dopravca odriekol viacero vlakov, napríklad, v okolí Prievidze či Galanty. V hnutí OĽaNO nechceme dopustiť, aby si cestujúci na takéto situácie museli zvykať," uviedol Marosz.

OĽaNO ešte v septembri, po sérií zlyhaní a požiarov vlakov, vyzvalo ministra dopravy a manažment ZSSK, aby konali, zlepšili údržbu vlakov a tratí, zabezpečili ľuďom dôstojné cestovanie.

"Dodnes nevidíme žiadne riešenia a situácia sa ďalej zhoršuje. Ako odborníci z prostredia železníc vieme, že situácia sa nedá zmeniť zo dňa na deň, no nevidíme ani žiadny plán," dodal Marosz.

Érsek na krízový manažment nevidí dôvod

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek po rokovaní vlády povedal, že krízový manažment by mal byť na to, aby cestujúci vo vlakoch neboli rukojemníkmi. Pripomenul nedávny prípad, keď pre poruchu ľudia nadlho zostali v rýchliku bez informácií.

"Preškolili sme všetkých dispečerov, ktorí musia spraviť rozhodnutie. Keď sa niečo také stane, vlak sa môže pokaziť za jazdy, musíme vedieť, čo urobiť," povedal Érsek s tým, že nevie, prečo by mal teraz zaviesť krízový manažment.

Priznal, že pri starých rušňoch a vozňoch je väčšia pravdepodobnosť poruchy. Nevidí však dôvod na zavedenie krízového manažmentu.

Agentúra SITA oslovila aj Železničnú spoločnosť Slovensko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 31 165
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 578
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 25 271
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 401
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 453
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 112
  7. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 004
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 216
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 015
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 2 975

Téma: Strana OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti - OĽaNO


Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner bol pre Privatbanku už príťažou, Haščák ho usvedčuje z klamstva

Banka mala pod kontrolou dôležitú sériu prevodov pri tunelovaní Technopolu.

Budovu Technopolu podľa polície vytunelovali ľudia, ktorí sú blízki Marianovi Kočnerovi. Sám Kočner je v prípade vyšetrovaný, ale nie obvinený.
Dobré ráno naživo

Dobré ráno: Hľadá sa ten, kto rozmetá koalíciu

Druhá živá nahrávka podcastu Dobré ráno.

Predvolebná debata kandidátov na prezidenta v televízii Markíza pred druhým kolom prezidentských volieb.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pellegrini si vybral hanbu

Ak to povie Fico, premiér urobí hocičo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Giganty majú vydavateľom platiť daň z odkazu. Ako sa zmení internet?

Europoslanci schválili novú smernicu o autorskom práve.

Ilustračné foto.
Skupina Penta je minoritným vlastníkom vydavateľa denníka SME. Na snímke spolumajiteľ Penty Jaroslav Haščák.

Penta sa možno opäť pokúsi o Markízu

Haščák odmieta, že by falošné zmenky využívali pri rokovaniach o kúpe televízií.

Marian Kočner a sídlo TV Markíza v Bratislave.

Europoslanci prijali odporúčania pre zdaňovanie a boj proti finančnej kriminalite

Europarlament vyzýva Slovensko na vyšetrenie daňových podvodov, ktoré odhalil Ján Kuciak.

Ilustračné foto.